Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

30 tegels gekregen, mooi, van Linda (dank je Linda, Linda is ook mooi trouwens )

en naar de tuin gedragen....150 m, keer 3

rogge bewonderd, is nu 1,85 m hoog, ???

gewiedewiedewied, helaas ook 3 pastnaakbebies

water aan de aardbeziƫn gegeven

knoflookbloemen weggeknipt

bloemkool geoogst gewit en ingevroren

3 veenmollen naar de veenmolhemel gebracht

een epson printer geinstalleerd, onee, dat was thuis, 2 uur

vrekje, onee, vreeken beantwoord, onee,was ook thuis

Geplaatst:

Weinig, plantjes water geven, muskaatpompoen provence buiten uitgeplant en nog een pompoen waarvan ik even de naam kwijt ben

Komkommers vastgezet en nog een paar borlotto plantjes uitgeplant die nu groot genoeg waren om naast de anderen te staan

Geplaatst:

Sla plantjes in de bak gezet en Chinese kool. Alles weer water gegeven. Onkruid gewied.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

chrysanten, sla, andijvie, augurken uitgeplant

oerprei geoogst

weer naar de kersen gekeken, de eerste hapjes zijn al geproefd door onze vliende brigade

water voor alle dorstigen....neem zelf ook wat (met een kraagje schuim )

Lambada's bekeken, vruchten komen er aan, bogen geplant, moet nog n net kopen

Geplaatst:

De eerste rijpe aardbei geproefd. Was wel érg lekker. Ook de eerste aardbei überhaubt dit jaar.

Ook voor het eerst in slaap gevallen op de tuin

Ā 

Verder opgeruimd , Wat Tomaten nog in hun uiteindelijke pot, en op het terras gezet. Stekken van dieven gemaakt.

Verschillende dingen een maatje groter omgepot.

Bij mede-forumlid Ezeltjuh langsgeweest op haar tuin en hun complex. Mooi. En wat munt-soorten meegekregen, stekjes en stukjes. Super ! ( ook wat soortjes gebracht hoor )

Ā 

Geveegd, schoongemaakt, water gegeven en gemest.

Geplaatst:

Vlinderstruikje kaal geknipt gaat morgen er uit is veel ste groot! Onkruid gewied morgen verder. Het is een puin hoop. Water geven.

Ā 

Er komen al erg veel peulen aan denk eind van de week eerst maal. Sla wat vorige week nog niet veel was nu flinke krop vorming! rucola is in de bloei komt mooi uit voor de zaden! Komkommer heeft de eerste vrucht bloemen. Helaas de courgette nog steeds mannenkijke bloemen. Zal nog wel goed komen. De rest staat er ook super bij.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Drie kruiwagentjes aarde gezeefd en op het aanstaand tomatenland gestort...

Ā 

img066564211370986873.JPG

Ā 

Daarna laatste laminaatjes geplaatst en dan heb je opeens een nieuw bakkie !!!!

Ā 

img067476531370986993.JPG

Ā 

Daar moeten nu nog zeker 6 Ć” 8 kruiwagens bovenop voordat eindelijk de tomaten erin kunnen...

Geplaatst:

'Bayam' of klaroen is chinese spinazie, alleen wat zachter van smaak. Uit hetzelfde rijtje als Mizuna, Kankong, Amsoi en Komatsuna.

Lekker om te stoven (dit jaar experimenteer ik met exotische bladgroenten...)

Ā 

bayam-hijau.jpg

Geplaatst:

aard- bei en appels water gegeven met een pompje uit de sloot, lekker makkelijk, slang uitrollen accuutje eraan en

intussen gewied, zuckerhut uitgeplant, laatste pompoen en courgette uitgeplant (was de reservebank)

3e aardbeiveldje geschoond, van stro en net voorzien,

2 veenmollen naar de....

dahlia's geschoond, tuinbonen gesteund (nog steeds geen zwarte luis, joepie),

30 seconden geschuild voor een buitje van niks

net over de kolen gelegd, potverdrie, zijn al twee keer flink aangevreten door de duiven en ze zijn toch al 45 cm hoog

Geplaatst:

Van de aardbeien gesnoept. Net-dak provisorisch op de fruitkooi gelegd. Gewied gewied. Op mijn knieƫn de halve tuin door. Uren en uren. Wel mooi resultaat.

Geplaatst:

Onkruid tussen tegels van het eerste plaatsje in de tuin verwijderd, daarna geveegd, en gezellig gemaakt met tafeltje met 2 bakken gras erop (gras is voor de konijntjes, heb namelijk geen grasveld). Border bij eerste plaatsje (met lavendel, munt en salvia) gewied en bijgevuld met tuinaarde uit een zak.

Een tuinposter ongehangen aan de schutting.

Sprookjes vertellen kinderen niet dat draken bestaan, dat weten ze allang. Sprookjes leren kinderen dat draken verslagen kunnen worden.

http://awitchinthecity.blogspot.nl/ < Mijn blog (in het Engels)

Geplaatst:

Het was droog gister! Dus veel achterstallig gedaan:

Ā 

Perzik die voor het eerst vrucht draagt en meteen honderden ondersteunt met 2 dikke stokken, hij begint wat door te hangen het arme kind, nog wat uitgedund ook want het zijn er veel te veel.

rijshout gezet bij mijn 2e ronde zaailingen peulen

1 knoflook geoogst, voortijdig maar ik kon het niet laten, zag er goed uit!

aarde in de bedden rul gemaakt met 3-tand, alles was dichtgeslagen door de regen en er komt weer een hitte-periode, dan krijg je zo;n dikke korst anders

weer wat spruitkool verplant, ze stonden zich te verdringen, ik heb ze in mijn grote koude bak gezet, die is toch leeg en dan kunnen de kippen er niet bij in de winter

meloenzaailingen in de grond gezet

heel veel gewied, dat gaat lekker makkelijk met natte grond

Geplaatst:

In de regen de aardappelen bijgemest. Wat kali en een complete mest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...