Conny Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Onder andere mijn Paprika's gekiekt.Deze zit in zijn tweede jaar. Deze heb ik tegelijker tijd met die van Jet gezaaid In Februari.Deze zit is ook een jaar oud. Wordt die donkere kleur nou rood of niet.Volgens mij ziet hij er wel goed uit. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Bit Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Vanmorgen vroeg naar de tuin voor es een keer alleen maar foto's maken enzo. Lekker vroeg aan de koffie in alle stilte. Gewortelde zwarte bessen winterstekken gepoot. Nog wat aan de tomaten gerommeld. Vroeg naar huis. Vanavond weer.
Tania Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Snoeien, snoeien, snoeien, en nog wat meer snoeien C: De haagbeuken van m'n ouders konden wel wat gesnoei gebruiken, en dood hout out de krentenboom gehaald. Die wordt waarschijnlijk in de herfst of winter dit jaar omgekapt. Hij wordt oud en ziek - hij is als jong boompje in de tuin geplant door oma, zonder te vragen, natuurlijk. 't Boompje is inmiddels al 30 jaar.
Limoen Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Wat een goed idee om je paprika planten te overwinteren conny!geven ze dan nog net zo goed vruchten? Zelf voornamelijk gewied, aalbessen geoogst en lavendel en een kersenboompje in de tuin gezet. Ruikt zo heerlijk!
RobO Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 plukken:rode bestuinbonen onderincapucijnerspeulen bijmesten: snijbietfilderkrautspruiten net over de rogge nog wat aardappels ivm vakantie
Conny Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Wat een goed idee om je paprika planten te overwinteren conny!geven ze dan nog net zo goed vruchten?!Dat ga ik aankomende winter leren. Want de afgelopen winter hebben ze bij ons in de huiskamer gestaan.En daarna in een te kleine pot op het balkon.Aankomende winter blijven ze op de tuin staan en hebben de wortels alle ruimte.Dus ik zal het wel zien. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
speets Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Vandaag de vogeldrinkbak eens goed schoon gemaakt, vanwege het droge, hete weer. Overdag komen de Franse veldwespen (die ranke diertjes met die typische hangende pootjes in de vlucht) om de beurt bijtanken, en als het minder heet wordt verschijnen de vogels. Soms ligt er zowaar een merel te zonnen in het bad "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Piroska Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Vandaag alvast alle randjes overal geknipt van het gras zodat ik morgen alleen grof hoef te maaien.Wat onkruid gewiedCitoenmelisseveld: een touw langs gespannen want het lag plat, met het touw een beetje opgetrokken, nu weer recht allesOmgewaaide zonnenbloemen opgerakeld e gestutDoor stortregens blootgelegde aardappels liefdevol weer toegedekt1 vergeten knoflook geoogstDe kippies maar een hele EMMER water gegeven ipv die suffe toren die met die hitte zo leeg isCourgettes geoogsteen paar spekbonen geplukt om te proberen zometeenwat boterbonen uit de modder getrokken zodat ze niet verrotteneen paar slakken gevangen en bruut vermoordjonge sla en andijvieplantjes in bakjes gewaterdallerallerallerlaatste morellen geplukt en ingevroren om later nog wat mee te doen, taart ofzo. De wijn staat sinds gister in 2 vaten vrolijk te pruttelen http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Heel veel geoogst vanmorgen vroeg, waarna ik het weggebracht heb ver weg. Later vandaag geschoffeld, appels uitgebonden en wat getopt / gesnoeid her en der. De 1e appels worden nu eraf gepikt trouwens door de vogels / dieren In de schaduw wat genoten.
Gwen Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Water gegeven en mijn courgette opgemeten. Die is in 1 nacht 3 cm in de lengte gegroeid .
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 De afloop van de oude kas hersteld en de afloop van de ene helft van het tuinhuis aangepast zodat ik dat water nu ook kan opvangen.Het weer zat nu echt mee voor zulk werkske. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Annemie Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Gekeken en heel veel gezien, aangezien ik de hele dag moest werken. Gezien dat m'n rucola is doorgeschoten, spinazie doorgeschoten, courgette maakt volop bloemen aan, doperwten gaan super en de rest ook. Met een kennis door m'n tuintje gelopen. Binnenkort krijg ik een stek van de witte framboos en een stek van de zwarte bes . Weer helemaal heppie! Morgen dan eindelijk palen zetten en gaas spannen! Drukke dag voor de boeg in die hitte, want de kookplaten die ik vrijdag geplant heb, hebben echt water nodig! Dus dat moet ook nog gebeuren.
RobO Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 3 kg tuinbonen geplukt, schoon aan de haak, dat wel 1 kg aardbei geplukt en de netten weggehaald (merelparty tonight "waar is dat feestje? hier is dat feestje!")sjalotten gerooidbeetje gescholden op de doorschietende snijbiet (was dit nou nodig jongens? slecht groeien en dan toch nog onsmakelijk worden?)net over rogge goedgelegdaardappelloof afgevoerd stambonen naar de bonenstokken gestuurd (wat zijn die eigenwijs af en toe zeg! bij het minste zuchtje wind gaan ze vreemd) 30 jonge koolwitjes-to-be naar de kolenhemel geholpentuinen schoongemaakt, de groei is wel uit het onkruid op dit moment (keeping his fingers crossed)
greetje Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 nou rob0 je mag best wel wat vriendelijker zijn tegen die snijbiet!!! die dachten namelijk: we hebben dit jaar niet goed gepresteerd...laten we onze baas dan iets van zaad geven!hoe bedoel je werkdruk???????? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Lang op de tuin, en zo weinig gedaan. Veel bezoek gehad, in de schaduw kletsen. Stekken gemaakt, maaien, oogsten, water geven. Dat was het wel.
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 peultjes geoost en capucijners en nog wat aardbeien.Water gegeven.En nog wat onkruid verwijderd.
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 spinazie geplukt. water gegeven,peultjes toch wat vastgebonden.
Erny Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Oogsten en weer snel naar het huisje vluchten. Op de tuin veels te warm.
Gemma Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 bijna 4 kilo aardbeien geoogst, 5 komkommers, sla, andijvie en 1 aardappel plant geruit gehaald om te kijken wat er van terecht was gekomen ( ca. 1 kg opbrengst van 1 plant, frieslander bio ) http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
zonnetje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 net water gegeven in kas en tunnel en wat wieden .
GTman Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Beetje onkruid wieden en ga straks snijbiet oogsten.
janita Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 De hele moestuin en kas gewied, kas water gegeven, nog radijsjes gezaaid, tomaten gediefd en de pompoenen langs het hekje geleid. Nu nog even in de zadenbak duiken om uit te zoeken wat ik nog meer kan zaaien
HuubvG Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Ontzettend veel mest, compost en afval verplaatst op de natuurtuin.
Gwen Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Aardappelen opgebonden, want het bloeit nog een beetje na en gaat teveel hangen. Ik heb de eerste courgette geoogst!!!!! En verder de boontjes vorzien van takjes om tegenaan te slingeren. Hopelijk vinden ze het leuk en gaan ze vrolijk klimmen. Het wordt wel eens tijd dat mijn touwen gevuld gaan worden met mooie bloemenpracht.
Aanbevolen berichten