Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Borsalino, als je wilt dat je schoonmoeder haar gedrag verandert, zul je zelf moeten veranderen (en je vrouw waarschijnlijk ook). Ophouden met gezever aan te horen lijkt me een goede eerste stap. Het gedrag gewoon domweg NIET tolereren!

Geplaatst:

Je kan toch niet accepteren dat iemand andermans spullen meeneemt/pikt? Ook naar je buurman staat het een beetje raar om niets te doen (persoonlijke mening). Ik snap dat je in een lastige positie zit, want het is tenslotte familie. Maar dit is wel onacceptabel vind ik.

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Voor jou een hele vervelende situatie! Maar denk ook aan de buurman! Ondanks dat je denkt dat je haar niet meer kunt veranderen, is het wel netjes om dat voor de buurman te doen. Als het niet goedsschiks kan, dan maar kwaadschiks.

Geplaatst:

Je krijgt van andere mensen datgene terug, wat je zelf de wereld in in brengt. Dus als jij naar je schoonmoeder toe het signaal uitzendt: die verandert toch niet meer, en je dus haar diefstallen gewoon accepteert, ja, dan zal ze inderdaad niet veranderen.

Je kunt ongewenst gedrag van anderen niet altijd zomaar voor 100% bij die ander leggen (zeker niet in relaties). Ergens hebben jij en je vrouw de deur opengezet of opengelaten waardoor zij dit gedrag blijft vertonen.

Alle pompoenen bij je buurman jatten, dat is gewoon pure diefstal. Gaat hij daar aangifte van doen?

Geplaatst:

PS mijn moeder wordt dit jaar 75 en die is nog steeds in staat om te leren en zichzelf te verbeteren omdat haar levensomstandigheden daarom vragen. Dus dat ze te oud zou zijn, is gewoon bullshit, en eerder een reden (excuus) voor jou, om zelf niet te hoeven veranderen. En dus blijft zij ook hetzelfde.

Geplaatst:

Dat jouw moeder dat nog kan betekent natuurlijk niet dat de hele wereld dat kan

Bovendien is nieuwe dingetjes aanleren heel iets anders dan karakter veranderen, ik ben het met borsalino eens dat je dat op zo'n leeftijd echt niet meer verandert, zeker niet als er een steekje loszit (of twee). Dus ik vind het een beetje gek dat je praktisch beweert dat borsalino en zijn vrouw haast schuld zouden hebben aan de diefstallen

Maargoed persoonlijk zou ik het zelf wel gewoon behandelen als een diefstal, dus aangifte doen. Al was het alleen al voor de buren die nu en in de toekomst ook slachtoffer zijn. Wellicht komt er eerst niks van, maar als zij dit blijft doen en iedereen doet telkens aangifte, dan heb je toch kans dat de politie uiteindelijk eens polshoogte gaat nemen. En dat moet niet heel moeilijk zijn, gezien het aantal getuigen steeds.

Geplaatst:

!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dat veranderen zal nooit meer gebeuren hoor. Werk in de zorg en zie per dag wel meer dan 20 verschillende soorten cliënten voor bij komen, en er zitten er een paar bij pffff.

Jij probeer ze zo goed mogelijke te begrijpen te steunen etc en dan krijg je nog een trap na, sommige mensen zijn niet te veranderen ook niet als je je zelf veranderd, dan ben je ook je zelf niet meer, je ben wie je ben en dat is door omstandigheden zo gekomen.

Maar je mag wel eerlijk zijn, gewoon zeggen hoe je er over denk, haar confronteren met het feit, deze dingen kunnen ze wel aan het denken zetten en wat ze er mee doen met die informatie tja dat is altijd afwachten.

Het enige dat je kan doen is iemand tegen moet komen, help dit niet dan hou het gewoon op. Dus blijf gewoon lekker je zelf. Jij heb geen probleem, zij heeft een probleem en maak van haar probleem niet jou probleem

Succes er mee.

