Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1,5 kuub mest gekruid (van het werkwoord kruien)

1 bed gespit en mest ondergewerkt

rabarber verwend, en de rozen

(rest komt van het weekend want ik moet nu eerst de slaapkamerplinten verven, au!)

saffraan geplukt, maakt samen 0,08 g

1 kool gesneden

compost opgemeten: 32 graden

Geplaatst:

Vandaag Yakon, Crosne, Knolcapucien en Apios geoogst. Ook alle dahlia eruit gehaald. Alle knollen en bloemknollen in de kas schoongespoten en de kas ook helemaal schoongespoten en de aarde doorgespoeld. Niet vergeten straks nog het buitenwater af te sluiten..het gaat vriezen vannacht!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pfff niets en dan bedoel ik ook niets, ging na de winkel voor zakken grond, daar was ook niets ook niet achter pfff maar ze bestellen voor me en als het goed is heb ik het morgen. Lekker door regen onweer en hagel wat geven ze nog meer op.... Op deze momenten mis ik mijn autotje wel...

Geplaatst:

Gister heeft Huub heel vakkundig golfplaatjes op mn koude kas geschroefd met mijn aangeefassistentie. Dus er zit nu weer een dakje op! Hoera!

IMG254730971384431033.JPG

We hadden een mooie zonnige windloze dag uitgekozen.

Geplaatst:

Vandaag de laatste planten verpoot, namelijk de vijg en de dropplant. De vijg staat nu in een speciekuip in de tuin afgedekt met stro en de dropplant als laatste kruid in de voortuin bijgezet.

Verder in de achtertuin de Oca geoogst, de verhoogde bedden met vooral aardbeien toegedekt met stro, de boel opgeruimd en de schuur uitgemest. Alles is winterklaar nu, de tuinspullen zijn opgeborgen en we kunnen de schuur weer in

Geplaatst:

Gisteren: zie twee berichten terug! Plannetjes gemaakt om wat meer samen in die heerlijke tuinen daar te gaan doen. Ik verheug me daarop!

Vandaag in de huistuin nog enkele vaste bloeiende planten verwijderd, moest gewoon even wát doen, ook al miezert het weer. Ben alweer de naam kwijt van die overbekende voorjaarsbloeier, roze met grote bladeren. Niet belangrijk, ze gaan toch weg, er komt knoflook in de plaats.

Geplaatst:

Helemaal in één keer goed Marijke, de leerachtige bladeren zouden een ezelsbruggetje kunnen zijn, maar ik kwam er even niet op.

Geplaatst:

Laatste 3 ijsbergsla in het compostvat gedaan plus een laag clematis snoeisel, eerst kort geknipt.

Tuin netjes aangeveegd en turf bij de hortensia's in de voortuin gedaan.

Pindakaas potje met hanger opgehangen, ben benieuwd of er van gegeten wordt?

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

bolletjes geplant van sneeuwklokjes, en het laatste onkruid gewied in mijn voortuin.

Morgen tulpen en kievitsbloem poten , en volgende week ergens alle gereedschap

schoonmaken, invetten, en opruimen (maar daar moet ik nog moed voor verzamelen hoor!!)

Geplaatst:

Ik heb vandaag de ulluco uitgegraven, maar er zaten helemaal geen bolletjes aan!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst: (aangepast)

yacon en dahlias gerooid en geschoond en afval gecompost en veldjes aangeharkt, ziet er goed uit, veel knollen dus

aangepast door Gast
Geplaatst:

De mm-bak leeggehaald en verstevigd op de hoekse kanten, want die waren een beetje uitgezakt en scheef. De aarde er weer in gedaan en de plantjes er weer in gedaan.

Verder de 5 tenen olifantenknoflook gepoot met een rietje erbij om zo precies te weten waar ze staan en die grond extra te vertroetelen in de lente

Geplaatst:

De laatste pepertjes van de plant gehaald... toch nog een 30-tal overgehouden.

Nu eens opzoeken of zo'n plant overwintert of dat ik hem toch maar beter wegdoe...

"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."

Geplaatst:

Je kunt peperplanten overwinteren, sommige gaan zelfs door met pepers produceren (vaak de wat kleinere soorten).

Voordeel is dat je volgend jaar een lekkere voorsprong hebt.

Kijk maar eens op http://www.peppersrus-forum.nl/viewforum.php?f=45

Wel even spuiten tegen de luizen als je een plant binnenhaalt!

Edit.

Bijna vergeten: je kunt er ook een bonsai van maken: http://www.peppersrus-forum.nl/viewforum.php?f=46

Geplaatst:

Bedankt voor de info...

Had mijn vrouw toch gelijk

"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...