bettyboop49 Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Denieuwetuin.be? Dit is de link http://www.denieuwetuin.be/65-de-nieuwe-moestuin Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Helly Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Het ziet er allemaal geweldig goed uit Betty, vooral die verhoogde bedden En wat zijn die bloesems nu mooi roze. Word je spontaan vrolijk van Good things come in small packages
bettyboop49 Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 Plaats hier even een foto van mijn aardbeienbed ik vind het zelf zo mooi, de plantjes doen het geweldig en zitten vol bloemen nu!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Eva Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 jeetje Betty! wat keurig...gebruik je er een meetlat bij ofzo??!
bettyboop49 Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 jeetje Betty! wat keurig...gebruik je er een meetlat bij ofzo??! Hahaha Eva nee geen meetlat maar wel twee paaltjes met een touw om rechte lijnen te zetten.......doe ik bij alles ik ben denk ik een perfectioniste ik wil graag tuinieren maar ik moet het netjes doen anders raak ik het overzicht kwijt en het plezier.......ik hou van netjes sorry!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
hansm Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Ik vindt het strak en hardstikke mooi, wat zullen je aardbeien straks mooi liggen, ik moet nog stro dit jaar doen moet erbeetje mee opschieten, maar er zijn zoveel klusjes, maar ik doe het zeker nog. Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Bij 1 van de 2 aardbeienbedden heb ik ook stro liggen, maar héél langzaam wordt het steeds dunner, verwaait een beetje, volgens mij wordt het ook gestolen als nestmateriaal door de gevelugelde buren.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Ja dat is bij mij ookzo, maar wel logisch en leuk zulke mooi nestmateriaal laten vogels niet liggen,als ik de hond kam gaan de vogels er ook met zijn oude plukjes haar vandoor Players only love you when they're playing.
bettyboop49 Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 Ja dat is bij mij ookzo, maar wel logisch en leuk zulke mooi nestmateriaal laten vogels niet liggen,als ik de hond kam gaan de vogels er ook met zijn oude plukjes haar vandoor Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
bettyboop49 Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 Bij 1 van de 2 aardbeienbedden heb ik ook stro liggen, maar héél langzaam wordt het steeds dunner, verwaait een beetje, volgens mij wordt het ook gestolen als nestmateriaal door de gevelugelde buren.... Weet je wie er bij mij mee op de loop gaan.........de mieren Ik heb er een flinke laag op gedaan en probeer het steeds vochtig te houden dan verwaaid het niet en het is goed voor mijn aardbeien. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
veuvecouderc Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Officieel is het alleen goed voor je aardbeien als alle kans op nachtvorst is verdwenen. De aarbeienplant zelf kan wel wat vorst hebben maar de bloempjes absoluut niet. En een bedekte grond geeft meer schade bij nachtvorst dan een blote grond. Eigenlijk moet je alle bodembedekking in maart ofzo weghalen en dan pas eind mei/begin juni weer terugleggen. Maar als je erop rekent dat er geen nachtvorst meer komt dan kun je het laten liggen. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Juna Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Wow, een prachtig aardbeienveldje! Het maakt dat ik zin heb om ook zo`n stro laag neer te leggen
aardbeijim Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Bij mij lag het eerst ook dik dat ik geen grond zag en nu ligt er niet veel meer Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Koert Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Je hoeft het er toch ook pas neer te leggen als je de eerste aardbeien hebt? Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Kan maar echt lang duurt het niet meer en het houd nu ook mooi verdamping tegen en zowiezo ook onkruid, ik ga het zsm weer neerleggen.Mischienb zelfs al daarna net erover heen blijft het goed liggen, en laat dan de aardbeien maar komen Players only love you when they're playing.
bettyboop49 Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Mijn aardbeien doen het super er hangen er al heel veel aan en ook nog veel bloemetjes ik kan niet wachten tot ik de eerste op kan smullen Ook de tomaten in de kas groeien voorspoedig!! En ook de snack-komkommers. En de aubergines en paprika's. Het aardappelbed De rij zonnebloemen. De tuinbonen en onder het doek de broccoli en sla. De dahlia's komen ook op. De rabarber De frambozen. De verhoogde bakken met van alles .........te veel om op te noemen De aalbessen. Onze nieuwste aanwinst de 1000 liter tank, De (fietswielen) voor de stokbonen. De kruidenbak moet allemaal nog wel groeien!! En aan de kruisbessen zitten ook al vruchtjes. En ten slotte onze kleinzoon aan het werk ......heerlijk vind hij het in de tuin!! Wat een werk zeg die foto's uploaden maar wel leuk!!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Helly Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Leuk is wel het woord als ik al je foto's bekijk. Super netjes en mooi in de groei allemaal Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Hardstikke mooi en voorspoedig allemaal... geweldig!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Je bonenwielen zijn super ik vindt je maar heel hard werken in de tuin met je man, er is zoveel al gebeurd en alles netjes.Als ik je tuin zo zie dan denk ik dat mulchen mischien iets voor je is, ik ben er zelf nu veel mee bezig en ikdenk bv aan je kruidenhoek maar ook je fruitbomen/struiken, mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen en staat ook nog eens erg natuurlijk en af eigenlijk zoals je stro bij je aardbeien. Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen Bijvoorbeeld houdt het je grond aardig vochtig in deze droogte Die fietswielen zijn goed! Ik heb er hier ook een paar liggen en ik wist gewoon dat ik er iets mee kon, maar ik wist alleen nog niet wat. Nu wel. Dank voor het idee VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorg Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Ik geniet elke keer weer van je moestuin foto's Betty, ziet er echt super uit.
bettyboop49 Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Ik geniet elke keer weer van je moestuin foto's Betty, ziet er echt super uit. Dank je wel hoor ! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
bettyboop49 Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Je bonenwielen zijn super ik vindt je maar heel hard werken in de tuin met je man, er is zoveel al gebeurd en alles netjes.Als ik je tuin zo zie dan denk ik dat mulchen mischien iets voor je is, ik ben er zelf nu veel mee bezig en ikdenk bv aan je kruidenhoek maar ook je fruitbomen/struiken, mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen en staat ook nog eens erg natuurlijk en af eigenlijk zoals je stro bij je aardbeien. Mulchen is toch je grond losser maken of? Als je goed kijkt dan heb ik onder de fruit struiken en bomen al fijn boomschors liggen ook onder mijn rabarber als dat is wat je bedoeld? Ik ben daar nog niet zo in thuis.......compost vind ik moeilijk je hoort zoveel verschillende verhalen.......ik kan elke maand een kuub gratis compost halen bij de gemeente maar is dit dan goede compost??? Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
bettyboop49 Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen Bijvoorbeeld houdt het je grond aardig vochtig in deze droogte Die fietswielen zijn goed! Ik heb er hier ook een paar liggen en ik wist gewoon dat ik er iets mee kon, maar ik wist alleen nog niet wat. Nu wel. Dank voor het idee Geen dank...... leuk dat je het ook gaat toepassen!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Mulchen kan op heel veel manieren, het is opzich meestal een voedings-laag van natuurlijk materiaal rondom je planten uitspreiden het kan van alles zijn inderdaad bv schors zoals bij je rabarber, of bv compost welke een van de beste is denk ik.maar zijn heel veel mogelijk heden, voor elke plantsoort wel een aantal zelf heb ik bij bestruiken bv een mengsel van halfverteerd blad en compost.heel bosachtige losse zwarte grond geeft dat.Je geeft de plant voedsel, verbeterd struktuur grond gaat onkruid groei tegen en houd extra vocht vast, verbeterd bodemleven en staat mooi ook nog.Mulchen is niet ingewikkeld maar wel de moeite en nodig om je over in te lezen omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Ben fan van mulchen, tunnels en flesseeenden Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten