Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het ziet er allemaal geweldig goed uit Betty, vooral die verhoogde bedden

En wat zijn die bloesems nu mooi roze. Word je spontaan vrolijk van

Good things come in small packages

Geplaatst:

Plaats hier even een foto van mijn aardbeienbed ik vind het zelf zo mooi, de plantjes doen het geweldig en zitten vol bloemen nu!!

vzdcn5.jpg

2ef4z1c.jpg

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:
jeetje Betty! wat keurig...gebruik je er een meetlat bij ofzo??!

Hahaha Eva nee geen meetlat maar wel twee paaltjes met een touw om rechte lijnen te zetten.......doe ik bij alles ik ben denk ik een perfectioniste ik wil graag tuinieren maar ik moet het netjes doen anders raak ik het overzicht kwijt en het plezier.......ik hou van netjes sorry!!

Geplaatst:

Ik vindt het strak en hardstikke mooi, wat zullen je aardbeien straks mooi liggen, ik moet nog stro dit jaar doen moet er

beetje mee opschieten, maar er zijn zoveel klusjes, maar ik doe het zeker nog.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja dat is bij mij ookzo, maar wel logisch en leuk zulke mooi nestmateriaal laten vogels niet liggen,

als ik de hond kam gaan de vogels er ook met zijn oude plukjes haar vandoor

Geplaatst:
Ja dat is bij mij ookzo, maar wel logisch en leuk zulke mooi nestmateriaal laten vogels niet liggen,

als ik de hond kam gaan de vogels er ook met zijn oude plukjes haar vandoor

Geplaatst:
Bij 1 van de 2 aardbeienbedden heb ik ook stro liggen, maar héél langzaam wordt het steeds dunner, verwaait een beetje, volgens mij wordt het ook gestolen als nestmateriaal door de gevelugelde buren....

Weet je wie er bij mij mee op de loop gaan.........de mieren

Ik heb er een flinke laag op gedaan en probeer het steeds vochtig te houden dan verwaaid het niet en het is goed voor mijn aardbeien.

Geplaatst:

Officieel is het alleen goed voor je aardbeien als alle kans op nachtvorst is verdwenen. De aarbeienplant zelf kan wel wat vorst hebben maar de bloempjes absoluut niet. En een bedekte grond geeft meer schade bij nachtvorst dan een blote grond. Eigenlijk moet je alle bodembedekking in maart ofzo weghalen en dan pas eind mei/begin juni weer terugleggen. Maar als je erop rekent dat er geen nachtvorst meer komt dan kun je het laten liggen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Je hoeft het er toch ook pas neer te leggen als je de eerste aardbeien hebt?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Kan maar echt lang duurt het niet meer en het houd nu ook mooi verdamping tegen en zowiezo ook onkruid, ik ga het zsm weer neerleggen.

Mischienb zelfs al daarna net erover heen blijft het goed liggen, en laat dan de aardbeien maar komen

Geplaatst:

Mijn aardbeien doen het super er hangen er al heel veel aan en ook nog veel bloemetjes ik kan niet wachten tot ik de eerste op kan smullen

289zfk3.jpg

Ook de tomaten in de kas groeien voorspoedig!!

lyv5h.jpg

En ook de snack-komkommers.

29l1mww.jpg

En de aubergines en paprika's.

2cehuhl.jpg

Het aardappelbed

zmlged.jpg

De rij zonnebloemen.

fmj31y.jpg

De tuinbonen en onder het doek de broccoli en sla.

243kcyc.jpg

De dahlia's komen ook op.

2yvmck9.jpg

De rabarber

o74ntl.jpg

De frambozen.

2cy41sn.jpg

De verhoogde bakken met van alles .........te veel om op te noemen

nq9qvk.jpg

De aalbessen.

3130v3r.jpg

Onze nieuwste aanwinst de 1000 liter tank,

eq4b6.jpg

De (fietswielen) voor de stokbonen.

2nltjc9.jpg

De kruidenbak moet allemaal nog wel groeien!!

2817waq.jpg

En aan de kruisbessen zitten ook al vruchtjes.

2qi0o3r.jpg

En ten slotte onze kleinzoon aan het werk ......heerlijk vind hij het in de tuin!!

2uz5kyv.jpg

Wat een werk zeg die foto's uploaden maar wel leuk!!!

Geplaatst:

Leuk is wel het woord als ik al je foto's bekijk. Super netjes en mooi in de groei allemaal

Good things come in small packages

Geplaatst:

Je bonenwielen zijn super ik vindt je maar heel hard werken in de tuin met je man, er is zoveel al gebeurd en alles netjes.

Als ik je tuin zo zie dan denk ik dat mulchen mischien iets voor je is, ik ben er zelf nu veel mee bezig en ik

denk bv aan je kruidenhoek maar ook je fruitbomen/struiken, mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen en staat ook nog eens erg natuurlijk en af eigenlijk zoals je stro bij je aardbeien.

Geplaatst:
mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen

Bijvoorbeeld houdt het je grond aardig vochtig in deze droogte

Die fietswielen zijn goed! Ik heb er hier ook een paar liggen en ik wist gewoon dat ik er iets mee kon, maar ik wist alleen nog niet wat. Nu wel. Dank voor het idee

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
Ik geniet elke keer weer van je moestuin foto's Betty, ziet er echt super uit.

Dank je wel hoor !

Geplaatst:
Je bonenwielen zijn super ik vindt je maar heel hard werken in de tuin met je man, er is zoveel al gebeurd en alles netjes.

Als ik je tuin zo zie dan denk ik dat mulchen mischien iets voor je is, ik ben er zelf nu veel mee bezig en ik

denk bv aan je kruidenhoek maar ook je fruitbomen/struiken, mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen en staat ook nog eens erg natuurlijk en af eigenlijk zoals je stro bij je aardbeien.

Mulchen is toch je grond losser maken of?

Als je goed kijkt dan heb ik onder de fruit struiken en bomen al fijn boomschors liggen ook onder mijn rabarber als dat is wat je bedoeld?

Ik ben daar nog niet zo in thuis.......compost vind ik moeilijk je hoort zoveel verschillende verhalen.......ik kan elke maand een kuub gratis compost halen bij de gemeente maar is dit dan goede compost???

Geplaatst:
mulchen kun je met van alles heeft veel voordelen

Bijvoorbeeld houdt het je grond aardig vochtig in deze droogte

Die fietswielen zijn goed! Ik heb er hier ook een paar liggen en ik wist gewoon dat ik er iets mee kon, maar ik wist alleen nog niet wat. Nu wel. Dank voor het idee

Geen dank...... leuk dat je het ook gaat toepassen!!

Geplaatst:

Mulchen kan op heel veel manieren, het is opzich meestal een voedings-laag van natuurlijk materiaal rondom je planten uitspreiden het kan van alles zijn inderdaad bv schors zoals bij je rabarber, of bv compost welke een van de beste is denk ik.

maar zijn heel veel mogelijk heden, voor elke plantsoort wel een aantal zelf heb ik bij bestruiken bv een mengsel van halfverteerd blad en compost.

heel bosachtige losse zwarte grond geeft dat.

Je geeft de plant voedsel, verbeterd struktuur grond gaat onkruid groei tegen en houd extra vocht vast, verbeterd bodemleven en staat mooi ook nog.

Mulchen is niet ingewikkeld maar wel de moeite en nodig om je over in te lezen omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Ben fan van mulchen, tunnels en flesseeenden

• Nieuwe aanmaken...