Geplaatst: 15 juni 202515 Jun Geen plantenbak, gewoon een klein kastje aan de muur.De grauwe vliegenvanger
Geplaatst: 26 juli 202526 Jul Ik had deze post nog niet gezien Lia, wat prachtig en met zo een mooie wachter rond het nest!🙀Vanmorgen in de bijlage van de Volkskrant een ontroerend, leerzaam en blij makend artikel/ interview met Yvonne Kroonenberg ( schrijfster van Alles went behalve een vent)De Volkskrant en YK vinden het vast niet erg dat ik er hier een foto van plaats..hopelijk kunnen jullie het lezen. 26 juli 202526 Jul aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 juli 202526 Jul Ja hè..kan je het een beetje lezen? Ik zoch naar de link, die plaats ik maar ik denk dat weinig mensen bij de VK kunnen inloggen. Ik hoef nergens heen ik ben al ergens We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Wat een prachtig stuk. Dank voor het delen. Sinds de pro genocide houding van vk probeer ik deze krant te mijden, maar dit was een mooi stuk. Ik lees trouw. Dat vind ik tegenwoordig een fijnere krant, maar was toch zeker een jaar of 20 trouwe vk lezer.
Geplaatst: 7 november 20257 Nov Ja ik wist ook niet wat het was, gruwelijk dit zonder verdoving. Nu koop ik dus geen Merino wol meer uit Australië.
Geplaatst: 4 december 20254 Dec Ik was nogal druk de laatste 2,5 week. Dus weinig ingelogd. Het lijkt erop dat na deze week het weer wat rustiger wordt. We waren erg druk met onze oudste zoon. Onderzoeken enzo. Hij krijgt vanaf nu 3x in de week van half 3 tot half 6 naschoolse behandeling om te leren praten over ditjes en datjes en om te leren hoe zijn gevoelens te kunnen uiten. Hopelijk een mooie opstap voor de middelbare school om zich daar staande te kunnen houden.
Geplaatst: 4 december 20254 Dec Ik had dit vermoeden al @Gitta en/of repetities bij je koor. Heel veel succes met je zoon. Ik hoop dat de tijd voor je komt dat hij je de oren van het hoofd kletst en dat hij je mee gaat helpen in de moestuin waarbij hij zijn wensen aangeeft. 😘
Geplaatst: 4 december 20254 Dec Bedankt Petra. Het komt vast goed. Het is een intensieve behandeling.
Geplaatst: 9 december 20259 Dec On 12/4/2025 at 5:37 PM, Gitta said:Ik was nogal druk de laatste 2,5 week. Dus weinig ingelogd. Het lijkt erop dat na deze week het weer wat rustiger wordt. We waren erg druk met onze oudste zoon. Onderzoeken enzo. Hij krijgt vanaf nu 3x in de week van half 3 tot half 6 naschoolse behandeling om te leren praten over ditjes en datjes en om te leren hoe zijn gevoelens te kunnen uiten. Hopelijk een mooie opstap voor de middelbare school om zich daar staande te kunnen houden.Gelukkig zijn ze er al wat verder mee momenteel dan ten tijde van mijn diagnose, dat was nog een heel gedoe..Ik hoop dat hij zich goed kan gaan ontplooien, leeftijdsgenootjes zijn beter daarmee dan lotgenootjes, om te ontwikkelen. Ik hoop mee op een goede toekomst voor je zoon.
Geplaatst: 14 december 202514 Dec Gisteren was ik op het strand in Noordwijk en het leek wel lente. We zaten heerlijk in het zonnetje op het strand. In het bos was het wat minder warm geweest zag ik vanmorgen maar toch wel bijna elf graden. Voor mij extra gek, 44 jaar terug werd onze dochter op deze dag geboren tijdens een heftige sneeuwstorm en een koude periode die tot ver na Kerst duurde. Het is een dubbel gevoel voor mij hoor, aan de ene kant genieten van het heerlijke weer, het voelde bijna als lente, aan de andere kant wetend dat het geen natuurlijk proces is, opwarming of juist afkoeling van de aardbol. Laten we hier trouwens geen discussie starten met geloof of ongeloof over klimaatcrisis ajb ik wil alleen maar mijn dubbele gevoel over het gekke afwijkende weer weergeven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 december 202515 Dec Ahhhhh daar is mijn kerstmuts gebleven. Ik was hem al een paar dagen kwijt.
