Geplaatst: 23 maart 201510 j Woensdag kan ik eindelijk in de moestuin beginnen de grond is om gefreesd het werk kan beginnen
Geplaatst: 25 maart 201510 j Ik voel mij als een klein kind zo opgewonden Gisteravond was er 1 van de kwartel eieren aangepiktNu vanmorgen is er een klein stukje uit de eierschaalEn bij nog een ander eitje zie ik ook een stukje schaal op de grond liggen Ik vind het zooooo spannendDe aller eerste keer voor mij dat er eitjes uitkomen in de broedmachine Zo nog weer even kijken Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 25 maart 201510 j Ik heb zoveel geluk niet met de eitjes Loraine, zowel de ganzen als de kalkoen eieren zijn niet bevrucht en van de 43 kippeneieren zijn er ook 15 niet bevrucht, flauwe hanen hé.Ze doen hun werk niet naar behoren, straks gaan ze de pan in en komen er nieuwe! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Loraine wat spannend, succes kuiks met uitkomen. Jullie hebben een goede moederkloek.Willy hennen zucht, hier zou ik ze ook liefst in de pan doen. De haan doet zo zij best, fanatieke jongen dat zelfs mijn manlief het zielig vindt voor de hennen. Maar eieren leggen doen de dames nog steeds niet. En wij maar voeren, water, schoonmaken en doen. Krijgen volop scharrelruimte, maar geen 1 eitje. Sta je dan met de broedmachine te wachten, zucht dit jaar kan ik geen hennen halen of broedeieren. Dus de hennen moeten wel hun broedeieren gaan leggen.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Ik miste Bit ook al, maar ik weet ook dat hij het razend druk heeft Gisteren hebben wij 1 van onze 2 honden laten inslapen Pezzo genaamd. Hij had al wat langer een hartkwaal die bij dit ras hond heel vaak voorkomt, maar de laatste paar dagen had hij het heel erg benauwd, het ademen ging zo zwaar. Dus moesten we kiezen voor hem om hem het lijden weg te nemen. Wij, Richard en ik, zijn heel erg verdrietig, maar Jeppe, onze andere Cavalier, is geheel zichzelf. Sterkte m.v.g.Hans.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Ik heb zoveel geluk niet met de eitjes Loraine, zowel de ganzen als de kalkoen eieren zijn niet bevrucht en van de 43 kippeneieren zijn er ook 15 niet bevrucht, flauwe hanen hé.Ze doen hun werk niet naar behoren, straks gaan ze de pan in en komen er nieuwe! Balen Willy!Hopen dat ze dan in ieder geval nog lekker smakenMijn portie pech heb ik ook gehad met eieren in de broedmachine Hopelijk gaat het nu lukkenEr zit een klein gaatje ondertussen in het eitje ik denk dat ik het puntje van het snaveltje heb gezien @janeLuie dames zijn hetZal ze volgende keer nog even flink duidelijk maken dat als ze niet wat gaan doen dat ze de pan ingaanMisschien na de volgende ronde kwarteltjes nog maar eens wat eieren bestellenKijken of die dan ook goed lukkenZijn er in ieder geval nog kuikens Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 25 maart 201510 j Dacht er ook aan om binnenkort (als 1 van de 2 hennen weer broeds is) er wat bevruchte eieren onder te leggen. Wij hebben thuis geen haan, dus moet nog aan bevruchte eitjes geraken, maar het leek me super leuk voor de kindjes om zo die eigen kuikentjes te zien.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Loraine, dan waar Dirk weg komt van een anderen stam. Dat zijn echt hele mooie dubbel doel Bresse, liefst haal ik daar paar jonge hennen. Maar dat gaat dan volgend jaar worden.
Geplaatst: 25 maart 201510 j @geertlaurantDat zullen de kindjes vast heel leuk gaan vinden @janeAls ze net zo mooi als Dirk worden en hun werk ook net zo goed doen maar dan met eieren leggen gaat dat helemaal goed komenVolgend jaar is vroeg genoeg Ondertussen zijn er al vijf jonge kwarteltjes die rond hupsenTwee zijn nog bezig om uit het ei te kruipen echt leuk om live te volgenIn totaal waren er 18 bevruchte eieren en een twijfel gevalIk ben ontzettend benieuwd hoeveel kuikens er nog gaan komen Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 26 maart 201510 j Momenteel zijn er al 10 kuikentjes! 1 heeft er alleen flink spreidpootjesZo doen het zo ontzettend leuk echt schattig om te zienStraks gaan ze uit de broedmachine onder de warmte plaat omdat het eerste kuiken er echt al wel uit moet Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 26 maart 201510 j Gefeliciteerd met je kuiks Dit jaar wachten we af, dit jaar is al hectisch genoeg.Zodra de dames leggen, de goede eieren de machine in.
Geplaatst: 27 maart 201510 j Een gigantische rot nacht. Onze dochter heeft de hele nacht lopen huilen dikke koorts en een dikke kaakontsteking. Vorige week bij de tandarts geweest voor sealen van de kies. Aangegeven dat ze last had van de kies die toen geprobeerd is te redden door een diepe vulling. Vorige week foto gemaakt. Blijkt de zenuw terug te trekken. Nu dus uit de hand gelopen. Die had er eigenlijk vorige week er al uit gemoeten.maar zo'n enorme trauma aan de tandarts. Met haar 2e al bij de kaakchirurg veel eruit moeten halen.Ik ga zo de tandarts bellen om te overleggen. Nu slaapt ze gelukkig weer even.
Geplaatst: 27 maart 201510 j We kunnen er gelukkig nog terecht straks om 11,20 moeten we er zijn. We hebben maar gezegd dat haar broer naar de tandarts moet anders krijg ik haar echt niet mee. daarna heeft ze wel een cadeau verdiend vind ik.
Geplaatst: 27 maart 201510 j Arme kleine meidHopelijk is de tandarts een beetje lief voor haar en is ze snel van de pijn afOp dat jullie vanavond allemaal maar lekker door mogen slapen Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 27 maart 201510 j Beterschap! Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 28 maart 201510 j alles is gelukkig weer achter de rug. Nadat de verdoving erin zat had ze het bekeken en werkte ze niet meer mee we moesten haar met 3 mensen in een houtgreep houden. de verdoving ging goed maar toen was het klaar. zo zielig dat dit zo vaak gebeurd bij onze dochter ze heeft een tand ziekte waardoor ze veel pijn eraan krijgt. is net een sombie hoe ze er nu uit ziet door een nacht niet te slapen. Hopenlijk heeft ze wat aan het weekend.
Geplaatst: 28 maart 201510 j Ach gos wat een trauma ervaring. beterschap en hopelijk kan ze snel deze nare ervaring achter zich laten.
Geplaatst: 30 maart 201510 j Wat is er aan de hand met Bit, deze moderator is sinds begin januari niet meer actief op het forum? Maak me wat ongerust want is normaal zo wat de actiefste van de hoop
Geplaatst: 30 maart 201510 j Er waren al meer mensen die hem mistenHij schijnt het ontzettend druk te hebben met zijn bedrijfWat natuurlijk ook wel erg fijn voor hem is Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 30 maart 201510 j Bij zijn moestuin update staat dat hij ook bezig is met een eigen website. Weet iemand of daaraan gewerkt wordt en of die te bekijken is? Misschien kunnen wij Bit dan volgen in plaats van hij ons.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.