Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Jootje je hebt helemaal gelijk, beter is er over zwijgen en net doen of er niets aan de hand is. Wie weet gaat het dan vanzelf weg. Vooral niet erkennen, iets ondernemen en negeren het liefst ontkennen.

Sorry mijn excuses, maar die die instelling hebben kunnen toch lekker over moestuin en zonneschijn babbelen?

Dit alles maakt mij kostmisselijk, walgelijk

Even gezellig babbelen, wat was het een heerlijk weertje vandaag ...

Geplaatst:

In een discussie zijn er mensen met verschillende meningen, dit was dus mijn " nette" mening. En moet je eens kijken hoe daar al op gereageerd word?

Geplaatst:

Gezellig!

Ja het kan omdat het mag en het mag omdat het kan of zo. Maar mogen we hier echt babbelen over álles dat niet met moestuinieren te maken heeft? Wedden dat - om maar wat te noemen - bij seks, drugs en rock 'n roll sowieso al twee van de drie taboe zijn?

Geplaatst:

Ik denk drugs en rock en roll!

Geplaatst:
Jootje je hebt helemaal gelijk, beter is er over zwijgen en net doen of er niets aan de hand is. Wie weet gaat het dan vanzelf weg. Vooral niet erkennen, iets ondernemen en negeren het liefst ontkennen.

Sorry mijn excuses, maar die die instelling hebben kunnen toch lekker over moestuin en zonneschijn babbelen?

Dit alles maakt mij kostmisselijk, walgelijk

Even gezellig babbelen, wat was het een heerlijk weertje vandaag ...

Jane je maakt van een mug een olifant. Dat is niet wat jootje schrijft.

Er is een groot verschil tussen er hier(dit topic/dit forum) geen uitgebreide discussie over starten en er in het geheel niet over spreken. Buiten het forum zijn er vele plekken om erover te spreken dus dat maakt het nog geen doodzwijgen, negeren, ontkennen, enzovoort.

ik heb geen probleem met het onderwerp opzich. Maar als er mensen dieper op in willen gaan behoeft dat misschien een eigen topic.

Geplaatst:
Ik denk drugs en rock en roll!
Geplaatst:

Dan zal ik Jootje wel verkeerd begrepen hebben, dit onderwerp is niet slim omdat er niet goeds van kan komen hoe moet ik dat dan begrijpen?

Geplaatst:

pfffft.....

wat een reacties allemaal!

ik wou met deze link alleen maar aangeven dat je met een stuk cabaret er heel anders tegen aan kan kijken!!

ik hoor niemand hier over die miljoenen voor de twee schilderijen [oja dat hoort in de klaagbank]

genieten van een ludieke schrijfstijl mag dus kennelijk niet

en mochten jullie willen weten of ik wil klagen over de grote volksverhuizing........

let dan op de klaagbank!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Dan zal ik Jootje wel verkeerd begrepen hebben, dit onderwerp is niet slim omdat er niet goeds van kan komen hoe moet ik dat dan begrijpen?

zie je eigen reactie. je gaat vol op jootje in terwijl ze alleen haar mening geeft.

Dit is een zwaar beladen onderwerp. een discussie zal al snel geen discussie meer zijn maar hard tegen hard gaan. (persoonlijk vermijd ik op het moment die discussies want ik ben zelf ook zo'n felle en daar komt niets goeds van. het lost namelijk helemaal niets op ).

het staat je natuurlijk vrij om een nieuw topic te openen over dit onderwerp. maar bedenk dan ook wat zou het doel zijn van een discussie hier? wat valt ermee te bereiken? met ruzie's los je geen problemen op.

iemand wijzen op onjuistheden en informeren met feiten (zoals eerst gebeurde) kan natuurlijk altijd. daar is geen felle discussie voor nodig.

Geplaatst:

Loes ik vraag, omdat ik wil begrijpen. En geef graag toe als ik verkeerd begrijp of fout ben

Een discussie moet kunnen ook hier, eens of oneens dat moet beide kunnen. Ieder zijn mening en die niet willen uiten ook goed.

Geplaatst:

@ Greetje, ik geloof niet dat jouw link zo zeer het probleem was.

@ Jane: C'est le ton qui fait la musique!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Voor de meelezenden die geen Frans verstaan: het is de toon die de muziek maakt.

Geplaatst:
Loes ik vraag, omdat ik wil begrijpen. En geef graag toe als ik verkeerd begrijp of fout ben

Een discussie moet kunnen ook hier, eens of oneens dat moet beide kunnen. Ieder zijn mening en die niet willen uiten ook goed.

ik weet ook niet hoe ik het nog anders kan uitleggen zodat je het wel kan begrijpen.

Geplaatst:

Vlakbij ons volkstuincomplex is ook in allerijl (in een week) een leegstaand kantoorpand omgeturnd tot asielopvang waar nu zo'n 500 mensen verblijven.

De bedoeling is, nu, dat ze daar een jaar zouden moeten verblijven.

De afgelopen dagen zijn er door mensen van onze vereniging 360 appels van diverse bomen geoogst. Van onze hoogstambomen, die proppievol hangen dit jaar, maar ook van appelbomen die bij mensen zelf in de tuin staan.

Deze appels worden komende week aangeboden aan de asielopvang.

Als welkomsgebaar.

Ook heb ik vorige week voorgesteld om wat stukjes moestuin beschikbaar te stellen als het bestuur het daarmee eens is.

Hee, en Greetje... jij zei dit... :

ik hoor niemand hier over die miljoenen voor de twee schilderijen

En ik zei, in mn eerste bericht na de jouwe, met die, trouwens leuke, link!

Dit:

Nederland geeft toch ook zomaar ff 80 miljoen aan een paar schilderijtjes uit?

En iedereen heeft natúúrlijk recht op zijn of haar eigen mening. Maar laten we die hier op een beleefde nette manier uiten en niet onnodig fel, of op de persoon, gaan reageren.

Als mensen schreeuwen luistert er niemand.

Oh... en wel verbaasd over deze uitspraak van simon:

Net zoals op elk forum, hoor je vooral de mening van de meer uiterste zijden (de doemdenkers en de idealistische dromers).

Dat zou betekenen dat ik tot die laatste zou behoren? Gezien ik mij toch echt niet als doemdenker zie... Maar ook zéker niet als idealistische dromer... Meer in de richting van realist.

Geplaatst:

....waar blijft het moestuingebeuren....

Geplaatst:

Hoe bedoel je Hansi?...

Bedoel je in dít topic, de Babbeltuin, dat bedoelt is voor alles dat niets met de moestuin te maken heeft?...

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb enkele berichten verwijderd (onderwerp: moslims in België/Nederland).

Geplaatst:

Ach.. blijft een heel groot discussiepunt in Nederland.

Maar er zijn zelfs christenen die gewoon samenwonen met een moslima, en dat gaat zelfs qua relatie gewoon goed.....

Kwestie van aanpassen aan elkaar, en dingen van elkaar accepteren en begrijpen..

En heel eerlijk; zo moeilijk is het allemaal niet

(maargoed, je hebt aan beide zijden altijd mensen die het minder leuk vinden en zich niet kunnen aanpassen, en dan is het hommeles)

ander onderwerp.. DE tuin..

Mijn lieftallige wederhelft heeft me een optijds verjaardagscadeau gegeven

Ik krijg 6 mini fruitbomen

Mag ze zelf uitzoeken, dus het wordt feest!

En daar ben ik maar wat blij mee

Dan neem ik voor haar ook maar 1 zuur kersenboompje, ik hou er totaal niet van, maar zo heeft ze er ook wat profijt van.

Verder wat appels, kersen en een perenboompje. Oh en dan maar meteen wat nieuwe frambozen

aangepast door Gast

Geplaatst:

....eindelijk....

Geplaatst:

Ja, jeetje zeg, wat een onzin Hansi! Dit topic is, voor de derde keer, niet voor moestuingebabbel... maar juist voor alles wat daar NIETS mee te maken heeft.

Wat zit je dan met je duimpje omhoog als iemand het hier, o.a., wél over de tuin heeft? Mág er volgens jou niet over andere zaken gepraat worden hier?

Echt zwaar irritant ondertussen...

Er zijn duidelijk mensen op dit forum die hier wel over wilden praten en van gedachten wisselen en elkaar informeren maar dat wordt dus gewoon onmogelijk gemaakt door haatdragende uitingen jegens moslims en dit soort afwijzend gedrag. Zo erg dat zelfs berichten verwijderd moesten worden, en terecht trouwens want die berichten waren wel extreem ongenuanceerd en raakten kant noch wal.

Lijkt wel of er een taboe heerst op een onderwerp wat erg actueel en nijpend is, of dat men zich hier alleen op een zeer extreme manier over kan uiten.

Zet vooral die oog- en oorkleppen op....

En er is niemand die je dwingt om dit topic te lezen. Je kan het ook overslaan als het te moeilijk voor je wordt of als je het alleen over moestuinen wilt hebben.

(En de "je" is hier bedoelt voor iedereen die zich aangesproken voelt.)

Erg teleurstellend vind ik dit. En waarschijnlijk vinden mensen dat ik hier over door mekker... maar ik vind het een erg gevaarlijke ontwikkeling als er niet meer normaal over zaken gepraat kan worden. Dáár wordt ík nou bang van.

Geplaatst:
.... maar ik vind het een erg gevaarlijke ontwikkeling als er niet meer normaal over zaken gepraat kan worden. Dáár wordt ík nou bang van.

Dáár ben ik het volmondig met je eens. Juist door het dood te zwijgen of kritische mensen meteen in de extreem rechtse hoek te duwen (gebeurt hier niet overigens) krijg je juist dat mensen extremer worden in hun denken. En dat is nu juist iets wat men moet voorkomen en dat kan alleen door volledige (positief én negatief) informatie te geven. Nu polariseert de samenleving terwijl dat helemaal niet nodig is. Jouw links zijn informatief en staan vol met feiten, en zo zijn er genoeg andere informatiebronnen waarin feiten worden weergegeven, dát lees ik graag. Ongeacht of ik het ergens mee eens ben of niet, maar alleen met feiten kun je goed een mening vormen.

Normaal kunnen praten moet over elk maatschappelijk relevante onderwerp kunnen. Dat hoeft natuurlijk niet overal, maar zelfcensuur of een ander voorschrijven ergens niet over te mogen praten werkt nooit. Openheid wel.

Geplaatst:

Pfff ben ik blij dit te lezen, zat ik toch iet zo verkeerd. Jammer dat er niet over geschreven kan en mag worden.

Had net een hele nette neutrale reactie geschreven, omdat ik de persoon ben waar Willy die info van had. Maar Willy het anders geschreven heeft dan ik verteld had, waardoor het niet de waarheid weer gaf maar een heel ander beeld. Jammer genoeg kan en mag ik niet meer openbaar regeren.

Waar zullen we nu eens over babbelen, het weer?

aangepast door Gast

Geplaatst:

Er mag hier best over geschreven worden, zie terug.

Alleen begrijpt niet iedereen dat 'je mening geven' iets anders is dan ongefundeerde vreemdelingenhaat ventileren of anderen zo ongeveer voor rotte vis uitmaken.

Als mensen niet bereid zijn om bijvoorbeeld de informatie van Erny tot zich te nemen, maar alleen sensatieverhalen napraten, dan krijg je ook geen vruchtbare discussie.

Sensatieverhalen kun je overal wel vinden, over elk onderwerp. Dat verkoopt namelijk het beste.

Gebruik je hersens en je hart, en papegaai niet klakkeloos na wat die andere bange mensen roepen.

Haat zaaien is gevaarlijk. Daar krijg je oorlog van.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

is het dan niet beter om eer een apart topic over te openen?? (in overleg met de mod's om te voorkomen dat het uit de hand loopt)

het is nogal een serieus onderwerp, niet echt een babbeltje(= gezellig praten over onbelangrijke dingen volgens van dale). zijn er mensen die liever niets over het onderwerp lezen, dat is ook hun goed recht, zij kunnen het topic dan ongelezen laten.

al vond ik eerst dat er buiten het moestuinforum genoeg plekken zijn om erover te spreken, blijkbaar is er hier toch behoefte aan.

Geplaatst:

Ik heb nou even meegelezen, aangezien ik degene ben die reageerde op een bericht van Willy. Maar ik heb nog nooit het woord Moslim laten vallen, dat heeft er naar mijn idee helemaal niets mee te maken.

Ja, toevallig zijn de meeste vluchtelingen denk ik moslim, maar mijn ergernis is vooral over onze ouderen en onze armen!

Hoe vaak horen we niet dat onze ouderen, die tenslotte keihard hebben gewerkt om de, toen slechte Nederlandse economie, er helemaal bovenop te helpen, geen zorg en aandacht krijgen en dat er alleen maar bezuinigd wordt op zorg en huisvesting voor de ouderen.

Of de moeders, die jarenlang belasting hebben betaald, op straat komen te staan met hun kinderen, omdat er geen woningen beschikbaar zijn.

Is het dan raar dan mensen verbolgen zijn over het feit dat iemand die in Nederland asiel aanvraagt wél een huis ingericht en al krijgt en een uitkering en een zorgverzekering (die wij allemaal zelf moeten betalen) krijgt?

Dit heeft in mijn ogen niets, maar dan ook niets te maken met discriminatie!

Nogmaals, zoals ik al in mijn eerdere bericht heb aangegeven, ik vind het verschrikkelijk voor die mensen en alles wat ze hebben meegemaakt! Maar ik vind dat de regering eerst moet werken aan verbetering van belangrijke dingen voor de mensen die in Nederland gewerkt hebben en hu bijdrage hebben geleverd. En als er dan nog genoeg geld over is, zal je mij niet horen!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.