Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haricot chataigne d`echenans met worst. En stoofpotje van groentes ook uit de vriezer(prei/snijboon) en verse kruiden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

wij hebben weer eens raapsteeltjes uit de tuin geoogst. Vandaag op afbakbroodjes met zelfgemaakte selderiesalade, uitgebakken bacon en oude kaas. NOM!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

verukkelijk noten-dadel-desembroodje met geitenkaas

vanavond tomatensoepje met eigen borlotti, thijm, rozemarijn, ui, knof en geroosterde paprikareepjes uit de Libelle

(Lees ik natuurlijk nooit zelf, die Libelle, alleen bij de kapper...)

Geplaatst:

Geblancheerde spinazie, NZ spinazie én doorlevende spinazie in de bamisoep met gebakken en in kleine stukjes gesneden speklap.

Erbij in de rauwkost van tomaten en komkommer: peterselie, mosterdblad, oerprei, bosui, hele knoflookplant zonder buitenst blad.

Geplaatst:

Hier staat zo een paddenstoelen-risotto op het menu. Met gedroogde (en daarna weer geweekte) paddenstoelen van Stan! Het ruikt al ontzettend goed. Verder ook wat maïs uit eigen tuin, uit eigen voorraad (weck).

Maar uh... mochten jullie niets meer van mij horen dan heeft Stan er een giftige doorheen gedaan.

Geplaatst:

De laatste echte portie spinazie uit het permastuk..spinazie die bedoelt was om markeerrijen te maken en eventueel( als het teveel was) te dienen als mulch. Nou, niks mulch, we hebben het allemaal opgegeten..heerlijk zeg, dat we dat niet eerder gedaan hebben( spinazie zaaien, ik dacht steeds dat het niet zou lukken, waarom weet ik ook niet... )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tuinbonen, vers!! Net voordat de hele boel omwaaide... de volgende keer moet ik de peulen uit de natte klei vissen heb ik al gezien

Geplaatst:

Pasta met platte-peterselie-pesto, aangezien ik een oerwoud aan platte peterselie heb moest ik iets verzinnen om eens van flinke bossen tegelijk af te komen. Het was gek, toen ik het gemaakt had en proefde vond ik het eigenlijk tegenvallen . Toch maar door de pasta gekiept en door het verwarmen werd het ineens veel lekkerder dus toch voor herhaling vatbaar gelukkig

Geplaatst:

weer rode kool uit de weck, met rabarber, sla, aardappeltje, balletje gehakt...het is niet elke dag michelinsterrendag

Geplaatst:

Ijsje met rozengelei.....en die laatste maak je als volgt:

PICT7568aa11311400432155.jpg

en jaaaaa ik heb dus ook het wit van de blaadjes geknipt

PICT7569aa22931400432203.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...