Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naast Mp waar ze voordeligst zijn heeft van der Wal redelijke prijzen zitten wel in bundels van 50 of meer geloof ik maar je kan ze natuurlijk zagen in de maat die je wilt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja handig Jim ik ga de koemestkorrels en kalk spul halen, en als de italiaanse kruiden mooi zijn neem ik vast ook van mee.

Geplaatst:

Brrr worteldoek echt lelijk, en lijkt me ook niet goed voor mileu al weet ik niet zeker maar ziet er zo uit als vies plastic

Zegt zelfvoorzienend zijn niks over plastic nep produkten of regels daarover

Geplaatst:

ok,doe maar.Ik heb mijn bericht even na gelezen het was niet zo de bedoeling van:DAT WETEN WE.Maar gewoon van we weten het.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Ja handig Jim ik ga de koemestkorrels en kalk spul halen, en als de italiaanse kruiden mooi zijn neem ik vast ook van mee.

Koemest ga ik ook halen, die emmers zijn daarna handig om de tomaten of paprika in te zetten

Geplaatst:
(ik zei het niet om op te scheppen hoor Maar gewoon om Hans even terug te zetten op zn plekje, de bijdehand)

Beter bijdehand dan verweg en ik vindt wel dat ik je minimaal 1x per dag op de kast

mag jagen als modje of is een modje daar niet voor

Geplaatst:
Nee hoor, er staat niets over plastic in de zelfvoorziening bijbel. Oh wacht, die is er niet!

Als plastic (wat ik jaar na jaar kan gebruiken) er voor zorgt dat ik minder onkruid hoef te verwijderen, kan ik nog meer telen! Je had gelezen dat ik 3 hectare heb toch?

Jawel, hij bestaat wel! De zelfvoorziening bijbel: http://www.amazon.com/Self-Sufficient-ish-Bible-Eco-living-Century/dp/034095101X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1299757762&sr=8-1

Had ergens ook een andere versie voorbij zien komen maar kan ik zo snel niet vinden.

Dat je 3 (!) ha. had dat wist ik nog niet

Ja dan ben je genoeg self-sufficient. Jaloers!!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hihi ja, je kunt een kookboek ook een bijbel noemen, maar je mag gewoon een recept naar je eigen wensen aanpassen

Zelfvoorzienend is niet persé super biologisch/biodynamisch/wat dan ook. Naar mijn idee in ieder geval. Je kunt ploegen met een paard of ezel, wij hebben een vervuilende trekker.

Met 3 hectare ben je nog niet vanzelf zelfvoorzienend. Je kunt er ook een leuke golfbaan van maken

We hebben wel inderdaad meer ruimte voor beesten, die een boel meehelpen in de rit naar zelfvoorziening!

Geplaatst:

Was niet letterlijk bedoelt hoor Jorieke. Zag de woorden self sufficiënt en bible en dat triggerde mijn gedachten

Hoe je self sufficiënt wilt zijn is idd aan jezelf. Het gaat erom dat je zo weinig mogelijk hoeft aan te schaffen om in je eigen levensonderhoud te voorzien. Dat de 1 dat eco doet, de ander bio en weer een ander niet, daar heeft het denk ik niet zoveel mee te maken. Alhoewel vele anderen hier anders over kunnen denken. Ik zou t zelf eco/bio doen, maar heb er respect voor dat anderen hun eigen gang hierin gaan. Ik verwacht ook niet dat iemand mij een geloof kan aanpraten. Zo simpel zie ik dat.

Met een golfbaan kun je ook aardig verdienen lijkt mij

Good things come in small packages

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...