Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als een echte diehard een uurtje geleden m'n bonenvelden geruimd, gewied, een constructie gezet en mijn hoge bonen uitgeplant. Ziet er nu tiptop uit. Hopen dat deze bonen het beter uithouden

Geplaatst:
Appelvrouw, goed geslapen? Vandaag een vrije dag nemen hoor!

Dank je we Huub..dat heb ik gedaan....BBQfeest bij Franse vrienden..van 13.00 tot zonet aan tafel gezeten .Lie vind het heerlijk, maar ik hoef voorlopig de eerste dagen niks meer te eten, en ben blij dat ik morgen weer mag wiedenwiedenwieden...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren belachelijk veel geregent hier. Tussen de buien door even naar de tuin geweest. Was er een kleine week niet geweest en heb vol ongeloof staan kijken hoe alles gegroeid is. Echt bizar gewoon. Nog even gauw wat piepers geoogst. Zijn erg klein nog, terwijl ze er met een week of drie uit zouden mogen. De evht omgevallen mii knoflookjes eruit gehaald. Rammenas meegenomen, en een handje aardbeitjes, lekker. Nog even wat snijbonen op een klein stukje vast gezaaid. Kunnen ze vast opkomen, en later op hun juiste plek gezet worden. En de gekregen spekbonen geplant. Effe gauw een wigwammetje gemaakt, geen plek, dus midden tussen de pompoenen gezet! Donderdag naar de tuin, weer of geen weer, daarna met vakantie.

Geplaatst:

Een waardeloze-weer-dag vandaag, maar wel lang op de tuin geweest. Gewied ( de hopelijk laatste ronde tussen de aardappels ) en gewied. Gewortelde stekken-allerlei opgepot. Opgepotte stekken grotere maatjes gegeven en sommige dingen in de tuin uitgeplant. De Borlotti's voorzichtig aan hun klimijzers gehesen ( is dat nederlands ) Stekken gemaakt voor de MTFD alvast. Tomaten aangebonden en gediefd gedieft gedoven; zijscheuten weggeknipt dus.

Naar de Intratuin geweest voor een nieuwe accu die het wél doet. En hij deed het. Graspaden gestiemd dus. Wat een luxe.

Geplaatst:

ik had weer grootse plannen, maar na het wieden, andijvie binden en moerbeien plukken begon het tijdens de morellen plukken om 13 uur te regenen, dit stopte pas in de avond toen nog snel 200 slakken te pakken hehehehe, en tomaten ,zonnebloemen en paprika aangebonden aan stokken. Het groeit belachelijk snel nu, valt er in de middag een zonnebloem om, is hij 3 uur later al in de bocht gegroeid...

Geplaatst:

Fijn voor meneer cola dat je cola koopt. Als ie meeleest wordt de cola misschien nog duurder en is cola binnenkort ook als anti luismiddel te koop...

Vandaag een stukje verder gegaan met de schutting en een stukje ren gehusseld, er zit een beetje losse kinderboerderijmest over/door.

Beetje gewied, kas water gegeven, warm water maar, want het is er al koud genoeg.

Geplaatst:

Van de week ook de cola uitgeprobeerd, en vandaag ook. Luizen gaan er van dood wel, maar de plant wordt een zoete plakkerige zooi. Op mijn fruitbomen en rozen is dat toch wel ongewenst denk ik ivm schimmelsporen die dan wel érg makkelijk hun pleisterplaats vinden. hmm. Weet nog niet hoor.

Verder gewied, gestriemd, gemaaid, aardbeien geoogst, sociaal gedaan, en rond gekeken.

Geplaatst: (aangepast)

de wortelen geoogst en spinazie geknipt - winterandijvie gezaaid en nog een rijtje bonen gezaaid

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een heeeeele hoop onkruid gewied (gisteren), de laatste meirapen uit de grond getrokken, veel sla geoogst (veel teveel) en nog wat nieuw spul gezaaid: Spinazie, radijs, groenlof en rucola.

Even gespiekt bij de Gloria aanrdappelen en die zijn zo-zo, dus die mogen nog een weekje.

Geplaatst:

In een woeste, moordzuchtige bui enkele honderden Johannes of juni kevers doodgeknepen die pas uit het gras omhoog kwamen.

En terwijl ik dan toch bezig was ook maar een broed larven van het leliehaantje vermorzeld ook!

Die smerige beesten dragen hun eigen stront op hun rug, bah, maar daardoor zijn ze ook voor de vogels onappetijtelijk. Twee volwassen excemplaren ook maar doodgenepen, en passant.

Verder de boontjes aangeaard welke nog moesten gedaan worden en nog het een en ander gezaaid.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Water gegeven en me verbaasd hoe hard de sla groeit

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Gewied gewied. gekropen gekropen. Sperziebonen aangebonden. Veel aardbeien geoogst ( ze komen eigenlijk inmiddels mn neus uit ), Tomaten gedieft, grotere stokken erbij en gemest.

3e leg Sperziebonen bij de stokken erin. Alles staat nu. Alvast begonnen ruimte te maken voor de boerenkool en de spruiten.

Geplaatst:

wat onkruid weg gehaald, wat gezaaid en de augurk in een grote emmer gezet (3 in 1 grote emmer).

Verder de snijbonen verplaatst aangezien ik eerst niet wist dat het klimmers waren Die hebben nu dus een betere plek gekregen

Geplaatst:

net om de tuinbonen vastgemaakt, de kraaien waren vast begonnen aan een luxe maal van superjongebonen

knoflook gerooid, veel losse tenen, dus dat wordt soep invriezen

vol verbazing naar de 3 winterwortels gekeken waar ik er 50 gezaaid had (kom dan bij pappa... mooi niks dus weer, slakkenfeest denk ik)

kool geplukt, vol koolvlieg jonkies...grrr, koolkraagje lekte...volgende keer neem ik Pampers

aardbeien geplukt, Lambada super maar weinig, onbekend merk heerlijk en veel, vrouwlief heeft ze al geconserveerd

1 veenmol rip, een zuckerhut ook (was die zelfde veenmol hoop ik (jééééeeez, als die beesten dan zo goed kunnen schoffelen, waarom nemen ze de rest van het onkruid dan ook niet even mee?) )

aardappels gerooid, 4 planten, ongeveer 1+ kg per plant, niet gek en errug lekkuh!

op de hark geleund met de buuv en een andere buur

ennuh...oja....gewiedewiedewied

Geplaatst:

1000 schonen geplukt en takje klimop voor de tandartspraktijk die eigenlijk mijn kies zou trekken......

maar toch heeft kunnen behouden.....

en de stekjes eeuwig moes van malouis in natte potjes aarde gezet

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

ennuh...oja....gewiedewiedewied

ennuh...oja...takjes van de eucalyptus gunnii geplukt, die is toch weer uitgelopen hoezee!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...