Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoe krijg ik die bamboe ooit weg?! Help!

essiebes

Recommended Posts

Er staat hier echt een draak van een bamboeplant. Dikke stengels en hele stevige lange wortels

En hij is echt heel lelijk. En groot.

Ik heb al een deel kortgesnoeid zodat hij niet zo meer opvalt en ik heb geprobeerd met een schop de wortels los te steken om de stengels uit de grond te kunnen trekken. Maar dat is (voor mij) dus echt niet te doen.

Heeft iemand een tip voor me?

Insecten hotelletjes bouwen met de bamboestokken

Het spijt me maar je zult echt grondig en diep moeten graven om alle wortels te verwijderen. Gif werkt niet altijd, en de vraag is of je dat moet willen.

1 keer goed doen is nooit meer last

Verhuizen!

Ik woon hier net

Dus toch gewoon graven Pech voor mij.

Kan ik geen gif erop gooien

Gif op gooien is een optie, maar dan gaat meteen ALLES dood. Beste oplossing: de ruimte geheel uitgraven en alle stukjes wortel verwijderen. Zo kom je ook van pispotten af.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

• 5 weeks later...

Wij hebben ook 2 enorme bamboestruiken gehad, 2 verschillende soorten. Wij hebben dez laten weghalen door een graafmachine van 17ton en deze had ook moeite om de wortels helemaal weg te krijgen. Kost je een 150euro misschien maar je hebt er nadien geen rugklachten van en het spaart je misschien nog een aantal jaren met een rechte rug

Ik had ook gedacht aan gif en had al 5L van dat super-thermo-nucleaire-mega gif in huis maar heb het nooit gebruikt omdat de gevolgen voor mijn tuin nefast konden zijn. Nu zit ik hier nog met die 5L

Let op, elk stukje bamboe van min 3cm kan nog groeien dus opgepast, als je eraan begint zie dan dat ALLES weg is. Er zijn soorten wel 1cm per dag kunnen groeien en door mortel en beton kunnen gaan. Bamboe werd trouwens gebruikt als martelpraktijk door de chinezen. Het slachtoffer werd tegen bamboestengels gezet en de bamboe groeide door het slachtoffer heen, erg hé.

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Weet niks van bamboe, maar je gebruikt het woord nefast en dat kwam ik van de week al eerder tegen, wat is de betekenis daarvan? Ik vermoed dat dat het zelfde is als funest of zat ik er dan heel erg naast?

Even a broken clock is right twice a day

Koert, 1x googlen is genoeg: http://www.encyclo.nl/begrip/nefast

Het lijkt mij ook verschrikkelijk om bamboe in de tuin te hebben. Als je een grootgrondbezitter bent is het nog een optie, dan staat dat geweldig, maar in je achter (of voor) tuin is het een verschrikking. Dan maar die 150 euries uitgeven en het hele ding laten uitroeien. Of... van de plaag iets positiefs maken. Bamboestokken en insektenhotels ed. verkopen. Verdien je er ook nog aan

Limoncello, gewoon t gif aan iemand doneren die t toch niet kan schelen dat er iets dood gaat. Ergens gaat het spul toch heen, ook als je t weg gooit. En dan is t pas zonde van je geld.

Die panda, dat is altijd nog een laatste optie

Good things come in small packages

@Limoncello: Gatsie! Maar ja, ook weer niet echt 'erger' dan andere martelpraktijken. Ben ooit eens in het martelmuseum geweest ergens in oostenrijk. Ik weet eigenlijk ook niet echt meer waarom we erheen gingen maar ik had er echt spijt van achteraf

Verder goed nieuws: De bamboe is inmiddels weg! Mijn lieve mannetje heeft er een hele middag op staan hakken en graven en zagen (met een elektrische zaag) en de grootste kluit is gelukkig weg

Het is echt onmogelijk om alles weg te krijgen aangezien het ook doorgegroeid is in de tuin van de buurvrouw en ik vermoed dat de wortels ook onder de steeg achter onze tuin doorgegroeid zijn... Maar ik ga gewoon heel goed opletten en elk sprietje wat er opkomt gelijk uittrekken. En dan zal het waarschijnlijk wel goedkomen

Bamboe werd trouwens gebruikt als martelpraktijk door de chinezen. Het slachtoffer werd tegen bamboestengels gezet en de bamboe groeide door het slachtoffer heen, erg hé.

Hee dat heb ik laatst in Mythbusters gezien.. Volgens hen was het niet waar.. Het kon wel het lichaam in, maar groeide heeeeeeeel langzaam en kwam er niet weer aan de andere kant uit. (bij een siliconenpop ofzo getest dan he)

Het kon niet. Duurde ook veel te lang.

• 1 year later...

Je kan ze ook opeten. Kijk op You tube naar film van Martin Crawford (sowieso erg de moeite). Hij zegt juist dat soort te nemen die rijkelijk nieuwe uitlopers maakt. Die scheuten die je weghaalt groeien niet meer terug.

In toko's kan je bamboescheutel in blik kopen.