wilma2 Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 ik zou graag kleine cakes bakken in een vorm van 22 cm. om dat een grote cake niet vlug op gegeten wordt en uit staat te drogen. ik heb het produkt van koopmans cake meel gekocht,]Hoeveel van de ingredienten moet ik daar van gebruiken.lastig vraagje , maar ja, doorgewinterde baksters weten dit waarschijnlijk wel,maar ik begin pas aan mijn bak carriere.een keertje fout doen vind ik niet erg maar voortdurend een misgebak krijgen is minder leuk dus graag hulpdank bij voorbaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 wij doenhttp://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/hollandse-streekrecepten/boerencake/ de eitjes wel ff apart 4 minuten luchtig kloppen, boter - roomboter 1/2 en becel goud 1/2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 robo. je antwoord is voor mij te beknopt. niet echt duidelijk, dat de eitjes apart geklopt worden is me bekent maar het gaat me om. a de hoeveelheid meel b de hoeveelheid boter en c hoeveel ei. ik moet gaan gebruiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Probeer gewoon de helft...? Dus de helft van de ingrediënten die op het pak staan. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Als de bakblik 22 cm is en de grote blik 40 cm dan de helf van alles.waarom geen grote cake en als hij klaar is door midden snijden en de helf in de diepvries voor onverwachte gasten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 De omgerekende minimale basishoeveelheid die in mijn kookboek staat vermeld, is: 1 ei50 gram boter50 gram cakemeel50 gram basterdsuiker Daarnaast gebruik ik een beetje vanillesuiker en stukje (ongeverfde) schil van citroen of sinaasappel. Je kan ook papieren cakevormpjes kopen om kleine cake-jes te proberen. Als je wat meer ervaring krijgt, kan je ook je recept naar eigen smaak gaan aanpassen. Uitgaande van bovenstaand lijstje rond ik de boter en de suiker naar beneden af en het meel ietsje naar boven. Dan wordt hij wat droger en minder vet en zoet. Daarnaast vervang ik 1 eetlepel cakemeel door 1 eetlepel volkoren roggemeel. Dan wordt de cake wat vaster. Als je gele basterd gebruikt i.p.v. witte, krijgt hij wat meer kleur. Met de feestdagen is een tulbandvorm ook heel geslaagd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 thea, is nog niet bij mij opgekomen er 1 in de helft te doen, ( ouwe hersens malen langzaam) kamilla, dank je wel, nu kan ik gaan proberen wat het beste is. een klein brood is me vandaag wel gelukt in het cake blik. super.dat geeft me moed.groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 ( ouwe hersens malen langzaam) hoe oud/jong. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Als het deeg klaar is, mix ik altijd nog een in kleine stukjes gesneden appel even door het deeg. Zo krijg je een lekkere frisse cake die niet snel uitdroogt. Wel ± 5 minuten langer bakken (vanwege de appel zit er meer vocht het deeg). Een andere lekkere combinatie is een zakje stroopwafelkruim van de markt door je deeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Leuke tip...van dat stroopwafelkruim! Ga ik van de week eens poberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Weet je wat ook zo lekker is? Een paar bitterkoekjes in stukjes door het deeg roeren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 o heb heerlijk net een cake staan bakken. Hij staat nu in de oven. Kreeg zo'n zin in cake door jullie . Lekker een marmercake opgemaakt. nog een uurtje wachten, dan liggen de kids op bed manlief in nog koopavond aan het werken. heb ik lekker een plakje cake straks hmmm. Eigenlijk nog ff slagroom scoren. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grr0x Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Je mag altijd wat je overhoud aan mij geven Quote snel eten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Op Was lekker.... Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Je kan toch gewoon een grote cake bakken,Af laten koelen en in plakjes snijden en in de vriezer doen.Droogt niet uit en blijft lekker smakelijk.Scheelt energiekosten van de oven. De diepvries staat toch al aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts