Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Gisteren spaghettipompoen ( met gehakt en spaghettisaus)

Vond je dit de lekkerste manier om de spaghettipompoen te maken? Ik heb geen gehakt(en geen gehaktmolen) en ga het misschien morgen maken met zalm en room,,

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanavond een wokschotel met rijst. in de wok o.a. uit de tuin: ui, eeuwig moes, bladselderij, bleekselderij, prei, wortel, paprika`s, pepertje, snijbiet, één raapje.

In de salade andijvie, radicchio, de laatste komkommer, sjalot en een winterrammenaas...

In de oven zit een brood met gedroogde tijm en gebakken ui. Dat ruikt lekker!

Edit: o, en niet te vergeten een eetlepel kweeperengelei met gember in de slasaus...

Geplaatst:

Zijn wij de enige die nog uit de tuin eten Rob

Hier eten we rode kool met appels,( en een flinke schep kweeperengelei erin) Desiré aardappels erbij

Geplaatst:

Nee hoor Jet.

Maandag snert, over van zaterdag,met prei selderie en wortels uit de tuin., dinsdag andyvie ,

Woensdag boerenkool en vandaag boontjes (vriezer).

Hoe krijg ik mijn vriezer leeg deze winter als ik nog steeds vanalles kan oogsten.

Geplaatst:

uit andermans moestuin, sorry:

broodje + roomboter, knoflook, citroenrasp

bietensalade (biet, beetje mierikswortel, beetje yoghurt)

quinoa met pompoen

pasteitje (filodeeg, prei, snijbiet,ei, frisse creme, nootmuskaat, geitenkaas erop)

appelcrumbletaart toe

Geplaatst:

Gisteren wederom pompoensoep uit de pan die ik eerder deze week al gemaakt had. Sjonge na twee keer daarvan gegeten te hebben was de bodem van de pan nog lang niet in zicht . Ik verkijk me er elke keer weer op hoe machtig pompoensoep is. de rest heb ik maar ingevroren. Vanavond bieten met een stukje gebakken vis en piepers. En rabarber toe, die moest gisteravond uit de vriezer om ruimte te maken voor de pompoensoep

Geplaatst:

Holtkamp-garnaalcroquet- vooraf, hertenbiefstukje met cantharel, blokjes knolraap en knolselderij, sla, frietjes, peperijs met room en kwarkgebakje toe...

... Ok, ik beken, sorry, niet uit eigen tuin, we zijn uit eten geweest...

maar die kroketjes heb ik wel eens gemaakt, ik zou zeggen doen!

Geplaatst:

Straks een vissoepje, de bouillon staat nu te trekken in de oven (wortel ui selderij graten van zalm, inktvisje, wat tijgergarnaaltjes) met een broodje

Als ie klaar is zeven we hem en gaan er wat stukjes kabeljauw in, de garnaaltjes, de inktvis in ringetjes en een wat stengel-uienringen

Geplaatst:

Gisteren tuinbonen en appelmoes (uit de vriezer), kruidige aardappeltjes uit de oven en schnitzel (uit de winkel) en de eerste meloen van eigen teelt!! (heeft 4 weken liggen rijpen in de keuken)

Geplaatst:

Koolrabi gestoofd in roomboter met kerrie, en daarbij kruidenboter met bieslook en peterselie uit eigen tuin.

Daarbij (niet uit eigen tuin) gekookte aardappelen in de schil, voor mij een groenteburger en voor manlief een stukje biologische worst.

Geplaatst:

Indiase snijbonen met kokos; tuinbonen met tomaat en romige kip. Hier en daar met ui, knoflook, gember, pepers, koriander en andere kruiden erdoor. Volkoren chapati (soort roti) erbij en meloen toe.

Geplaatst: (aangepast)

Chinezig:

lijst, augulkje van de zomel, seldelij met spekjes en ketjap, biefstukje van de tulkse slagel (geloof je toch niet, vool de helft van de eulo's van de slagel in Floweldale en minstens even lekkel ) labalbel (geinig, dit is het meest chinese woold... ) met net gebakken kluidkoek toe

Veltaling:

Vertaling:

rijst, augurkje van de zomer, selderij met spekjes en ketjap, biefstukje van de turkse slager (geloof je toch niet, voor de helft van de euro's van de slager in Flowerdale (Bloemendaal) en minstens even lekker ) rabarber (geinig, dit is het meest chinese woord... ) met net gebakken kruidkoek toe

aangepast door Gast
Geplaatst:

He Hansi

was je me net voor...rodekoolstamppot = rode kool,aardappeltjes en...?

(we hebben nog wat rode kool staan, vandaar)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...