Bit Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 (edited) Beste mede-tuiniers. Moestuinders en andere liefhebbers. Op ons forum bestaat al een aantal zaden - rond - zend - initiatieven. Dit is de "zaden - enveloppe II " 2e seizoen. De bedoeling is dat de zaden enveloppe II ergens half oktober van start gaat naar de 1e op de lijst Hoe werkt dit ?Deze Zaden-enveloppe is uitsluitend voor zaden. We proberen de maat en het gewicht van de "enveloppe' wat in de hand te houden.Deze zaden enveloppe rondzending is bedoeld voor die forum deelnemers die elkaar iets speciaals willen sturen. Andere forum deelnemers geef je de gelegenheid jouw speciale dingen uit te proberen.Deze zaden enveloppe is niet bedoeld voor de zakjes zonnebloempitten en goudsbloemen ( tenzij het werkelijk de speciale varianten zijn natuurlijk )Het is simpelweg niet de geëigende weg, zo'n rondstuur-initiatief, om de overal verkrijgbare soortjes mee te sturen. Dan wordt zo'n zakje zaad opeens wel erg duur. Dus: heb je wat te bieden, heb je een eigen selektie, heb je dingen die niet iedereen op de hoek kan kopen ? Doe mee ! Heb je je opgegeven dan betekent dat ook, dat je je ermee verplicht ( dat is de enige verplichting ) de enveloppe ook weer door te sturen, binnen redelijke termijn. zeg een dag of 3-5. De zaden enveloppe werkt verder erg simpel. Er komt een enveloppe naar je toe per post, je bekijkt de inhoud, je kan er wat uit halen , en je stopt wat terug. Dit gaat geheel in vertrouwen; je neemt de hoeveelheid die je op z'n minst ook weer stuurt. Alleen zaad, geen andere zaken.Zaad per soort verpakt, in kleine zakjes, goed gesloten, en goed beschreven wat het is, welke soort , welke naam, liefst als dat kan, met latijnse, goed te herleiden naam.Iedereen die meedoet verbindt zich eraan, dat de enveloppe niet langer dan een 3 a 5 tal dagen bij je blijft liggen. Doe niet mee als je dat niet kunt garanderen. Leuk voor een ander is het natuurlijk als je zelf zaden van een byzonder soortje hebt besteld, je er zelf maar een enkel plantje van wil, je de rest in de enveloppe kunt stoppen voor de anderen.Iedereen mag meedoen, maar denk goed na voor je aan dit ( toch iets verplichtends ) gezamenlijk initiatief meedoet. Deze zaden-enveloppe gaat tm 15 deelnemers. Valt er iemand af , hebben we weer plaats voor een nieuwe.Ook mede-forummers van de 1e of 3e zaden caroussel mogen zich aanmelden. Het enige wat het je kost zijn de verzendkosten. En de liefde en aandacht voor iets gezamelijks en verrassends. Je doet mee natuurlijk op eigen risiko, en in goed vertrouwen. "for the fun and mutual benefit "! De huidige lijst met deelnemers:Van Bit gaat de ( inmiddels dikke !! ) Enveloppe naar : 2 : Bloemenkoningin3 : Geedee4 : eelzuhtjuh5 : suikerbuikje6 : DebjeDuif7 : RobO8 : Thea9 :10:11:12:13:14: Wouttie Iedereen moet zich opnieuw aanmelden voor dit nieuwe seizoen. Hoewel er al voor de zomer mensen zijn geweest die zich in het vooruit hebben aangemeld, is het wel een hele klus om van iedereen te checken of ze nog echt erg actief op het forum aanwezig zijn ( toch ook wel een voorwaarde om mee te kunnen doen , dat je dit Topic regelmatig in de gaten houdt ) We nemen er een week of 3 voor om de lijst te completeren. Wouttie stuurt de vorige enveloppe nu mijn kant op; kan de enveloppe eind oktober weer van start gaan. Edited October 1, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Bloemenkoningin heeft zich vandaag al aangemeld. Er kan later nog best een shuffle plaatsvinden hoor. We proberen zoveel mogelijk met iedereen rekening te houden ( wat nooit echt kán natuurlijk , maar proberen is nooit weg ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Ik heb wel een aantal speciale zaden dus schrijf me maar weer op Bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Ik heb ook wel wat te bieden dus ik wil ook wel graag mee doen als het mag.Moet ik mijn adres dan naar jou - Bit - Pm-en? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
suikerbuikje Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Ja, ik wil ook wel weer graag meedoen dit seizoen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Als de lijst compleet is, gaat je adres naar degene die vóór jou in de rij zit ( zie de 1e post van dit Topic ), dus adressen naar mij sturen hoeft niet nee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 Ik zou deze ronde ook graag meedoen!Met onze bruiloft hebben onze ceremoniemeesters een briefje bij de kaart gedaan met het verzoek of mensen ons zaadjes wilden geven,ter bevordering van de vruchtbaarheid van ons huwelijk Met als gevolg dat we bijna 100 zakjes zaad hebben gehad, veel algemene soorten, maar ook bijzondere dingen en zelf aparte soorten die meegenomen zijn van vakanties! Ik heb dus wel wat leuke dingen om te delen (want zoveel zaad in mijn kleine achtertuintje krijg ik de komende 30 jaar niet op ) Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 ik doe graag mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloemenkoningin Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 Debjeduif, is het dan niet leuker als jij als eerste begint? Dan is er meteen een goed begin gemaakt.Nog gefeliciteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Bedoel het niet onaardig hoor. Maar wat Debjesduif schrijft : "veel algemene soorten ", daar is onze zaden-enveloppe ii niet voor bedoeld. Dat is, zoals de openingspost ook zegt : >> een dure manier om goedkope zaden rond te sturen << En dat is sonde van ieders moeite, portokosten etc. En de mensen die aan deze envelope meedoen hebben zelf zat van die soortjes. Dus lijkt me geen aanleiding Debjesduif bovenaan te zetten. Wil je dat wél graag Debjesduif, omdat ik het verkeerd inschat, stuur dan even pm.Sowieso stuurt niemand die aan deze enveloppe meedoet Calendula op, of de gewone spinazie of de doorsnee sla/kolen, whatever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Wanneer starten we?? En welke bijzondere zaden had je van vakantie mee debjedruif??? (ik vind vakantiezaadjes altijd spannend ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 domme vraag misschien, maar hoe weet ik het adres waar ie naar toe moet? pb? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Ja...degene die na jou komt....pb't zijn adres naar jou of jij vraagt erom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Ik vind het prima om halverwege in de lijst te staan hoor!Ik zal eens even kijken wat ik ook alweer mee heb genomen en gekregen, het zijn er zo veel!Zal eens een foto maken als ik vd week tijd heb! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Ben benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Tijd tekort, maar van het weekend wel weer gelukkig. Ik ga zaterdag nog even langs Vreeken, kan ik nog iets voor iemand meenemen wat mee mag in de envelop? Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Nou ikke wil graag: GEVEERDE PIMPERNOOT of te wel652660 STAPHYLEA pinnataook wel genoemd: PATERNOSTERBOLLEKESBOOM / KLOOTZAKKENBOOMinhoud verpakking: 10 zaden € 1,90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Helaas, niet aan de klootzakkenboom kunnen komen, wel weer veel te veel leuke dingen gezien (en een aantal daarvan gekocht) bij Vreeken. Zoals beloofd zaden uitgezocht en gesorteerd, was meer werk dan ik dacht maar lekker opgeruimd weer.Met onze bruiloft hebben we enorm veel gehad, ook een hoop buitenlandse zaadjes waar ik na lang zoeken uiteindelijk uit heb gevonden welke soorten het zijn (sommige heel gewoon, maar ook een aantal waar ik nog nooit van had gehoord). Een kort lijstje van dingen die ik zelf wel bijzonder vond (geen idee of die bekender zijn onder jullie, ik ben nog maar een beginner natulek).Wat eetbare bloemen, komkommerkruid, driekleurig viooltje, en oostindische kers, inmiddels het forum over uitgeplozen. Droogboon Lingue di Fuoco, kleine ronde courgettes Ronde de Nice (spaanse zaadzakjes, viel niet mee om te ontcijferen), komkommer keizer alexander, een komkommer met craquele motief, tomatilla, gold nugget geel cherrytomaatje, een bonte aubergine, verschillende kiemgroentes zoals mosterdkers, alfalfa, pisellikers, en nog een paar, gele en roodgerande bieten, div soorten wortels in alle kleuren, okra, meloenpeer, en zo kan kan ik nog wel even door, jullie gaan het zien in de zadenenvelop wat er nog meer bij zat, maar dit waren volgens mij wel de bijzonderste. Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Jammer van de KZB en evengoed bedankt voor het vragen.... de rest hoort zich veelbelovend aan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Hij is onderweg hoor !..... naar Bit. Nu in een A4 bubbelenvelop 336 gram, euro 2,50. Voor dit bedrag mag je hem vullen tot 500 gram. Veel ruiltuinplezier ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Heb je m Bit?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Bit is onder gedoken? Kas op zetten? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloemenkoningin Posted November 7, 2012 Share Posted November 7, 2012 Dat wil ik ook graag weten want dan begint 2e seizoen opnieuw? Anders moet ik mijn adres doorgeven aan bit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted November 11, 2012 Author Share Posted November 11, 2012 Sorry Mensen ! Soryy, sorry. Door privé-omstandigheden ben ik nu heel veel minder online. De tuin staat ook onder het onkruid ( nog niet zoo erg ) Maar ik moet denk ik echt nee verkopen in dit initiatief. Is er iemand die de zadenenveloppe II zou willen overnemen van mij ? Er ligt hier een dikke enveloppe ( ongeopend ) van , ik denk , Wouttie en of Geedee, om als basismateriaal voor het 2e seizoen te kunnen dienen.Naar wie mag deze dikke enveloppe gestuurd worden ? Wie wil als starpunt dienen ? Mij gaat het niet meer lukken om regelmatig hier te kijken. De komende dagen zal ik dat wel doen.Het is kwa seizoen nog lang niet te laat nu denk ik he ? Dus: laat maar weten. grtz. dank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Dag Bit heb je een prive pim gestuurd. Maar wil je envelop wel over nemen,heb zelf met envelop 3- 17 personenIk kan er twee rijen van maken met twee envelopen?Is dat wat??Deze personen heb ik voor de envelop3!EelzuhtjuhGemEnjoySpirrieJenn 90IlseGabyPelgrim Davo 1979GemmaDebjeduifJoladioKarin70SuikerbuikjeSammetjeTheaBloemenkoningin Sterkte. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts