Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik duim heeeel hard! 

Geplaatst:
  • Auteur

Wij duimen ook..pas vanaf nu dus of het nog helpt🤷🏼‍♀️

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tijdens het ompakken van de eieren (naar de uitkomstlade) hoorde ik wel wat zacht gepiep uit eieren komen! En ook zag ik iets bewegen toen ik er met mijn schouwlamp op/door scheen. Maar blijf nog maar even duimen hoor ;) 

Oh ja: van die 9 loopeend-eieren die Appelvrouw mee nam uit Frankrijk waren er maar 5 goed bevrucht, en nu zijn er ook nog eens 2 ergens halverwege gestopt met ontwikkelen (nog ver voordat de machine uit stond dus). Nu maar hopen dat de resterende 3 allemaal uit gaan komen. 

Geplaatst:

Spannend!

Ik zal mee duimen.🤞

aangepast door Rookie

Geplaatst:
  • Auteur

Yeeehhh..kwaken ze Frans?

Geplaatst:

Hier ook weer een koppeltje loopkuikens gekocht.

wat een sopperts🤣. Zodra ik de koekepan met vers water neerzet is de sport om dat water zo snel mogelijk vies te maken. Nu nog onder de warmte plaat.

IMG_8397.jpeg

IMG_8399.jpeg

IMG_8396.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

Pièp pièp

5DBC4057-3B5D-4FF4-82A0-0E6ADC13148A.jpeg.4495bc2b0b86cb6ce5568fcb39d162c2.jpeg

Geplaatst:

Ja als je de eendjes een binnenzwembadje geeft dan maken ze er echt een &*^$zooi van. Wij hebben dus een uitloop naar buiten gemaakt, en daar een stevig rennetje geplaatst, waar ze dan hun pierenbadje hebben en waar ze dus veel kunnen smeren en spetteren en poetsen enz. 

227_3888.JPG

Binnen krijgen ze wel gewoon water om te drinken, maar omdat ze ook dáár een smeerpoetserij van maken heb ik er een groot plastic 'bord' onder die ik dan vaker kan schoonmaken (of afgieten :sick: ) en de rest van het verblijf iets netter blijft. 

227_3889.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Die zullen niet wit worden zoals die van Nas. Eerlijk gezegd heb ik zijn eenden niet gezien dus het is voor ons ook een verrassing wat de tekening gaat worden.

Geplaatst:
1 uur geleden, Jorieke123 zei:

Alle 3 de Franse kuikens zijn uitgekomen

Quack, quack...😁

Ze zijn cute!

Geplaatst:

Wat grappig dat zwart erin.

Geplaatst:

Ik vind ze zo schattig!  Al die verschillende kleuren, zo leuk. Hier kan het niet met onze hond, die gaat er gelijk achteraan.
Geef je ze ook namen @Jorieke123?

Geplaatst:

Zo, we hebben heel wat eendjes uitgebroed met onze machine dit jaar. Maar nu heb ik het ding weer even uitgezet. Klaar nu.  Er zijn nog aardig wat eenden te koop ook, en we houden er ook weer wat. Er zitten wat mooie grijsbruine eenden bij bijvoorbeeld, en dus de Franse loopeenden. EN een aantal loopeenden waar ik broedeieren van had gekocht. 

Geplaatst:

De oudste kuikens (geen echte kuikens meer...) lopen nu in een groot stuk met veel struiken en jonge bomen. Dat vinden ze nog wel even spannend maar ze wennen snel en zullen zich daar wel vermaken de komende tijd! 

227_4051.JPG

er zijn een paar hele mooie grijsbruine eenden bij, die lijken veel op hun loopeend-moeder die hier al jaren loopt. 

227_4060.JPG 

227_4063.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic