Nynkef Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 vandaag gaan de preitjes en wortels uit de tuin in de enorme pan erwtensoep die ik aan het maken ben
RobO Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 capucijnergerechtje gemaakt, moet nog ff aan gesleuteld worden... (laag grauwe erwten in een ovenschaal, spekjes erdoorlaag appelmoes met wat kaneel en iets suiker, mag volgende keer wat dikkerlaag oude kaas, doen we volgende keer jonge kaas in of magorlaag aardappelpuree met wat nootmuskaat en peper, mag volgende keer wat dunnerlaagje oude kaas, doen we ook niet meer, beetje boter met wat gestampte beschuit is ook lekker 30 minuutjes op 200 graden eerste kwartier afgedekt met alufolie)
thea Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Stampot pastinaak met mosterd. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 tuinbonen zonder ook maar iets erin, top!aardappeltje, kip in een jasje van beschuitkruim met salie, zoetzuur uepvla met warm appeltje en snufje kaneel en suiker toe
appelvrouw Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 uit eigen tuin alleen een fijngehakt uitje... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 knolseldersoepje, spruiten, aardappeltje, varkenshaasje (varkenshaasje? zalmhaasje? kiphaasje? kalkoenhaasje? lamshaasje? pompoenhaasje? kabeljauwhaasje? ) koffie met postcodeloterijkoek toe
Piroska Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Stamppotje met Nieuw-Zeelandse spinazie en spruitjes, met masala, spekjes en kaas. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 broccoli, pasta, gehaktsaus met wat er nog over was, speculaastaart toe straks n lekker desembroodje met vijgen en Limburgse noten en kastanjes, ruik m al...
Nasuada Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Vandaag onze eerste pompoen van eigen oogst aangesneden.Cazuela gemaakt.hij was de moeite waard superrrr smaakvol. https://www.deblijehoeve.nl/
Jenneke Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Oh dat ziet er lekker uit, wil je aub het recept posten Ik heb nog een stuk Butternut in de koelkast liggen daar gaat het zeker ook wel mee?
RobO Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 pompoenschotel met kaas, kruim, knofpasta met gehaktsnijboon met citroenbonen
RobO Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 rijst, taugeh uep, snijboon, babi ketjap, augurkjes 2013 lekker nog, ijtje
appelvrouw Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Dat lijkt wat op mijn soeprecept Nasuada..maar is misschien helemaal geen soep? Anyway..die soep heb ik vanavond gegeten..staat nu bij de recepten...met pompoen, mais, aardappel, wortel, boontjes, knoflook, prei, peterselie, ui en de allerlaatste tomaat uit eigen tuin.(vermelding waard..alle nog groen geoogste tomaten zijn afgerijpt..vanavond de laatste opgegeten..8 december ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 ik heb je recept gelezen, klinkt goed ga ik ook eens proberen. Ik heb ons recept ook geplaatst. https://www.deblijehoeve.nl/
RobO Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 baked beans, groenteneierpannenkoek, kerriekalkoenreepjes met ketjap (verassende combi, smaken kwamen wel goed bij elkaar,dzz:week witte boontjes 12 uur, kook ze in ongeveer 2 uur bijna gaarbak zachtjes wat spekreepjes en daarin de witte bonen een minuut of 5voeg tomaatsap toe uit de weckpot, een piepklein beetje suiker, P&Z, nog ff heel kort stoven bak in een hoge hapjespan zachtjes in volgorde: een uitje, wat wortel, wat gesnipperde selder, wat blokjes pompoen, wat knof tot net niet gaarklop 6 eitjes los met een klein scheutje melk en een zakje parmezaanse kaas en wat Pgiet het mengsel in de pan met groentjes met glazen deksel en laat het op klein vuur garen, ongeveer 10 minuutjes, het ei komt dan omhoog en de onderkant is lichtbruinzet de pan dan zonder deksel een minuut of 5 onder de grill tot de bovenkant ook lichtbruin is kalkoenreepjes weten jullie wel te doen toch?)
appelvrouw Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Lekker die b.beans! Ik eet straks voor het eerst gebleekte kardoen..een klein hapje van 4 stengels om te proberen..en yakonsalade ook om te proberen..Verder restjes van gisteren en eergisteren: Stamppot koolraap en Ecuadoriaanse soep waarvan ik de naam nu al weer kwijt ben. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Mammoetprei verwerkt tot pastasaus met knoflook, roomkaas, crèmefraiche, tonijn en mais
Erny Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 De laatste drie verse Padronnetjes in olijfolie gebakken en met zout gestrooid verorberd. Nog een laatste stukje zomer in mn mond. Er was er dit keer eentje enigszins pittig, daar heb ik zaad van genomen.
Piroska Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Een paar kromme wortelen met zelf gemaakte rundvleeskroketten... tja geen hoogstandje van een maaltijd maar wel lekker http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Dan gooi je er toch ff een vertaling tegenaan... Klinkt het gelijk een stuk sjieker. La fait maison croquettes à la viande de boeuf avec les carottes courbe...
appelvrouw Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Bing vertaling Erny ?Wij eten bietenstamp met spekjes en eieren..alhoewel ik plots geen zin in eieren meer heb na de kippenslachtpartij van vanmiddag We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Haha, klopt ie niet?? Heb die vertaling zelf bij mekaar gescharreld... stukje bij beetje... Ojee... bloedrode bietenstamp mét kippeeitjes na slachtpartij? Klinkt erg toepasselijk...
appelvrouw Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Tja het is al klaar...Erny: bijna goed hoor..denk aan de goede volgorde..croquettes viande de boeuf faites maison avec carottes déforme. .. (of courbe..maar dat zouden ze in dit geval niet zo zeggen) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten