Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jardinades `17( ooit meedenkers jardinades)

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

O, hier stond de foto van de verschrikker

De laatste foto mag ook wel in het recycling topic. We hoorden gisteren dat er 1300 betalende bezoekers zijn geweest.(Het hele dorp, kinderen tot 12 en invaliden zijn gratis)

De kruidenwandeling die we samen hebben gedaan wordt herhaald op de dag van de plantenruilbeurs in oktober, dan kunnen alle vrijwilligers ook mee, de ruilbeurs is in de middag en de wandeling in de ochtend. Ook die man gaat mee, dus ik ben best blij

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
Geplaatst:
  • Auteur

De Jardinades ( ons dorpsfeest met als thema tuin en kunst en lekker eten) is veranderd. NIet meer aan t einde van het seizoen eind augustus maar begin juli.

Ook het thema is meer kunst, muziek, en de landbouwomgeving waar we wonen. Als het lukt komt hier de Flyer.

Wie in de buurt is is van harte welkom.

Omdat ook de tour de France hier maandags een etappe-aankomst heeft ( in Longwy) is mijn huis volgeboekt met Franse technici, maar je kunt een tentje in de tuin zetten of in de oude caravan slapen.

001-00258861498288877.jpgNaamloos217111498288886.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Super, staat er goed op die poster .

De Adeline die op de poster staat als mosaïst is een Amsterdamse kunstenares die prachtige mozaïek maakt..dit is haar website:

http://www.adelinesmozaiek.nl/

Geplaatst:

Staan veel hele leuke mosaiek op die site. Felicitaties aan de maakster.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je wel, ze verdiend aandacht omdat ze zulke mooie dingen maakt. Bijvoorbeeld haar vrouwenportretten met o.a. Amy Winehouse en Adèle Bloemendaal...

Ondertussen zijn we hard aan t werk voor deze "plant je kunst dag". De tuin wordt erg mooi. Grappig dat zo`n laat ingeplante tuin toch wat wordt..je hebt alleen je oogst later.

Geplaatst:

Ahh, jammer dat het al op 2 juli is

Geplaatst:
  • Auteur

Ja hè..daar dacht ik ook aan .

• 2 jaar later...
Geplaatst:
  • Auteur

https://www.estrepublicain.fr/edition-verdun/2020/05/12/le-cercle-des-jardiniers-se-reforme-a-grand-failly

in de dorpstuin wordt weer gewerkt. Met mondkapjes voor de fotograaf, zodra die vertrokken was gingen ze weer af...ik las ergens dat de Fransen 2,5 kilo gemiddeld zijn aangekomen tijdens de confinement of lockdown zoals jullie zeggen. Ik heb het gemiddelde aardig omhoog gehaald zo te zien😂

Geplaatst:

Het leven in Frankrijk start ook weer op :thumbup: Maare, ik lees met 2 of 3 mensen tegelijk werken? Ik tel er 4 :P

Geplaatst:

👍

Geplaatst:

Wat leuk, zo'n dorpstuin! En fijn dat het normale leven weer op gang komt in Frankrijk.

In Duitsland zullen veel mensen ook wel zijn aangekomen. Al zie ik dat in mijn omgeving wat minder.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank jullie! Juist @henkg wij zijn genoemd. Ik sta alleen op de foto omdat ik even kwam kijken, ik werk nog steeds niet in de tuin maar geef wel adviezen😎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.