Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ja altijd hetzelfde met computers en printers, bah...

Geplaatst:
AAMMAAAAIIII

ben je even Belg geworden Conny?

Geplaatst:

en ik dan met mijn laptop:

moest tig keer klikken met mijn muis voor hij reageerde, daar werd ik best agressief van, nu muis schoongemaakt en trallalala werkt als een zonnetje... dan nu de Z van mijn toetsenbord, die doet het nog steeds haast niet, daar wordt je best wel agressief van. Vooral omdat ik dan telkens op google intyp: broccoli aaien en er komen geen hits omdat het moet zijn broccoli Zaaien... arghhh

Geplaatst:

Mijn pc wordt steeds trager met opstarten. Het duurt bijna een half uur voordat alle programma's geopend zijn, scans op de achtergrond uitgevoerd zijn, alle antivirusprogramma's alle andere programma's en elkaar gescand hebben. Dan geeft Secunia PSI aan dat er × programma's verwijderd - en × nieuwe programma's geïnstalleerd zijn. Als ik bij een pc hulp site vraag, moet ik eerst zelf van alles uitschakelen, waarvan ik niet weet of het van belang is of niet. Dus laat maar. Maar hij doet het nog steeds, dus dan maar eerst wat anders doen tijdens het opstarten.

Het is wel een troost om te kunnen glimlachen om de pc-ellende van anderen...

Geplaatst:
AAMMAAAAIIII

ben je even Belg geworden Conny?

Ja dat komt door die foto. hihi

en ik dan met mijn laptop:

moest tig keer klikken met mijn muis voor hij reageerde, daar werd ik best agressief van, nu muis schoongemaakt en trallalala werkt als een zonnetje... dan nu de Z van mijn toetsenbord, die doet het nog steeds haast niet, daar wordt je best wel agressief van. Vooral omdat ik dan telkens op google intyp: broccoli aaien en er komen geen hits omdat het moet zijn broccoli Zaaien... arghhh

Misschien een idee om dan je schermtoetsenbord te gebruiken, voorlopig.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:
Project uitprinten op het laatste moment i.v.m. gekloot van groepsleden > Een blauwe cartridge die gewoon uit elkaar donderd... Zucht. Printplaatje ergens diep verdwenen in de printer enz..

En zo ben je van 00.40 t/m 1.20 in ene bezig met een vrij letterlijke, operatie printer... Leuk, morgen om 8u weer op school zijn, ook dat nog...

Hoe is het afgelopen Dennis ???

Geplaatst:
Mijn pc wordt steeds trager met opstarten. Het duurt bijna een half uur voordat alle programma's geopend zijn, scans op de achtergrond uitgevoerd zijn, alle antivirusprogramma's alle andere programma's en elkaar gescand hebben. Dan geeft Secunia PSI aan dat er × programma's verwijderd - en × nieuwe programma's geïnstalleerd zijn. Als ik bij een pc hulp site vraag, moet ik eerst zelf van alles uitschakelen, waarvan ik niet weet of het van belang is of niet. Dus laat maar. Maar hij doet het nog steeds, dus dan maar eerst wat anders doen tijdens het opstarten.

Het is wel een troost om te kunnen glimlachen om de pc-ellende van anderen...

Hoi Huub,

Je kan bij settings in Secunia PSI aangeven of het programma begint tijdens het opstarten of niet.

Als je dat uitschakelt dan zou de computer in ieder geval sneller opstarten volgens mij.

Ik heb dat gevonden op de site van Secunia op http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/ bij PSI 3.0 Walkthrough

Geplaatst:

jongens jongens, wat kan je droef worden van de moderne tijd..misschien moeten we terug naar vroeger..

Wie weet geef ik samen met Piroska zo`n New Age cursus in het buitenland.

Bijvoorbeeld broccoli aaien, of zwemmen met waterkers ?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Geniaal plan, ik ga het regelen!

Geplaatst:
... ... settings in Secunia PSI ... ... tijdens het opstarten ... ... Als je dat uitschakelt dan zou de computer in ieder geval sneller opstarten volgens mij. ... ...

Done!

Bedankt voor de tip, ik had inderdaad de hele mikmak ingeschakeld staan.

