Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn vriend is nu bezig met de kas, d.w.z. het frame staat er nu maar omdat hij onregelmatig werkt en het nu alleen moet doen duurt het wat langer.

Nu wil ik de kas wel verankeren. Waar kan ik dat het beste mee doen?

groetjes Sandra

Geplaatst:

Sandra,

Ik het bouwpakket van een van mijn tuinkassen zaten grondhaken (lange tentharingen). Die leken mij niet echt voldoende bij harde wind aangezien de kas op het volkstuincomplex staan en de wind vrij spel heeft.

Ik heb het als volgt gedaan. In de hoeken van de kas heb ik een gat van een spade diep en een spade breedt gegevragen en hier beton in gestort. Vervolgens de grondhaken aan de kas bevestigen en in het beton gedrukt. Zo zit de kas op de vier hoekpunten verankerd en is de kas straks toch nog enigsinds te verhuizen.

Geplaatst:
  • Auteur

Allen handige tips, we zijn nog even aan het bedenken wat we het beste kunnen doen.

groetjes Sandra

Geplaatst:

hallo Sandra , heb 1meter betonijzer gebruikt dik 10 mm, aan de bovenkant een gaatje geboord van 0,7 mm die aan de onderkant in de sleuf vastgezet met een hamerkopbout, op elke hoek van de kas een gat geboord met een grondboor 10cm, 1m diep dit opgevuld met beton tot de gewenste hoogte deze costruktie houd mijn kas al 10 jaar op de plek , kijk maar ff op de foto misschien wordt het dan duidelijk gr gerhard

9zoug38001371245248.jpg

breur van Hendrik Jan

Geplaatst:
  • Auteur

Hm dat is inderdaad ook erg handig! Dank voor je foto+ uitleg.

groetjes Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic