jeanne-heijmans Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Vanavond voor de verandering maar eens botersla eten En 2 weg geven.
prettig gestoord Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Asperges, gemengde pluksla met bieslook uit eigen tuin, en daarbij krieltjes en kip cordon blue op speciaal verzoek van les enfants terible Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
jasmin Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Yeah... gisteren gemengde salade gegeten voor het eerst dit jaar (beetje laat, maand mei, maar ok,) radijzen erbij, basilicum van eigen teelt erbij... Ik heb een soort rode witlof vrij vroeg gezaaid (verstandsverbijstering, want zaaitijd lag in de zomer), maar het zijn prachtige, sterke planten aan het worden, misschien gaan ze schieten, in elk geval: die bladeren zijn zoooo prachtig van kleur en struktuur.... beetje bittere noot in de salade, maar gemengd prima te doen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
HuubvG Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Broodje pindakaas speciaal. D.w.z. twee geroosterde speklappen van de BBQ, blad van rucola, sla, ijsbergsla, een hele bos hele piepjonge bosuitjes met wortel en al, een heel jong blad van een spitskool, pindasaus zelf gemaakt met de enige echte smaakvolle PCD pindakaas die ik sinds kort weer in huis heb dank zij dit forum. Een medeforumlid heeft me bijna 10 kg gestuurd . Stukje brood erbij = lunch. De groenten kwamen uit eigen tuin en kas, behalve de knoflook.
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 En waar had diegene de PCD gevonden Huub? Ik ben ook geïnteresseerd!  Hier harde gele en groene ballen onderuit de vriezer gevist..tomaten van vorig jaar. Dus pasta met tomatensaus vanavond. Ook rabarber uit de vriezer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
HuubvG Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Rotterdam. Dat is niet langs jouw route zeker? Het lid wil vast wel een partij opsturen, verder per PB.
Danuta Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Boontjes, gebakken aardappels met veel grove bieslook uit de tuin en gebraden kipstukken. Als toetje Topfen Grieß Nockerln met aardbeiensaus van vorig jaar... laatste pot dus de aardbeien moeten opschieten )   MVG  Danuta MVG Danuta
Piroska Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Hier lekkere visfilets in cocoscream met gedroogde paddenstoelen van vorig jaar, Hungarian wax (peper), tomaat en bleekgele paprika, verder zat er lekker veel bieslook uit de tuin in en tijm en door de sla verse basilicum. Dit alles geserveerd met Bamati-rijst. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 gemengde sla van pluk jonge andijvie spinazie en kruiden + honing-mosterdsausjevleesje, aardappeltje, sjuutje,
Inez Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Zojuist een heerlijke boterham gemaakt met kaas, sandwichspread en een blaadje sla! Deze was om geknakt, dus kon die gelijk op de boterham. Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
sjuutje Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 gemengde sla van pluk jonge andijvie spinazie en kruiden + honing-mosterdsausjevleesje, aardappeltje, sjuutje, Hmmmm, ik voel me nog niet echt opgegeten hoor....
RobO Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Â gisteren andijviestamp uet, balletje ala sjonnie boer, koekietoe
Infinite Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Gisteren avond een heerlijke salade gemaakt met pluksla en rucola uit eigen tuin, met een dressing van slasaus, rode balsamico azijn, zout en wat suiker. Daarbij wat croutons, stukjes zongedroogde tomaat en zwarte olijf en geroosterde pijnboompitjes.ter garnering 4 partjes hardgekookt ei. Erg lekker slaatje To plant a garden is to believe in tomorrow.
lorre Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 De eerste patatjes uit de serre!!! Hopelijk zijn de andere even lekker. Ist vandage ni tis vo morge
moestuinsmiegel Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Spinazie Mix (Vroeg Reuzenblad en Campania F1) .
prettig gestoord Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Veel salade en kruiden, een paar bietenscheuten die het erg goed doen zo far, samen verwerkt in een Vietnamese salade met wat sesam ketjap kip, gebakken pinda's en rijst noodles. Dat geheel verzopen in een soort vissaus dat door de mama van mijn vriendinnetje word gemaakt..erug lekkah! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 nou, ga d'r maar even voor zitten...  thaise vega-curry gemaakt met reepjesz kalfshaas, rijst... (dat gaat zo: snij egyptische ui uet en knoflook uet in brokjes, rooster komijn en korianderzaad uet, snij citroengras (uit eigen vensterbank uev voor Conny ) in 0,5 mm snippers, voeg kafirblad toe, galangal wortel, gemberwortel en snipper alles eerst in de blender daarna in de tjobek met wat zout en rode peper en koenjitkook de rijst en smoor ondertussen ui, morning glory, erwt, thai pompoentjes, kafirblad, maiskorrels, snijboon, stukjes aardappel bijna gaar in kokosmelk, bak de reepjes kalfshaas apart heel kort, beetje thai vissaus, beetje ketjap ) ...miijn echtgenote had echt genoten...zei ze...
Conny Geplaatst: 13 mei 2013 Geplaatst: 13 mei 2013 Dank je wel RobO voor de uitgebreide uitleg van alweer een nieuwe afkorting.Ik ga volgens mij maar een afkortingenlijst maken. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 mei 2013 Geplaatst: 13 mei 2013 Vanavond weer lekker spinazie,net geoogst.
Danuta Geplaatst: 13 mei 2013 Geplaatst: 13 mei 2013 Net een sandwich met Tonijncreme, mengsel van tonijn uit blik, zure room, mayonaise, beetje citroensap, versgemalen peper, bieslook en peterselie uit de tuin, roeren, op een boterham met wat sla etc....heerlijk MVGÂ Danuta
Gemma Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Vandaag sla, rucola, bieslook, snack komkommertje uit eigen tuin, eitjes van mijn kips met gebakken aardappels en een snitzel.Morgen rabarber uit tuin!! http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
prettig gestoord Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Rucola en verschillende soorten pluksla samen met wat uienlook en gamba's verorbert als lunch, vanavond maar een makkelijk groente soepje en vers gebakken kruidenbrood.. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Pizza met restjes van gisteren (groene asperge, broccoli, kip) en kerstomaatjes die bij het 'varkensvoer' van de markt zaten. Hoe luxe Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Chris82 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Kipfilet gevuld spinazie uit de tuin en kaas. Daarnaast de kip bestrooid met verse oregano! Yum, yum!
Aanbevolen berichten