Geplaatst:

Hier niet veel beter. Nadat Vista het op had gegeven op mijn laptop, windows 8 erop gekwakt. Nee, het werd er zeker niet beter van. Printer (draadloos) was spontaan van slag, en het is een vrij nieuwe. Sta je mooi te kijken als je die voor je werk nodig hebt. Kabel eraan en ja af en toe deed ie t. Terug naar tijdperk windows 7. Ook niet helemaal geweldig want zo af en toe blijft alles vaststaan en dan is het met de grote knop uit en weer aan doen. Heropstarten heet dit voor de dino's

Maar... de draadloze printer doet het iig wel weer pfew

Verder is het te koud om in de tuin bezig te zijn. Brrr.. zelfs om de GFT bak schoon te schrobben. Hij wacht nog maar een dagje, of een weekje..

WAAR BLIJFT DIE LENTE IN T ECHT? VOELBAAR! ZON!! WARMTE!!! NU!!!!!!!!!!!!!!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Haha inderdaad Appelvrouw.. Vroeger alles beter.. Tsja, als ik zwart wit geprint had dan ging alles wel goed :P

En Helly.. Hiero nog zelfs windows XP

Hoe is het afgelopen Dennis ???

Ingeleverd En nu dood moe

Wel stom: ontvang nu 3 uur na het inleveren een mailtje van een bedrijf waar we heel lang geen antwoord van kregen, en nu komt het er min of meer op neer dat we heel veel foute gegevens hebben gebruikt. Achja. Weten de leraren toch niet, tot dat wij het vertellen.

Geplaatst:

Toch wel fijn om te weten dat ik niet als enige in pc-limboland verkeer... Hoe lullig ook voor iedereen...

Helaas hier nog geen positieve berichten... schijf geformatteerd, Windows opnieuw geinstalleerd. En na HDD regenerator én Tune Up PC docter eropafgestuurd te hebben helaas nog steeds geen goede diagnose... Worden géén fouten op de schijf gevonden maar Windows blijft wel constateren dat ie niet goed meer is... PIEP: Er zijn problemen met de vaste schijf... Is pas een jaar oud... grrrr.

Dus wat ga ik nou doen? Net zo lang met deze door totdat ie nix meer doet... en dan wel ondertussen alle benodigde programma's langzaamaan weer installeren? Of... nieuwe halen....?

Wordt wel dure bedoening zo, elk jaar nieuwe voeding en een nieuwe harde schijf!?

En ik heb ook nog geen geluid!!!

Geplaatst:
Ingeleverd En nu dood moe

Wel stom: ontvang nu 3 uur na het inleveren een mailtje van een bedrijf waar we heel lang geen antwoord van kregen, en nu komt het er min of meer op neer dat we heel veel foute gegevens hebben gebruikt. Achja. Weten de leraren toch niet, tot dat wij het vertellen.

Hé Dennis voor straks slaap lekker.

Wanneer gaan jullie het aan de leraren vertellen dan ???

Geplaatst:
... PIEP: Er zijn problemen met de vaste schijf... Is pas een jaar oud... grrrr.

Hoi Erny waar heb je die harde schijf gekocht en wat voor merk is het ???

Want volgens mij zou je hem gewoon terug kunnen brengen, je zit volgens mij nog in de garantietijd.

Geplaatst:

Als je onlangs nog een nieuwe voeding hebt aangeschaft en nu je nieuwe harde schijf steeds problemen geeft maar diagnostische tools geen resultaat geven kan het zijn dat je (ook nieuwe) voeding niet genoeg vermogen heeft om alles te voorzien van genoeg stroom. Dit gaat vaak gepaard met idd onverklaarbaar vastlopen en/of uitvallen van de computer, en/of tijdens het opstart proces willekeurige onderdelen (schijf, videokaart, dan weer geheugen) de schuld geven.

Als je iig hebt uitgesloten dat je installatie van windows in orde is (en de vereisten hiervoor), je geen virussen of processen hebt die de boel verzieken, of randapparatuur die problemen geven als ze aangesloten zijn kun je eens gaan rekenen of je niet een grotere capaciteit voeding nodig hebt.

Klein ding, maar ook niet onbelangrijk is een front-panel kaartlezer. Zo'n multi slot op de voorkant van je pc waar je o.a. usb, SD kaarten, mini SD kaartjes en de hele mikmak in kunt steken. Koppel het draadje daarvan eens los van het moederbord (iets wat ik erg vaak tegenkom die de meest belachelijke foutmeldingen geven, ondingen!).

