Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag kijken waar die collectieve moestuin gaat komen en dan zal ik toch iets moeten beslissen .Maar wil echt op mijn eigen tuin blijven en zal dat mijn man dus goed duidelijk maken .Als hij besluit om daar te gaan tuinieren zal ik onze tuin alleen verder doen zonder hem .Maar weet dat hij niet zo maar gaat opgeven dus er zullen nog wel vele gesprekken over volgen waarom ik niet wil .

Geplaatst:

Nadelen en voordelen naast elkaar leggen ?.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

een tuin is net zoiets persoonlijks als een huis.. je voelt je er meteen in thuis of je hebt er niets mee. Ik zou ook mijn tuin niet willen missen. Overigens weet ik uit eigen ervaring dat het er heel erg van af hangt met wie je een tuin deelt. Maar meestal werkt het niet dus zou het je niet aan raden een collectieve tuin te doen.

Geplaatst:

Ben dus gaan kijken moet zeggen is een mooi wild stuk land ,zal heel veel aan moeten gebeuren.Maar is in belgie bij Poppel ,en dus veel verder dan de 45 minuten fietsen ,wat me verteld was .Maar ik heb een lang en meerdere gesprekken gehad met mijn man en ik blijf op eigen tuin en ik denk dat mijn man ook op eigen tuin gaat blijven ,gezien het voor mijn man ook wel te ver is .Mijn man heeft 3 longziekten en zo,n afstand fietsen is voor hem niet te doen en iedere dag met de auto wordt wel erg duur .Maar ik denk dat het voor de meeste die gaan mee doen wel erg ver is om te fietsen ,maar dat is mijn persoonlijke mening.maar ik ben dus erg blij .Mijn man gaat wel helpen het van de grond te krijgen in het voorjaar,en ik hoop dat ze veel plezier hebben .Persoonlijk ben ik er happy blijf op eigen tuin ,alleen jammer dat er zoveel woorden over gevallen zijn .

Geplaatst:
Geplaatst:

Als ik het verhaal van zonnetje zo lees ben ik blij dat de volkstuin "mijn ding" is en mijn vrouw er werkelijk helemaal niets mee heeft. Soms wellicht minder gezellig, maar scheelt een boel discussie.

Geplaatst:

Er is in de flat waar ik woon en de andere flats die hier staan iets mis met de electriciteits aansluiting van de boilers.

Gevolg....vanmorgen geen warm water en dus een koude douche...brrrrrrrrrrr.....

~I believe in God, only I spell it Nature~

Geplaatst:

Ik ga net de post uit de brievenbus halen en zie in mijn moestuin mijn plastieke serre op de rode kolen liggen. Die was dus stevig in de grond vastgemaakt, maar met de rukwinden van deze voormiddag gaan vliegen.

Dan zal ik de sla die er in stond nog maar overzetten naar een andere serre. Ze waren nog niet zo heel groot.

Geplaatst:

potverdrie, mijn rode kool is al 4 kg per stuk, past niet meer in mijn bakfiets, soms zit et leven zóóóóó tegen...

Geplaatst:

Jeetje RobO dat is balen.

Dat wordt een paar keer heen en weer fietsen met steeds maar 1 kool in je bakfiets

Geplaatst:

Mooi Robo

Geplaatst:

Lekker OT, lees dit niet!

...we moesten vandaag van Haarlem naar Ter Aar om schaatsen te kopen, zit eerst Haarlem verstopt omdat de twee belangrijkste bruggen dicht zitten Wegens Werkzaamheden, lopen we vervolgens vast in Leimuiden omdat de enige brug naar het oosten daar dicht zit WW, rijden we 30 km om over Hoogmade, is er een afzetting bij Ter Aar WW, rijden we terug over Aalsmeer is er een brug open Wegens Boten, kunnen we niet naar Haarlem Noord Wegens File WW, komen we in Haarlem, mogen we niet meer rechtdoor WW, ben ik bijna thuis is er nog een weg afgesloten WW, kan ik niet voor de deur parkeren wegens Buren met Camper, wil ik naar de tuin fietsen is mijn band leeg, is op de tuin de waterleiding kapot getrokken W Bagger W...zei ik toch, lees dit niet!

Geplaatst:

Ha, dan had ik het nog niet zo erg ( ging van Hilversum naar Maartensdijk fietsen, op Google Maps heb je tegenwoordig ook als keuze voor je routebeschrijving: De Fiets..en jawel ze hadden een mooi pad door het bos..dat leek ons wel wat..het fietspad zag er erg nat uit, maar omdat we omgereden hadden en al wat te laat waren namen we toch het risico...enfin een half uur door een modderig pad gesjouwd(fiets op fiets af) liepen we vast tegen een nieuw aan te leggen ecoduct...konden drie kanten op: terug, de snelweg oversteken met fiets aan de hand, of de spoorbaan volgen(bovenop)..toch keuze 4 genomen..dwars door het bos. Komen we naar veel geduw en getrek door de modder, varens, omgevallen bomen en molshopen- met drijfnatte schoenen en sokken uiteindelijk uit op nog geen 500 meter van de plek waar we begonnen waren )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

lijkt erop of de route is uitgezet door een mountainbiker, met hele dikke banden

e99731349588983.jpg

Geplaatst:

Misschien is de routeplanner van de fietsersbond een aanvulling? (hoewel ik ondertussen heb gemerkt dat die ook niet foutloos is en ook niet overdreven snel)

Geplaatst:

Effe klagen over het feit dat er ingebroken is bij mijn zoon.....hardwerkende student.....laptops weg...horloges weg..enz. Student.....hard gespaard hiervoor,mlaptop was drie maanden oud, en die heeft hij heel hard nodig voor zijn studie/ werk. Ik baal hier zo van....waarom blijven mensen niet met hun tengels van andermans spullen af? Ik houd mijntaalgebruik hier nu netjes, maar ben zo verschrikkelijk pissed! Mama is boos!

Geplaatst:

Dat is wel een heel erg terrechte klacht. Echt kl*te vooral ook dat je ook nog eens je schoolwerk/bestanden kwijt bent, ook erg vervelend denk.

Zuur!

Geplaatst:

Goh hopelijk heeft hij nog wat zijn bestanden op een stick staan.

Ze moeten van andermans spullen blijven.

Geplaatst:

Bar hé,ze tegenwoordig allemaal maar, te dom om te beseffen wat het voor een ander betekent,en er wel voor gespaard hebben ipv te stelen .sterkte, je mag best boos zijn hoor

Geplaatst:

Zulke lui moesten een schop onder hun kl**ten krijgen

Geplaatst:

een schop?... een flinke steekspade onder hun k*** dan graag...

Geplaatst:

Triest Jootje. Een schop zou dat helpen, wat moet je met die lui? Beschuitje, werk aanbieden? Wanneer ze al gepakt worden, in ieder geval zelf voor de schade opdraaien en verplicht vrijwilligerswerk laten doen. Kennis laten maken met de samenleving waar nog wel gevoel is.

Geplaatst:

Jo wat een triest gebeuren voor je zoon...ik hoop dat hij een studentenverzekering heeft? Niettemin is hij dan toch nog een hoop geld kwijt en een rot-ervaring rijker ( dat iemand zomaar bij je binnen loopt en aan je spullen zit..brrr).

Robo goede tip zeg die ENWB planner, hij gaf de route (denk ik) beter aan...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee, hij had geen verzekering. En natuurlijk hebben paps en mams daar wel opgehamerd toen hij op kamers ging...... Maar goed, hoe wrang ook, hij heeft er van geleerd, heeft gisteren gelijk een verzekering afgesloten. Wat hij wel had was iets waarbij je " live" dingen kan wegzetten. Dus veel werk, scriptie enzo staat ergens online, dat is hij gelukkig niet kwijt.

Helaas is hij de enige niet.... Gebeurt dagelijks. Maar het blijft een rot idee dat er iemand in je huis is geweest. Wij hebben het zelf een keer gehad toen we op herfstvakantie waren...je blijft toch een tijd een onbehaaglijk gevoel houden in je eigen huis. Zoonlief heeft inmiddels een nieuwe laptop, die heeft ie gewoon nodig. Met geleend geld, dus hij zal buiten school en 4 dagen stage in de week, nog meer moeten gaan werken om dat weer terug te moeten betalen!

Geplaatst:

Jeetje Jootje....het gevoel van veilig zijn in je eigen huis krijgt dan ook meteen een flinke knauw ( ik spreek uit ervaring helaas ).

Sterkte voor je zoon en voor jou natuurlijk ook.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.