Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb net een asperge taart gemaakt.

IMAG0843.jpg

Eerst asperges geschooierd bij een vriendin die ze in de tuin heeft. 1760 gram gekregen. Ik heb een aspergesoep in de wacht staan. Eerst ff de schillen laten trekken een nachtje, morgen afmaken. En ondertussen een taart gemaakt. Nou echt hij is overheerlijk.

Geplaatst:
Dank je wel RobO voor de uitgebreide uitleg van alweer een nieuwe afkorting.

Ik ga volgens mij maar een afkortingenlijst maken.

dus uew (uit eigen woordenlijst )

Geplaatst:

Robo,lig soms in een deuk hier,wat een humor heb jij!!maar weer sla klein duimpje waren al best groot voor deze soort en nu moet ik lang wachtten op de normale sla. het groeit hier niet zo door.

Geplaatst:

wei reist met tauge uep erwtjes uev, reepjes bief met oystersaus, gebakken ij, zoetzuur uep

Geplaatst:

Pannekoeken van een beslag met boekweit en volkoren tarwe, melk, water, ei, zout en een vleugje kaneel! Dan sommigen met spek gebakken, anderen met kaas. Heerlijke kcal-bommen dus .

Geplaatst:

Leuk robo,verder geen reactie ik trap er verder niet in haha

Geplaatst:

Haha heerlijk die afkortingen robo

Ik hen net rabarbertaart gemaakt met de eerste oogst aan rabarber, heerlijk!

Ook nog rucola op een broodje met oude geitenkaas, rucola uit eigen tuin mjammie

Geplaatst:

Eindelijk kom ik ook in de periode waar ik dingen uit eigen tuin haal! Vanmiddag een kop muntthee en een hand rucola (die in een salade ging met cherrytomaatjes, geitenkaas en een lekkere balsamico dressing).

Geplaatst:

Lekkere sla uit eigen tuin ( 3e kropje al ) met rucola, peterselie en bieslook ( allen eigen tuin ) met gebakken spekje erdoor en eitje ( eigen kips ) en een tomaatje.

Hierbij lekkere aardappeltjes en een gebakken kaasplak.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Pankoek van eieren geklutst met meel, peper, zout en groenten en kruiden uit eigen tuin zoals botersla, ijsbergsla, Nieuw Zeelandse spinazie, hertshoornweegbree, een stengeltje veldsla in de bloei, salie, akkermunt, kruiptijm, baziel, knoflook, paar jonge blaadjes van de koolplanten, toppen van de tuinbonen, ui, zomerprei, bieslook. Na het afspoelen fijn gesneden en met aanhangig water erdoor geroerd. In hete olijfolie gedaan en melkpoeder op gestrooid. Daarna omgedraaid en andere kant bestrooid, zodat ook die na nog een keer omdraaien een mooi bruin knapperig korstje kreeg. Geen saus erover of andere smaakverpesters in dit geval... gewoon zo opeten!

Dat smaakte beter dan de gekregen burger van gisteren. Ik weet nog steeds niet wat voor burger het was, hij smaakte nergens naar, burgerlijk. Een krokant korstje met vage inhoud.

Geplaatst:

al die tijd natuurlijk megajaloers op wat iedereen uit zijn tuin eet, ik ben pas op 16 april aangekomen in Hongarije dus pas enkele dagen later kon ik beginnen maar nu dan eindelijk TATARATAAAAA.... oogst!

1 kropje sla met een handvol rucola en een stelletje radijsjes! pffff eindelijk!

en lekker dat het was!

Geplaatst:
Nou ik wel hoor.

uep = uit eigen pot ?

uev = uit eigen vriezer ?

en de twee punten gaan naar....tadáááááá: Conny

gisteren hutspot met rookworst en sla

Geplaatst:

Weer een heerlijke salade kunnen maken uit de tuin. Ik kan nu eens per week sla eten. Heb wat meer sla gezaaid om het vaker te kunnen eten.

Geplaatst:

Net heerlijk door de tuin gelopen (in de miezerregen, dus alles is extra fris en knapperig) om overal jonge blaadjes van te plukken. Voor een grote salade. Bietenblad, tuinkers, rucola, verschillende sla-soorten, rode zuring, paars mosterdblad, etc.

We eten er een broodje Jimmy-burger bij. Smullen!

Geplaatst:

Lam voor de baas, kippenhaas voor mij, brocolikoekjes met kruiden uit de tuin en rijst met een schijfje kruidenboter met ook weer kruiden uit de tuin........

MVG

Danuta

Geplaatst:

gisteravond zelfgemaakte franse uiensoep gemaakt, foto + recept staat op men site,

http://www.tuinenkooktips.nl

Groeten !

Geplaatst:

Vanochtend de eerste aardbei

9363853661997201487901189992875n96201369088280.jpg

Ik kreeg m als ontbijt op bed met n blaadje rode eikebladsla

Geplaatst:

joh, dat is pas romantisch....288800.gif

Geplaatst:

aspergesoep met broodje

(dat gaat zo:

je eet gisteren asperges, bewaart de schillen en kopjes en trekt bouillon van de schillen. Dat ga je naar de slager en vraagt om kalfsbotten, die heeft ie wel zegt ie, dan bedenkt ie zich en zegt dat je wel schenkel kunt kopen...

dan loop je de winkel uit en gaat naar de turkse slager die met een vriendelijke glimlach een kilo botten voor je in stukjes zaagt, voor noppes!

...die zet je 4 uur in de oven op 100 graden met wortel, ui, selder, hele sjalotten met schil en wat kruiden.

Dan meng je de asperge en kalfsbouiilon 1 op 1 en maakt af op smaak met Z&P en wat gedroogde eekhoorntjes, soepkruiden, stukjes wortel, even binden met maizena en een scheut slagroom erin...serieus lekker volgens de betere wederhelft!)

oja, de sjalot was uet

Geplaatst:

Quote: en wat gedroogde eekhoorntjes

Ook bij de turk gekocht.............of hebben jullie daar een redneckwinkel in de buurt.....?

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ja Danuta,

Die man is erg hè.

En nog gedroogd ook joh.

Echt zielig joh.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.