Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Laurier zaaien


dennislp

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb hier nog zo'n 40 zaadjes van laurier liggen, wil denk er toch maar een aantal gaan zaaien! Eigenlijk hoef ik de plantjes niet meer maarja stil liggende zaadjes zijn ook zonde!

 

Dit zijn gewoon de bessen (gedroogd) , Moet ik deze gewoon in de aarde leggen bij een temperatuur rond de 25 graden bijv. ? Of zal ik ze open snijden en de zaadjes er uit halen en die in de aarde leggen?

 

Wie weet hoe ik het het beste kan aanpakken?

 

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Laurier zaden en probeer ze te laten kiemen. Ik heb ze bij vreeken.nl vandaan en daar staat op de verpakking dat je ze zo'n 2 maanden in vochtig metselzand moet laten kiemen bij 20C graden. Af en toe doorroeren. Nu heb ik geen metselzand dus beetje grond en veel zand gemengd en ik zie wel. Maar het kan een tijdje duren als ik het zo lees.

Comprehend and copy Nature

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...
Ja dat zaaien van de laurier daar was ik ook wel benieuwd naar of dat wat oplevert..wel een gekke beschrijving van het zaaien..twee maanden in zand en "af en toe doorroeren"???

 

bedoelen ze daar niet iets mee zoals met het stratificeren ook gebeurt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Ik heb ook laurierzaadjes gehaald bij Vreeken. Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je laurier-experiment?

 

Heb uiteindelijk maar 6 zaden dus gezaaid zoals vermeld hier boven. Heb het idee dat het is gaan rotten of zoiets, hoe dan ook ontkiemde er niks. Stekken is inderdaad een veel beter plan achteraf gezien, of gewoon direct een klein plantje kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

als ik ging vissen metkempzaad deed ik het zaad in een kom en liet het water warm worden

tot het kiempje te voorschyn kwam ik denk dat voor het kiemen van laurier ook bruikbaar is

had er nog niet aan gedacht maar ga het uittesten en als het lukt zyn myn en jullie

problemen opgelost gr marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...