Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Butternut pompoen: geen vruchten?

jootje

Recommended Posts

Hoi,

Op de moestuinforum dag heb ik een mooi pompoen plantje gekregen: een butternut. Plantje is gelijk met de 3 andere pompoenplantjes die ik had de volle grond in gegaan. Planten groeiden hard, behalve de butternut, die bleef achter. Aan de andere planten kwamen al pompoenen toen de butternut er eindelijk zin in kreeg. Het is een prachtig grote plant nu die maar door en door groeit, al een paar topjes eruit gehaald, maar groeit gewoon door! Mooi....maar geen pompoen te zien! zie wel steeltjes met iets wat bloemen zijn....maar zit allemaal onder de bladeren....en zijn volgens mij allemaal mannetjes. Wat denken jullie.....zal hier nog een pompoen aankomen? Of word het naar AH? Groetjes!tuinnieuwjoggingpak2sept-00453681346606249.JPG

Bij mij is de butternut dit jaar ook heel laat. 2 weken geleden zat er ineens de eerste pompoen aan en vandaag zag ik het tweede vrouwtje bloeien. Dus er is nog kans. Ik dacht eerst dat hij bij mij te weinig voeding heeft op de plaats waar hij staat...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

• 2 weeks later...