Dat waren mijn tips

Geplaatst:

MerkelSch%C3%A4uble.jpg.h380.jpg

Crisis, crisis en nog eens crisis... Dat zal best. Deels. Maar scheef blijft het wel als je de catering bekijkt bij de hoge meneertjes en mevrouwtjes van gemeentes, overheid, Europa.. etc... Ik zou zeggen: Snij daar ook eens in? Dat catering tijd bespaart, Ok. Klopt.

Maar of die catering dan zo luxe moet zijn?

Geplaatst:

Ach joh, dan hou je mensen aan het werk. Is alleen maar goed voor de economie. Als íedereen veel geld verdient, en veel geld uitgeeft, is er niets aan de hand. Het gaat pas mis als mensen geld uitgeven wat ze niet hebben. En das iets te veel gebeurd (bijv. de "overwaarde" van je huis uitgeven). Zo simpel is het!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Ik ga ook maar eens klagen! Ja, ook over het weer! Ik zou willen klagen in bewoordingen die waarschijnlijk er voor zouden zorgen dat ik van het blog verwijderd word, dus dat doe ik maar niet. Dus netjes: ik ben helemaal zat van dat akelige, nare, veels te koude weer! Kan weinig doen in de tuin. Na lang aarzelen iemand gevonden die ( tegen betaling) mijn nieuwe stuk tuin komt omspitten. De laatste drie zaterdagen lukte het gewoon niet, of te koud, en de grond te hard, of het regent zo'n 24 uur lang zodat je tot je enkels in de modder staat. En ik wil zo graag beginnen daar! Ik heb wel mijn eerste stuk tuin, en heb daar ook wel een en ander gedaan, maar er zou al zoveel meer kunnen. Ik heb veel zaailingen in huis staan. De groei zit er amper in, die heben ook nog geen zin in groeien, veel te bang dat ze al naar buiten moeten in deze kou! Gelukkig is er dit forum met allemaal mensen die met hetzelfde probleem zitten. Zo graag aan de gang willen maar tegen worden gehouden door het nare weer! Voel ik me niet alleen zielig! Ik hoop dat het na deze week eindelijk beter weer word met normale temperaturen. Zodat we lekker aan de gang kunnen. Nog even ter vergelijking, mijn buurmeisje is jarig vandaag. Vorig jaar zaten we buiten in hemdje en korte broek! Toen was het 25 graden. Ook geen normale temperaturen voor eind maart, maar voor mij toen geen reden om te klagen! Goed weekend allemaal!

Geplaatst:

nou jootje.....

zoals johan cruyf zegt: elk nadeel heb z'n voordeel........

na dit koude weekend kan het alleen nog maar beter worden, toch?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Maar de zon schijnt!

Zei de optimist.

En een optimist nooit de trein, die is altijd op tijd voor de eerstvolgende!

Een pessimist altijd de trein, had eigenlijk de vorige willen halen.

Dus hopelijk schijnt morgen ook de zon.

Dan voelt het wel aan als min 15 met de schrale oostenwind, maar ziet het er toch wat vrolijker uit.

En vergeet niet, in Zelhem zal het morgen 9 graden zijn met een lekker zonnetje, heeft Jorieke beloofd...

Dat scheelt weer.

Geplaatst:

Mijn jongens gaat de boot verplaatsen via Lauwersmeer.

En daar heb je echt wind kracht 7 ook zo bij de waslijn,draaide mij om het was al droog de hoeslaken.

Ik hoorde dat we blij mogen zijn dat het frond nu is was het in de winter geweest dan was het -25 graden geweest of in de zomer +35/40 graden. (oud kapitein)

Even doorbijten zegt de optimist!!11

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ouders zijn weer blij met me.. En ik heb weer wat geleerd..

2 bakken waterkers met water + plantjes dus, stonden binnen.

Denk samen 0,4m² ofzo. Stond even een paar daagjes binnen ivm de vorst, want het moest even ontdooien.

Binnen.... Tot dat m'n moeder vandaag zei: waar komen al die vliegende dingetjes vandaan, lijken wel muggen larven...

Geplaatst:
Geplaatst:

Hé koningin der kapers, je vergeet straks je kroon toch niet

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.