Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Asperges, gemengde pluksla met bieslook uit eigen tuin, en daarbij krieltjes en kip cordon blue op speciaal verzoek van les enfants terible

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Yeah... gisteren gemengde salade gegeten voor het eerst dit jaar (beetje laat, maand mei, maar ok,) radijzen erbij, basilicum van eigen teelt erbij...

Ik heb een soort rode witlof vrij vroeg gezaaid (verstandsverbijstering, want zaaitijd lag in de zomer), maar het zijn prachtige, sterke planten aan het worden, misschien gaan ze schieten, in elk geval: die bladeren zijn zoooo prachtig van kleur en struktuur.... beetje bittere noot in de salade, maar gemengd prima te doen...

Geplaatst:

Broodje pindakaas speciaal. D.w.z. twee geroosterde speklappen van de BBQ, blad van rucola, sla, ijsbergsla, een hele bos hele piepjonge bosuitjes met wortel en al, een heel jong blad van een spitskool, pindasaus zelf gemaakt met de enige echte smaakvolle PCD pindakaas die ik sinds kort weer in huis heb dank zij dit forum. Een medeforumlid heeft me bijna 10 kg gestuurd . Stukje brood erbij = lunch. De groenten kwamen uit eigen tuin en kas, behalve de knoflook.

Geplaatst:

En waar had diegene de PCD gevonden Huub? Ik ben ook geïnteresseerd!

Hier harde gele en groene ballen onderuit de vriezer gevist..tomaten van vorig jaar. Dus pasta met tomatensaus vanavond. Ook rabarber uit de vriezer.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Boontjes, gebakken aardappels met veel grove bieslook uit de tuin en gebraden kipstukken. Als toetje Topfen Grieß Nockerln met aardbeiensaus van vorig jaar... laatste pot dus de aardbeien moeten opschieten )

kwarknudel54581368211873.jpg

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

gemengde sla van pluk jonge andijvie spinazie en kruiden + honing-mosterdsausje

vleesje, aardappeltje, sjuutje,

Geplaatst:

Zojuist een heerlijke boterham gemaakt met kaas, sandwichspread en een blaadje sla! Deze was om geknakt, dus kon die gelijk op de boterham.

img013232121368271543.jpg

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:
gemengde sla van pluk jonge andijvie spinazie en kruiden + honing-mosterdsausje

vleesje, aardappeltje, sjuutje,

Hmmmm, ik voel me nog niet echt opgegeten hoor....

Geplaatst:

Gisteren avond een heerlijke salade gemaakt met pluksla en rucola uit eigen tuin, met een dressing van slasaus, rode balsamico azijn, zout en wat suiker. Daarbij wat croutons, stukjes zongedroogde tomaat en zwarte olijf en geroosterde pijnboompitjes.

ter garnering 4 partjes hardgekookt ei.

Erg lekker slaatje

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Veel salade en kruiden, een paar bietenscheuten die het erg goed doen zo far, samen verwerkt in een Vietnamese salade met wat sesam ketjap kip, gebakken pinda's en rijst noodles. Dat geheel verzopen in een soort vissaus dat door de mama van mijn vriendinnetje word gemaakt..erug lekkah!

Geplaatst:

nou, ga d'r maar even voor zitten...

thaise vega-curry gemaakt met reepjesz kalfshaas, rijst...

(dat gaat zo: snij egyptische ui uet en knoflook uet in brokjes, rooster komijn en korianderzaad uet, snij citroengras (uit eigen vensterbank uev voor Conny ) in 0,5 mm snippers, voeg kafirblad toe, galangal wortel, gemberwortel en snipper alles eerst in de blender daarna in de tjobek met wat zout en rode peper en koenjit

kook de rijst en smoor ondertussen ui, morning glory, erwt, thai pompoentjes, kafirblad, maiskorrels, snijboon, stukjes aardappel bijna gaar in kokosmelk, bak de reepjes kalfshaas apart heel kort, beetje thai vissaus, beetje ketjap )

...miijn echtgenote had echt genoten

...zei ze...

Geplaatst:

Net een sandwich met Tonijncreme, mengsel van tonijn uit blik, zure room, mayonaise, beetje citroensap, versgemalen peper, bieslook en peterselie uit de tuin, roeren, op een boterham met wat sla etc....heerlijk

MVG

Danuta

Geplaatst:

Rucola en verschillende soorten pluksla samen met wat uienlook en gamba's verorbert als lunch, vanavond maar een makkelijk groente soepje en vers gebakken kruidenbrood..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...