LucV Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 In de nacht van zaterdag op zondag 12 augustus is de database van het forum gecrasht. Om de problemen te verhelpen kon alleen terug gegaan worden naar het forum zoals dit op 29 juli er uit zag. Wel zijn bijna alle forumberichten tot het moment van crashen gered. Meer lees je in dit topic: Forum crash op 12 augustus Geregistreerd / account aangemaakt na 29 juli 2012?Ik kan niet meer inloggen?!Heb je een account geregistreerd na of op 29 juli tot en met 14 augustus dan mag/moet je opnieuw registreren op het moestuinforum. Dit kan via: https://www.moestuinforum.nl/ucp.php?mode=register Privebericht ontvangen / verzonden na 29 juli 2012?Heb je berichten of prive-berichten aangemaakt in de periode 29 juli tot 14 augustus dan zijn deze berichten eveneens verloren gegaan. Dit type berichten is dusdanig versleuteld dan terughalen uit een onvolledige/beschadigde backup niet mogelijk is. Mijn geplaatste topic / bericht is verdwenenOngeveer 90% van de geplaatste berichten en topics geplaatst tot het moment van crashen konden terug gehaald worden uit de onvolledige/beschadigde backups. Deze berichten staan echter niet meer onder de orginele datum maar zijn nu geplaatst op 13-14 augustus. Alle berichten van voor 29 juli zijn wel compleet en op de juiste datum. Enkele berichten of topics na 29 aangemaakt konden echter niet 100% terug gehaald worden. Het kan dus voorkomen dat een topic of bericht niet geheel volledig is. Naar het er uit ziet is dit slecht in zeer beperkte mate het geval. Echter berichten uit de rubrieken: babbeltuin en voordeur konden niet terug gezet worden. Mijn blog / moestuinseizoen berichten zijn verdwenenBerichten geplaatst in het blog / moestuinseizoen in de periode 29 juli tot en met 14 augustus konden niet terug gehaald worden. Veel berichten staan als ongelezen weergegevenDoordat deze 'geheugen' functie van het forum terug is gezet naar 29 juli en de berichten na deze datum allemaal onder een datum op 13-14 augustus staan is het handig om alle berichten te markeren als gelezen, dat kan hier: https://www.moestuinforum.nl/index.php?hash=dee84910&mark=forums Ik heb mijn bericht terug gevonden maar het bericht staat onder de gebruikersnaam LucVBij enkele berichten die geplaatst zijn door een gebruiker waarvan de gebruikersaccount na 29 juli is aangemaakt staat de volgende meldign:Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: -gebruikersnaam*hier-. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemakU dient opnieuw te registreren. Na registreren kan een moderator je account koppelen aan het bericht en zal deze weer onder jou naam staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Vanavond voor het eerst na de crash weer op het forum. Mij lukt het niet meer om de foto , die wel upload, toe te voegen aan het bericht. Alles springt terug op niks, alsof ik geen bericht gemaakt heb. ?? is dat ook het gevolg van de crash ? dat we nog niet op volle stoom zitten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Aangezien de site toch offline lag is er meteen een kleine update doorgevoerd. Welke browser gebruik je? De update is o.a. dat als je een foto toevoegt hij nu op de plek verschijnt waar je op dat moment aan het typen bent, en niet onderaan je bericht. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik kreeg net een aantal keer bij het uploaden een error: "IO-ERROR" ?? Nog nooit erder gehad. ik uploadde met firefox. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik werk ik chrome, heb helemaal geen problemen ondervonden. Toch ook foto's toegevoegd aan berichten! Site is voor mij zelfs sneller dan voorheen! (met laden en uploaden!) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Ik kreeg net een aantal keer bij het uploaden een error: "IO-ERROR" ?? Nog nooit erder gehad. ik uploadde met firefox. Ik heb ook firefox en dit probleem had ik voorheen ook en ik weet het aan een slechte verbinding tijdens uploaden (ff internet verbinding weg geweest). Meestal was het na even afmelden en weer aanmelden ( op internet) het probleem verholpen. foto uploaden gaat hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Gebruik firefox. Probleem had ik voorheen NIET. of is niet hetzelfde probleem.Ik type mijn bericht. Laat de cusror staan waar ik stop met typen.of ook ( verschillende uitgeprobeerd ) naar een nwe regel etc ik ga naar foto toevoegen. upload een foto, en bevestig na uploaden. Bij klikken op bevestig verdwijnt alles en zit ik weer met een leeg scherm ( ook het getypte bericht is dan weg ) En nee, geen internetverbindings problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Welke versie van Firefox? Ik probeer het probleem hier na te bootsen. Edit:proberen op firefox 14.0.1 Conclusie: firefox 14 geeft geen problemen. Chrome en Internet Explorer zijn al achter de schermen door LucV getest, dus zonder een versienummer kan ik jullie niet echt helpen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruitertje Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Ik heb Firefox 15 en ik krijg geen foto geüpload en een moestuinseizoen is weg. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Ik zal even testen op FF 15. Edit:Firefox 15 geen enkel probleem. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Zijn de problemen in het moestuin seizoen / blog of ook bij het plaatsen van een antwoord op dit bericht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Test. Foto van de oogst van vandaag Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 @ Jorg. Ook hier gaat het uploaden niet meer sinds de crash. Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest ( dat is het effect bij mij , omdat ik geen foto's kan plaatsen, verder niet boos hoor haha , maar wel erug jammer ) Firefox is helemaal up to date. Alles springt gewoon weg na klikken op bevestigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Het foto uploade en plaatsen gaat hier ook ietsje anders....als ik 5 foto's heb ge upload en ik plaats er een....springt de cursor naar het bericht....voor heen kon ik de 5 foto's achter elkaar "plaatsen". Bit heb je het probleem ook met een enkele foto voordat je tekst geplaatst hebt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 ja. er verspringt een beeld, en heb ik niks of nog steeds niks, als dat mijn 1e actie was, en niet eerst getypt had.Echt hoor. ik klik op bevestigen en alles is teug op af ( ook uploaden van de foto is dan weg ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Ik heb net nog even voor je getest op 2 andere computers (IE en firefox) maar had daar geen problemen. Vreemd dus dat je gewoon terug wordt gegooid naar een leeg bericht venster. Zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn maar just to be sure: kijk nog even of flashplayer up to date is: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ . Misschien iets in de instellingen van firefox? Werkt het met IE wel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 "Helemaal up to date". Ik kan je echt niet helpen tot ik de fout heb nagebootst, want verder kom ik het nergens tegen. Er kunnen nog 30 posts komen over hoe het niet werkt, maar daar schiet ik niets mee op. Welke browser met welke versie.Welke versie flashspeler.Welk besturingssysteem.Welke gekke overige mods hebben jullie geïnstalleerd. Ik heb een hele lijst met browsers op verschillende computers geprobeerd en het werkt overal perfect. Dus totdat iemand komt met wat info over op welk platform de fout zich voordoet kan ik niets voor jullie doen behalve aanbevelen om je computer up-to-date te houden. Google chrome (https://www.google.com/chrome?hl=nl) downloaden kan je altijd doen, dat zal het denk ik wel verhelpen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 nog een poging in IE nu. Nou. dat is het m dus. In IE lukt het wel.Das nou ook watHeel fijn. ( sorry voor mijn stuurse ik. ( ik ben ook al oud he ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts