Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Wélke veldslapret...?? Die van mij staan nu al maanden op gemiddeld 1cm kleine blaadjes...

Geplaatst:

Erny dat heb ik nou ook. T wil maar niet groter groeien lijkt t wel

Good things come in small packages

Geplaatst:

Mijn veldsla komt ook al amper een cm boven de grond uit.

Vanavond de bijna-laatste wortelen uit de kist met zand gegeten (de pastinaken bleken al op te zijn ).

Met daarbij aardappelen (wel biologisch, niet uit eigen tuin) en een heerlijk mals braadlapje (Schotse Hooglander, absoluut niet uit eigen tuin ).

Geplaatst:

pasta met sperziebonen (eigenteelt diepvries) en rucola uit eigentuin en basilicum uit de vensterbank en op smaak gemaakt met thyme van eigen teelt en knoflook en hete aladin pepertjes

Geplaatst:
gemiddeld 1cm kleine blaadjes...

Tja ik weet niet waarom sommige veldsla het niet doet, of op sommige gronden het niet doet.

Wij hebben kalkrijke kleigrond, en het groeit hier ook gewoon in de velden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Maceroni met saus uit de ovenmethodepot. Heerlijk,beetje gehakt er bij en klaar!

Geplaatst:

Rijst met twee soorten zelfgemaakte chutney en het tweede helft van de braadlap van gisteren.

Geplaatst:

Aardappeltonijnsalade met Egyptische ui. Veldsla met zevenblad, pimpernel, veldkers, rucola, knoflookbieslook en Egyptische ui.

Geplaatst:

pasta, gehaktsaus met veel knof, selderij, wat veldsla, de eerste kiemtauge, lekker maar ze blijven wel een beetje klein

Geplaatst:

Kiemtauge van mungbonen of van sojabonen?

Geplaatst:

selderijsalade van de in de kelder opgeslagen klol-selderij....mmmm lekker

ps die knollen in een bak met matig vochtig zand in de kelder gezet in okt/nov; ze blijven er prima vers in....hier en daar een blaadje groen(die had ik er allemaal afgehaald)

Geplaatst:

Gestaafmixerde soep uit de vriezer ( courgettes en peterselie) en uienbak ( sjalot en knoflook)

Geplaatst:
Kiemtauge van mungbonen of van sojabonen?

mungboontjes, idd wat kleiner; we gaan nu voor de rode koolkiemen

oja, gegeten dus: rode kool uev, patinaakpuree uev , slavogeltje (4 letters, rijmt op pink)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Aha! Ik heb ze nu ook van mungbonen staan. (Eerste keer)

Ik heb wel regelmatig linzen gekiemd. Ook erg lekker.

Geplaatst:

vissoepje, garnalencocktail, filodeeg bakje met ricotta en parmezaan en bosui, sla met nootjes, broodje (we moesten iemand verwennen )

(dat gaat zo: die iemand neemt voor ons vaak een hele zalm mee van de makro, supervers, superlekker, die fileren we dan wat ruim en de restanten graat en vlees gaan in een grote pan met een ui, peen, selder, kruiden voor 1,5 uur. Daarna zeven we in kaasdoek en de bouillon maken we af met kleine stukjes vis, snippers selderblad, een gedroogd eekhoorntje, Z&P

Van de zalm maken we af en toe salade, zoals op de mtfd)

Geplaatst:

Eekhoorntjesbrood?

Geplaatst:
Hallo Rob,

Waarom doe jij een gedroogd eekhoorntje in je vissoep ???

...doen we altijd bij volle maan als we met onze toverstafjes rond het paasvuur dansen...met wat vleermuisvleugeltjes natuurlijk..

...zie vorige post van AV

Geplaatst:

Vers gemaakt aardbeien ijs van aardbeien van seizoen 2012 ( ingevroren, heb nog ca, 5 kilo te verwerken.. )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Verse aardbei ijs

Rob, was ook al bang dat je naar vreemde culinaire hoogtes was gegaan met de gedroogde eekhoorn

Ik had er niet raar van op gekeken na al die recepten.

Wij hebben vandaag een weckpotje met bietjes open getrokken.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Gisteren en vandaag: Borsjt.

Geplaatst:

rijst, lamsgehaktballetjes met oystersaus, gewokte kiemtauge uev, zoetzuur uet, knolselder kerrie uet, biertje uit België

• 2 weeks later...
Geplaatst:

rijst, capucijners met fivespices, zalm, vissausje tussen capu en zalm, bietensalade met appel rucola klein bietje kerrie en...uhm, hoe heten die rode dingetjes ook alweer...

(die saus gaat zo: klontke roomboter, 25 g zelfrijzend bakmeel erdoor, melk totiegoedis, frunnikje porcinibouilllon, slokje vissaus thai, slokje oystersaus)

Geplaatst:

Gekookte aardappel, bloemkool en wortel die nog over waren gepimpt tot stampot met lekker veel verse bieslook!

Varkenslapjes omgetoverd tot schnitzels met eigen eitjes en paneermeel van eigen brood (van bakkersmeel... )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.