Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

capucijnergerechtje gemaakt, moet nog ff aan gesleuteld worden...

(laag grauwe erwten in een ovenschaal, spekjes erdoor

laag appelmoes met wat kaneel en iets suiker, mag volgende keer wat dikker

laag oude kaas, doen we volgende keer jonge kaas in of magor

laag aardappelpuree met wat nootmuskaat en peper, mag volgende keer wat dunner

laagje oude kaas, doen we ook niet meer, beetje boter met wat gestampte beschuit is ook lekker

30 minuutjes op 200 graden eerste kwartier afgedekt met alufolie)

Geplaatst:

tuinbonen zonder ook maar iets erin, top!

aardappeltje, kip in een jasje van beschuitkruim met salie, zoetzuur uep

vla met warm appeltje en snufje kaneel en suiker toe

Geplaatst:

knolseldersoepje, spruiten, aardappeltje, varkenshaasje (varkenshaasje? zalmhaasje? kiphaasje? kalkoenhaasje? lamshaasje? pompoenhaasje? kabeljauwhaasje? )

koffie met postcodeloterijkoek toe

Geplaatst:

broccoli, pasta, gehaktsaus met wat er nog over was, speculaastaart toe

straks n lekker desembroodje met vijgen en Limburgse noten en kastanjes, ruik m al...

Geplaatst:

Oh dat ziet er lekker uit, wil je aub het recept posten Ik heb nog een stuk Butternut in de koelkast liggen daar gaat het zeker ook wel mee?

Geplaatst:

Dat lijkt wat op mijn soeprecept Nasuada..maar is misschien helemaal geen soep? Anyway..die soep heb ik vanavond gegeten..staat nu bij de recepten...met pompoen, mais, aardappel, wortel, boontjes, knoflook, prei, peterselie, ui en de allerlaatste tomaat uit eigen tuin.(vermelding waard..alle nog groen geoogste tomaten zijn afgerijpt..vanavond de laatste opgegeten..8 december )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

baked beans, groenteneierpannenkoek, kerriekalkoenreepjes met ketjap

(verassende combi, smaken kwamen wel goed bij elkaar,

dzz:

week witte boontjes 12 uur, kook ze in ongeveer 2 uur bijna gaar

bak zachtjes wat spekreepjes en daarin de witte bonen een minuut of 5

voeg tomaatsap toe uit de weckpot, een piepklein beetje suiker, P&Z, nog ff heel kort stoven

bak in een hoge hapjespan zachtjes in volgorde: een uitje, wat wortel, wat gesnipperde selder, wat blokjes pompoen, wat knof tot net niet gaar

klop 6 eitjes los met een klein scheutje melk en een zakje parmezaanse kaas en wat P

giet het mengsel in de pan met groentjes met glazen deksel en laat het op klein vuur garen, ongeveer 10 minuutjes, het ei komt dan omhoog en de onderkant is lichtbruin

zet de pan dan zonder deksel een minuut of 5 onder de grill tot de bovenkant ook lichtbruin is

kalkoenreepjes weten jullie wel te doen toch?)

Geplaatst:

Lekker die b.beans!

Ik eet straks voor het eerst gebleekte kardoen..een klein hapje van 4 stengels om te proberen..en yakonsalade ook om te proberen..

Verder restjes van gisteren en eergisteren: Stamppot koolraap en Ecuadoriaanse soep waarvan ik de naam nu al weer kwijt ben.

Geplaatst:

De laatste drie verse Padronnetjes in olijfolie gebakken en met zout gestrooid verorberd. Nog een laatste stukje zomer in mn mond. Er was er dit keer eentje enigszins pittig, daar heb ik zaad van genomen.

Geplaatst:

Dan gooi je er toch ff een vertaling tegenaan... Klinkt het gelijk een stuk sjieker.

La fait maison croquettes à la viande de boeuf avec les carottes courbe...

Geplaatst:

Bing vertaling Erny ?

Wij eten bietenstamp met spekjes en eieren..alhoewel ik plots geen zin in eieren meer heb na de kippenslachtpartij van vanmiddag

Geplaatst:

Haha, klopt ie niet?? Heb die vertaling zelf bij mekaar gescharreld... stukje bij beetje...

Ojee... bloedrode bietenstamp mét kippeeitjes na slachtpartij? Klinkt erg toepasselijk...

Geplaatst:

Tja het is al klaar...

Erny: bijna goed hoor..denk aan de goede volgorde..croquettes viande de boeuf faites maison avec carottes déforme. .. (of courbe..maar dat zouden ze

in dit geval niet zo zeggen)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...