Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister nog wat Tiamo aardappeltjes met eigen ingemaakte appelcompĂ´te en een mega Veldkarbonade.

En later potje ingemaakte courgettes geproefd... Goed bevonden - potje nr twee is nu leeg.

Geplaatst:

pompofeestje:

pomposoepje met gember en kokosmelk

pompostoofje in de oven met knof, salie, geitenkaas, bruinbroodkruimels

rosevals

andijviesla met honing-mosterdsausje en eitje

vleesje met ui

stoofpeertjes toe

Geplaatst:

Courgettes, er kwamen er plots nog 4 aan de plant. Gestoofd in wat boter met knoflook, ui en rozemarijn..volgens het boek van Mari Maris. Ik had het helaas wat te lang op de kachel staan..die was nogal vol met hout vanwege de kou en stond inenen roodgloeiend...ff wennen. Als soep was het ook lekker

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pompoensoep met kerrie en mammothprei, andijviesalade met fijngesneden mammothprei en quiche met tijm en mammothprei

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

opgeleukte noedelsoep met uit de tuin: paarse bloemkool, prei, spruitjes, peper, knoflook, paprika en ui.

Ik dacht een leuke kleine paprika te pakken te hebben maar bij het wokken al merkte ik dat ik mij vergist had: het was een reuze Trinidad Scorpion peper! uche uche, die sloeg in de hele kamer in op de longen.

Vooralsnog was het een lekker soepje

Geplaatst:

gebakken ratjes, balletje gehakt, sijboontjes, wortelsalade

(dzz: we hadden de oogst 2013 snijboon gedroogd, dat zag er nog prima uit dus vandaag maar eens gekookt 20 minuutjes en idd, heel goed te eten )

Geplaatst:

De sojaboontjesoogst van maar liefst één plant. Waren erg klein maar zitten wel wat boontjes in.

Dus maar ff gekookt en nu zit ik ze met zout bestrooid te snacken.

Geplaatst:

Stoofpotje van Borlottibonen

Morgen de laatste paarse sperziebonen met gebakken aardappeltjes.. Jummie!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Klinkt lekker Piroska!

Hier gisteren ook lasagne, maar dan met bolognaise saus ( eigen tuin )

Met een salade van de laatste sla met uitje, knoflook, tomaatjes, pepertje en geroosterde pompoen pitten. (Eigen tuin en gekochte mozzarella )

Vandaag rodekool met appelcompote, aardappel kroketjes ( eigen tuin ) en sucadelappen ( bio boer uit de buurt )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...