Jorieke123 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Ik wil graag wat wijn in bierflesjes bottelen, omdat het een bruisende wijn moet/gaat worden. Maar die bruine flesjes (die we zelf al flink sparen voor al het bier wat we maken) zijn dan toch minder mooi voor wijn Misschien dat iemand hier af en toe bierflesjes heeft van blank glas? Ik weet niet of rosé-bier bijvoorbeeld in van die doorzichtige flesjes zit? En dat Jillz appelcider zit ook in mooie (iets kleinere) flesjes.Flesjes versturen is al gauw onhandig en duur, maar misschien komt er iemand naar de moestuindag volgend jaar? Al moeten ze dan wel lang ergens staan... Nou ja, we komen er wel uit Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Ben niet echt een grote bierdrinker, maar wat ik heb aan bier zit in doorzichtig glas ( Corona extra; mexicaans ) Maar nu een flesje in de hand hebbende, blijkt het geen sticker te hebben maar een print oid. Is dat een probleem ? Zou alle flesjes tot mei kunnen bewaren voor je. Maar of die print een bezwaar is ( je noemt gewoon je cider : Corona serie ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Hm.. ik mag natuurlijk niet al te kritisch zijn, maar om die reden doen wij Grolsch flesjes ook terug naar de winkel, en gebruiken we alleen de bruine flesjes zonder merknamen in het glas. Mocht er nou verder niemand komen, dan zou ik ze graag willen Dat klinkt wel heel ondankbaar he? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 In de jillz flesjes zit ook iets.Tja ik wil ze wel bewaren dus laat maar weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Ja, ik zie inderdaad dat er in het glas van de Jillz flesjes 'sparkling cider blend' staat. Nou dat is nog te doen Bij die Corona zit het complete gekleurde 'label' op de fles gedrukt toch? Dan zou ik een heel groot label moeten/kunnen maken met de nieuwe naam van de nieuwe inhoud. (goede tip van Jootje per PB ) Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 voor de zekerheid bewaar ik ze wel. ( je zou inderdaad een groot etiket kunnen maken ervoor, kan ook mooi zijn ? ) laat maar weten in het voorjaar. En nee hoor. no offence , helemaal niet . Je bent nog niet voor de helft zo kritisch als ik zelf kan zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jorieke, je gaat (een gedeelte van) je 2012 paardenbloemenwijn van belletjes voorzien? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Ja klopt Henk. En misschien doen we er ook gewone wijn in, de kleinere wijnflesjes zijn hier ook alweer 'op' (in gebruik). Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Die flessen van zeeuws zuiver water lijken op wat jij zoekt? http://www.zeeuwswater.com/waar-te-koop/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Je hebt ook van die kleine tafelwijnflesjes.Die etiketten week je er zo af.Is dat een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Dat zijn mooie flessen Geedee, maar wel wat groot. En er hoeft ook niet per sé een beugel op te zitten. We hebben kroonkurken en anders echte kurken om flessen te dichten. @Indy: Ja daar heb ik er denk ik een paar van gekregen op de vorige moestuindag. Die zijn vrij bol van onder en hebben een lange smalle hals, toch? Met zo'n 200 ml inhoud ofzo? Die zijn zeker handig. Wijnflesjes van 375 ml zijn ook mooi, daar heb ik er nu ook een paar van gevuld (hebben vandaag heel wat gebotteld). Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Ik heb kleinere,van 25 cl.Er zat rosé in ,bij de c1000 en ah hebben ze die in ieder geval.Ik gebruik ze wel om in een cadeautje een wijntje te verwerken.Alleen het flesje van de rosé is wit,de anderen zijn groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Oh die zijn dan ook erg handig ja. We zijn niet van die wijndrinkers, en trekken dan liever niet een halve liter of nog meer open. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts