HuubvG Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Zie mijn vorige berichtje; ik heb zelf een shoarmamaaltijd gemaakt. Aardappeltjes geschild, 2× gefrituurd, shoarmavlees gegrild, rauwkost gemaakt van heel fijn gesneden rauwe spitskool, de ½ van de aardperen rauw, citroensap. De andere ½ van de aardperen ook gefrituurd om te proberen, maar dat vond ik maar niks. De knoflooksaus heb ik naar een recept uit de keuken van een echte shoarmazaak waar ik gewerkt heb: melk, fritessaus, veel knoflookgranulaat, veel verse knoflook, p&z. Zelf nog verder op smaak gemaakt met fijngesneden aardpeer, gember, pepertjes, citroensap, roeryoghurt . Ik heb zitten bunkeren met smaak, de knof komt mijn oren uit. Ik stink niet naar knoflook, ik bén knoflook. Maar 't was wel lekker. Koffie. Nu.
Maarten Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Quiche met aardpeer, pastinaak, winterwortel en chorizo.
RobO Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 courgettesoepje met oliesmaak (had net mijn fiets gerepareerd... )
HuubvG Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 @ Rob0, voortaan je fiets met olijfolie smeren? Ikke?: "Stamppot Storm". Uit eigen tuin: bijna rode chilipepertjes en een bijna gele tomaat. Karbonaadje aangebakken, roerbak erbij met komkommer, spitskool, tomaten rood en geel, knoflook, olijven, de pepers, oude kaas, bruine bonen, pastasaus, Italiaanse kruidenmix, pasta = fusilli, alles bij elkaar in 1 pan. Word je lekker warm van.
RobO Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 @Huub : ja, maar dan komen al die italiaanse dames weer aan mijn fiets hangen... hier: spruitjes, belgisch vleesstoofje (je weet wel: met biertje mosterd procureurtje), aardappel-knolselder puree en eigen appelmoes met citroen van Pauline (dank je wel Pauline!) (dat doen we zo: kook aardappeltjes 20 min en blokjes knolselder 10 min, stampen met nootmuskaat, peper en zout, porcinibouiillon, roomboter, melk......"ja hoor" zei ons moeder zaliger vroeger altijd als ze kwam eten, "zo kan ik het ook, roomboter in de stamp...")
HuubvG Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Ja en dat zal jij erg vinden! Goede bekomst!
Piroska Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 wegens ziek zijn simpel: Een weckpot paprika-tomatensaus opengetrokken en uitgegooid over een schaal aardpeerplakjes, kaas erop geraspt en in de oven gegratineerd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Gemma Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Kweepeer hetebliksem ( met dank aan Thea ) met draadjesvlees. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
thea Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 @Gemma ben aan de stoofpeer. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 bloemkooltje vanvandezomer, aardappel-knolselderpureetje, biefstukje met kastanjechampi's (die moesten we kopen...als ik ooit met pensioen ga (wordt wel 67-68-69?) zal ik Stan nog eens vragen..)
jootje Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Shoarma met droogbonen......volgende keer zal ik die bonen eerst een poos laten weken!
Piroska Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 hihi Jo, moest je flink kauwen? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
jootje Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ja, dat was echt flink kauwen! Maar...vond ze nu al lekker, dus als ze gaar zijn zullen ze helemaal lekker zijn!
simke Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Lekker nasi. En de pepers paprika, spits kool en prei. Zo geen zakje uit de buurtsupper heerlijk Gegeten.
Gemma Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Kweepeer hete bliksem met draadjesvlees. Mmmmmm http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jan Lokman Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Bieten en wortelen gemarineerd in olie basalico en een nipje ketjap geroosterd onder de gril.met gebakken aardappeltjes. Cheers "Natura non nisi parendo vincitur "
RobO Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 (aangepast) rijst met kroketbinnenkantje, capucijners, knoflooksoepje vooraf uet (ja dat zit zo: het beste ragoutreceptje wat ik ken is toevallig het kroketreceptje van Holtkamp:trek gisteren 2 l bouiilon uit een mooie kalfsschenkel met minimaal 400 g vlees, een ui, een wortel, laurier, foelie, takje rozemarijnsmelt 60 g roomboter op een piepklein vuurtjesmoor een sjalot of 2voeg in 1 keer 60 g bloem toeroer 1 minuutschep telkens een lepel bouillon door de saus tot pruttel, totaal 0,5 l bouillonroer de heel fijngesneden vleesjes van de schenkel erdoor, circa 400 gschenk er 0,1 l slagroom doorroer 1 eigeel door wat afgekoelde saus om familie te maken en daarna door de panroer er wat nootmuskaat, thijm, P&Z, en vers geknipte platte peterselie door en proef als je er ook nog een kroket van wilt maken droog je een witbrood, maalt dat tot grof en stofdan laat je de ragout afkoelen voor de volgende dag en als je dan de kroket rolt gaat ie eerst door een met wat melk geklopt eiwit dan door het stof, dan weer door het eiwit en dan door het grof; hoezo door het eiwit rollen? logisch zegt Holtkamp het eigeel zit van binnen en het wit van buiten) hihi, de liefde van mijn vrouw gaat iig door de maag, ze heeft weer een jaartje bijgetekend 1 november 2013 aangepast door Gast
Eveline68 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Indo tafeltje boontjes kwamen uit eigen tuin.
Piroska Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 bonensoep van de Borloto's met salami http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Agnetha Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Vandaag heerlijke tomatensoep gegeten. Met basilicum, tomaten en een pepertje uit eigen tuin! Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
HuubvG Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 ... ... hihi, de liefde van mijn vrouw gaat iig door de maag, ze heeft weer een jaartje bijgetekend Haha, ik kan me er iets bij voorstellen, ga zo door!
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Staat in de oven: Quiche met in kerrie gebakken tofu, dat bestrooid met zacht in kerrie gebakken groentes uitet: knoflook, prei, wortel, paprika, andijvie,kleine tomaatjes en kruiden: peterselie, selderij,salie en basilicum..de tomaten en basilicum uit de kas. Geklopte eitjes ook al uit eigen tuin erover... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Manlief is nu bezig op ons poep-nieuwe houtfornuis met: Stamppot Andijvie met spekjes van Jorieke en wat blokjes kaas. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
malouis Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 (aangepast) Stamppot van koolraapblad met daarbij een stukje lamsbout.(De lamsbout niet uet, maar wel van een echt scharrelbeest: een Drents heideschaap.) 1 november 2013 aangepast door Gast
Katja1604 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Mijn kinderen zitten nu aan tafel van heerlijke pompoensoep te genieten.
Aanbevolen berichten