Geplaatst:

Nou Mijke, ik zeg niet dat Borsalino en zijn vrouw schuld hebben aan de diefstallen, zeker niet die bij hun buurman. Maar als mijn (schoon)moeder of wie dan ook bij herhaling en ook na erop aangesproken te zijn, telkens weer mijn tuin kwam leegroven, dan zou dat zeker ernstige consequenties hebben voor onze relatie. Oftewel: die kwam er dan echt niet meer in en ik zou er alles aan doen om te voorkomen dat ze nog in mijn tuin kon komen (indien die tuin niet bij mijn huis was). Zo'n wanted poster vind ik dan wel weer een goeie actie. Maar hoe kun je in hemelsnaam nog gewoon bij iemand op de koffie gaan, die telkens weer jouw spullen jat? Door het contact gewoon door te laten gaan, geef je dus impliciet toestemming ervoor. Sorry, maar ik snap dat gewoon echt niet.

En nee, een karakter valt wellicht niet te veranderen, maar GEDRAG wel. Als iemand maar hard genoeg geconfronteerd wordt met de gevolgen van zijn gedrag, dan moet hij (of zij) wel. Als de politie na elke diefstal op de stoep zou staan, of als de hele buurt/tuin haar met de nek aan zou kijken, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat ze hier nog mee door zou gaan...

Ik word er gewoon echt héél kwaad van, als mensen aan andermans spullen komen....!

Geplaatst:

Maar wat ik nou niet snap Borsalino: dit is nu al de zoveelste keer dat je schoonmoeder oogst jat. Hoe kan het dat je haar alsmaar haar gang laat gaan? Als dit mijn schoonmoeder was, dan zou ze me dit één keer flikken, en dan toch echt nooit meer!

Wel eens meelezend, snap ik hier dus óók niks van.

Borsalino ? Wat zijn de gevolgen inmiddels ? Je gaat dus al tijden niet meer bij schoonma en je tante op bezoek ? Oké. De tante heeft zelf een tuin bij jullie op het complex, dus schoonma heeft ook toegang tot het complex. Oké, niks aan te doen. Maar je vrouw ? Wat zegt / doet die ?

En eerlijk gezegd: een oude vrouw die er in een paar uur met 30 pompoenen vandoor gaat. Is wel op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd toch ? Wat moet zo'n mens met zóveel pompoenen ? Hoe krijgt ze die thuis ? En die is daar toch dagen en dagen mee bezig om dat te verwerken ( betrappen ? )

Maar goed. Met zulke familie heb je geen vijanden nodig he ? Die kwamen er sowieso niet meer in bij mij; op geen verjaardag, niks.

Wanneer wél, houd je dat gedrag inderdaad in stand ja.

Geplaatst:

Vierkante moestuinbak is gearriveerd! Helemaal top. Gisteravond in elkaar gezet..... Dacht dat er ook een bodem/onderkant in zou zitten. Maar niet dus. Kan ik deze wel gewoon in de tuin neerzetten? Of moet er iets onder? Ik heb wel een stukje worteldoek erbij gekregen. Maar dacht dat voor de bodem niet genoeg zou zijn....

Geplaatst:

klaaggg...

Ik woon net 5 maanden in Hongarije en dit weekend ga ik voor 2 weken naar Nederland. Ik heb daar dus totaal GEEN zin in, wat moet ik daar? Echt ik zit mij alleen op de MTFD te verheugen maar de overige 13 dagen...arghh. Ik heb meteen afspraken met 12 vrienden en familie die ik ook best wel wil zien maar voor mij hoeft het echt niet.

pff ff slikken maar en op naar Nederland.. bah!

Geplaatst:

Ja, ik ken het gevoel. Maar ik vind ook dat -als ik eenmaal in Nederland ben- ik wel heel erg geniet van alle vrienden en familie..de gemakkelijk te bereiken winkels..het filmtheater..lekker op de fiets klimmen voor een rondje Loosdrecht..o zo lekker bio-broodje..heerlijk koppie cappuccino bij Doppio..je zult zien als je er bent is er zat te genieten. Ik zeg altijd tegen mezelf: ik ben een gelukkig mens die kan proeven van twee werelden..wat wil ik nog meer?

