appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 wat is dat voor een sausje appelvrouw?..............knoflookkroutonnetjes en geraspte kaas.Lauksaus is uien met zure haring saus..een limburgs recept.Het was...vies! Zelfs Lie vond het vies..die lust normaal alles De kippen hebben morgen stokbrood geweekt in vissaus.( wat heerlijk dat woord kroutonnetjes..ik ben gek op woorden met een k ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Met K en OU vond ik hem wel mooi ook OK geen interessant sausje dus, jammer,. Je krijgt wel lekkere vissige eieren volgens mij overmorgen.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Ff de lauksaus opgezocht... wat maf dat zo'n recept dan vies wordt?!... Is dat dan de combi van de melk en de uien? Dat ie warm over de koude haring moest lijkt me dan weer nix... Zonde van de haring in ieder geval...
RobO Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 snijboon, aardappel, kipschnitzel, sla met ui paprike en kiemkool
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Ff de lauksaus opgezocht... wat maf dat zo'n recept dan vies wordt?!... Is dat dan de combi van de melk en de uien? Ik heb geen melk gebruikt maar bouillon..maar toch..dat doe ik altijd bij sauzen, ik hou niet van meilksaus en -soep; het was gewoon zure bende en echt niet lekker We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 rijst, eitje, tauge, kool, bosui, ragoutje
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Canard a la orange uit eigen tuin..couscous met munt en peterselie... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 waren dat de loopeenden appelvrouw? zat er wat vlees aan? Hier pasta met een heerlijke geweckte saus van tomaat/paprika en aubergine, en een bospaddenstoelensaus gemaakt in juni en ingevroren, van wilde paddenstoelen. Gegratineerd in de oven.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Ja het was een jong vrouwtje loopeend..niet erg veel vlees ( 700 gram met bot) en we hadden het beestje gevild ipv geplukt..ik hou niet zo van eendenvel. Maar wel erg lekker, donker vlees, bijna wild..ook in smaak..mooie maaltijd voor 2. Het mannetje is wat groter, daar zullen we wel 2 van kunnen eten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Vanavond (2 dagen geleden) een slatje winterpostelein. Er gaat ook van alles uit de tuin in de soep vanavond: aardperen, snijselderij, zwarmoeskervel Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
malouis Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Pastinaak-spinaziestamppot met uitgebakken spekjes, gebakken kaas en geroosterde amandelen.
loes Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 gisteren preitaart met prei uit ouders tuinvandaag stamppot boerenkool (wederom uit ouders tuin )
geedee Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 (aangepast) De Table Gold gevuld met ui, kaas, stukjes worst, tomatensausje en kruiden; Lekker!!5 minuten in de micro en weer 10 minuten later....het eindresultaat Er liggen er nog 2; die dingen houden zich goed 9 februari 2014 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 7 februari 2014 Geplaatst: 7 februari 2014 Welke soort is dit Gee? Toch niet die Table Gold?...En ziet er inderdaad lekker uit!
geedee Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 (aangepast) Je hebt gelijk, het is de table gold. Niet de witte ronde courgette.....ik was ff in de bonen Ik doe dit receptje vaker met kleine pompoentjes of courgettes. De vulling kun je geheel naar eigen smaak of voorraad koelkast aanpassen. 9 februari 2014 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Wauw... dan ben ik verbaasd dat ie bij jou zo groot is geworden... Zal ik die dan toch nog een keer proberen? Had die (en die Table King) destijds aangeschaft juist voor die lange houdbaarheid... maar had geen succes ermee...
HuubvG Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Uit de binnentuin dan: baziel over een fabriekspizza.
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 De Table Gold gevuld met ui, kaas, stukjes worst, tomatensausje en kruiden; Lekker!!5 minuten in de micro Zou je het ongeveer recept voor ons willen geven in de receptenhoek Gé? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Doe ik Vandaag een spruitjesstruik kaalgeplukt en lekker spruitjes met kip en aardappeltjes gehad.
simke Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Met de laatse spitskool en wat prei en ui en een paprika van de supper heb ik een heelijke picante nassi gemaakt.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 pronkbonen uit de vriezer met aardappels en een gehaktbal
RobO Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 broodje sla, kaas, ui, rabarber met yoghurt toe(de sla was aan het doorschieten... )
malouis Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Sajoer kerrie Djawa, Indonesische pastei, gehaktballetjes met pindasaus, waarvan alle groenten en de meeste kruiden uet.
mijke Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Ik heb gister heerlijk gegeten, met zowaar verse bladgroenten uit eigen tuin! Mizuna, winterpostelein en raapsteeltjes, die ik allemaal volgens de verpakking veeeeel te laat had gezaaid. Hiervoor had ik broccoli, spruitjes en wortel bruin gegrild, couscous erbij, spekjes, maanzaad en dus de bladgroenten. En dan een dressing van citroen/olijfolie/geperste knoflook/cayennepeper en natuurlijk peper en zout. Was me dat een partijtje lekker zeg! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
HuubvG Geplaatst: 12 februari 2014 Geplaatst: 12 februari 2014 En dat hebt nog geen eigen tuin..??? De allerlaatste yakon uit de tuin die ik in vochtig zand bewaard had, heb ik door de yoghurt gedaan samen met stukjes appel, limoensap.
Aanbevolen berichten