Geplaatst: 16 december 202516 Dec Omdat het niet moestuin gerelateerd is, zet ik mijn berichtje hier. Vandaag ontving ik per post een kerstgeschenk van het bureau waarvoor ik werk. Aangezien dat bureau, in goed Nederlands, zéér sustainable is, is alles vegan-bio. Zelfs de bubbels zijn organic 😊. We zijn dan ook B-corp gecertificeerd voor wie dat wat zegt.Wat ik vooral erg bijzonder vond is de borrelplank. Die is gemaakt van gekapte stadsbomen uit de stad Utrecht. Door mensen van een sociale werkplaats. En waar ‘mijn’ boom gestaan heeft, wanneer geplant en gekapt, is in de plank verwerkt. Ook dat het in dit geval een zomereik was. Aangezien ik 35 jaar in de stad Utrecht heb gewoond, weet ik ook echt waar hij heeft gestaan. Ik ben er erg blij mee!
Geplaatst: 16 december 202516 Dec Wel erg grappig dat je weet waar jouw serveerplank heeft gestaan! En sowieso zijn kerstpakketten leuk. Hoewel manlief hier een keer een pakket heeft gehad, wat denk ik voor 80% in de kliko beland is. En echt, dat doen we niet gauw. Was ook allemaal heel erg verantwoord vegan en bio, maar absoluut niet te eten 🤢 en te drinken. Volgend mij stond vegan in de kinderschoenen toen…Het vegan “vlees” was in die tijd ook echt niet lekker, nu proef je soms het verschil niet eens tussen kip en vegan kipstukjes.
Geplaatst: 16 december 202516 Dec Wat dat betreft ben ik het meest benieuwd naar de vegan paté. Ik probeer er blanco in te gaan, maar omdat ik zelf wel eens paté maak, ben ik benieuwd of dit kan bekoren. Het hoeft er niet op te lijken vanzelfsprekend, maar ik ben echt benieuwd of het smakelijk is. Review volgt 😉.
Geplaatst: 16 december 202516 Dec Applaus hoor voor zo’n mooi pakket. Compliment voor de pakketkiezer. De bedoeling van dat pakket is natuurlijk dat je er blij mee bent en dat je het lekker vind. Onze zoon krijgt altijd dingen in zijn pakket waar hij echt niks mee kan. Maar zo hebben wij geluk en bv al gekregen een goede regenmeter, een slowcooker en een fluffy lievelingsdekentje voor op de bank😎 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 december 202516 Dec 1 uur terug, jootje zei:proef je soms het verschil niet eens tussen kip en vegan kipstukjes.Dat klopt helemaal! Ik heb nog niet zo lang geleden eens zelf seitan gemaakt, van scratch af aan. Heel leuk om te doen trouwens. Het wordt in Aziatische keuken gebruikt als kipvervanger en ik moet zeggen het smaakte heerlijk. Het mondgevoel is echt kip, veel meer dan sojaproducten (vind ik dan). Je kunt het ook goed knapperig bakken.
Geplaatst: 16 december 202516 Dec 8 minuten geleden, appelvrouw zei:Compliment voor de pakketkiezerVind ik ook. Ik weet dat dit door een paar mensen binnen het bureau zelf wordt samengesteld. En het is eigenlijk altijd leuk. En dat is best knap 😃.
Geplaatst: 18 januari18 Jan 2 hours ago, Gitta said:Dat is iets waar mijn man niet med akkoord gaat. Vind hij niet mooi, net als een compostbak.U bent 1 van de weinige vrouwen die hun man laat bepalen wat kan of mag.......😂Intussen 37 jaar getrouwd hier,en ik gehoorzaam bijna altijd aan mijn vrouw die ongeveer de helft weegt van mij......🤣
Geplaatst: 18 januari18 Jan 9 minuten geleden, Bernaar zei:weinige vrouwen die hun man laat bepalenIk had dat ook Bernaar. Maar Gitta is nog jong, na je 50e wordt dat vaak omgedraaid. 😂😂Mijn man wou ook een heleboel niet, nu stond ik vanavond te knoeien in de keuken met aarde, omdat ik de potjes ging overzetten. Normaal deed ik dat buiten op de buitenkeuken, maar koud voor de pepertjes en paprika niet waar? 18 januari18 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.