Toch nog een klacht: het heeft hard geregend.. de pruimen - die bijna rijp zijn- zullen gaan barsten..en dat trekt wespen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank Appelvrouw, de kans is dus groot dat ik toch wel geniet als ik er ben uiteindelijk, fijn om te horen dat jij dat ook wel hebt ervaren.

Ja flut van die wespen en die pruimen. Wij komen momenteel ook om van de wespen, al hebben we geen pruimen. Ze zitten in de appels en de peren. Snel oogsten en verwerken doen wij.

Geplaatst:

IK ga even héél erg sentimenteel doen ( dus schrik niet ). Als ik uit N-Frankrijk weg moest ..... Het dorp uitrijden gaat dan nog wel. Maar boven het dorp kijkend opzij ..... de heuvels .... de bossen .... het dal ..... de stilte ..... de roofvogels. Gek, maar ik reed meestal weg met mooi weer. Terug naar Nederland. Roteind rijden ook. Meestal alleen. Meestal ging / ga ik dan even langs de weg staan; wordt de stilte nóg groter. En dan huil ik een klein potje erugh he ?

Maar komt niet veel meer voor hoor. Ik ga nog maar weinig. Hhahah. Ik kon niet meer tegen dat huilen whahahahha.

Nee, echt. Zóóó waanzinnig mooi als het daar is. En die rúst !!

zucht.

Geplaatst:

[quote="appelvrouw"

Toch nog een klacht: het heeft hard geregend.. de pruimen - die bijna rijp zijn- zullen gaan barsten..en dat trekt wespen

Nu meteen inwecken met siroop.

Pruimen inwecken moet met onrijpe pruimen.

Lekker voor boll of taart.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
wordt de stilte nóg groter. En dan huil ik een klein potje..Nee, echt. Zóóó waanzinnig mooi als het daar is. En die rúst !!

Had ik vroeger ook Bit..ook thuis moest ik nog huilen. Stelde ik me voor dat ik op het trappetje voor de deur van mijn huisje zat...de zwaluwen om me heen..de geur, de stilte en dan kreeg ik zo`n heimwee...

Ik ben tegenwoordig ook nog verdrietig als ik de kindersnoetjes boven uit het raam zie kijken als we `s avonds weer terug rijden naar Frankrijk....

Dat wil ik niet meer al dat geween en dus gewoon overal waar ik ben genieten en probeer de rest te nemen zoals het is..

Geplaatst:
Pruimen inwecken moet met onrijpe pruimen.

Later in de maand ( als ik terug ben van de MTFD) zijn de kwetsen misschien rijp en die ga ik wecken ( zonder suiker en water)

Geplaatst:

Ik ben dit jaar 3x in Nl geweest Dat vind ik nu echt meer dan genoeg. Normaal gaan we om het jaar 1x. Je word altijd zo geleefd.

Geplaatst:

Bit dat is toch (naar mijn idee) een hele normale reactie. Ook ik heb dat als ik vertrek van een mooi vakantie adres. Kan ik staan soppen als een klein kind omdat ik zooooo heb genoten van de natuur, de frisse lucht, de activiteiten (bergwandelingen), de gezellige mensen, de rust, de stress-loze tijd die je daar rondbrengt. Zucht... altijd weer erg om terug te keren naar iets waar dat allemaal niet is

Voor nu (back on topic) even klagen over die aanhoudende regen. Man man.. mijn regenton en al mijn emmers zijn al laaaaaaang vol!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Voor het eerst dit najaar de verwarming net aangedaan.

Geplaatst:

Nu pas? Ik vorige week al.

Geplaatst:
Voor het eerst dit najaar de verwarming net aangedaan.

met een dekentje op de bank

de verwarming doet het niet. we kamperen nu al een aantal dagen in onze nieuwe woning.

de CVketel die 2weken terug nog is goedgekeurd blijkt helemaal niet goed te zijn. geen verwarming en sinds zaterdag ook geen warm water meer ( ik stond net onder de douche &*#@% ).

Geplaatst:

hier nog geen verwarming, maar de truien en mn warme poncho zijn wel weer begonnen dienst te doen. Van het weekend snel op jacht naar fijne warme huissloffen, dan kan de kachel hopelijk nog even uitblijven voorlopig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.