Geplaatst: 12 februari 201313 j Auteur Ik heb de Philips HR7627/00 en daar staat in de omschrijving toch echt dat er een kom van 2,2 liter bij zit, maar op de kom zelf staat 1,2 liter en dat is dan ook precies wat erin past... Dat is dus ronduit misleidende informatie, want via een foto op je beeldscherm kun je niet goed zien hoe groot het nu écht is, i.t.t. een apparaat dat je in een echte winkel in je handen kunt houden... 'Brooddeeg van '1 kg meel + ingrediënten' is inderdaad een vage omschrijving, dan verwacht je idd dat er een kilo meel in kan, plus water en weet ik wat er nog meer in moet om er een brood van te bakken...
Geplaatst: 12 februari 201313 j Daar zou ik dan, als ik jou was, echt wel even een klacht over indienen. Is me nogal een verschil zeg!
Geplaatst: 13 februari 201313 j Auteur Ik heb het wel aangegeven in mijn recensie bij bol.com (waar ik hem had gekocht) maar het is dus echt de leverancier (Philips) die de informatie foutief weergeeft want ook op hun site staat het zo.Inmiddels denk ik wel dat een kom van 2.2 liter toch wat te groot is dus achteraf is het voor mij wel goed zo, maar stom is het wel ja!
Geplaatst: 11 augustus 201411 j Dit topic maar even een rotschop geven. ik overweeg nog steeds om een keukenmachine aan te schaffen. Doel: deeg kneden en groenten snijden. een blender erbij is een pluspunt maar geen must. 2 totaal verschillende dingen. nu kom ik uit op een bosch mum 54xxx (de 900watt versie)Dat deze keukenmachine goed kan omgaan met deeg is mij op andere fora en diverse youtube filmpjes wel duidelijk geworden. maar hoe zit het met de rasp-/snijfunctie? daar kan ik bijna geen info over vinden. Heeft iemand ervaring met het rasp-/snijfunctie van de Bosch mum keukenmachine?
Geplaatst: 11 augustus 201411 j Ik heb de Kenwood Chef Titanium KM030. Onwijs fijne machine om deeg mee te maken.Kneed het heel erg mooi.Is een sterk apparaat! Er zit standaard een blender bij en 4 verschillende haken voor verschillende doeleinden maar is uit te breiden met heel erg veel accessoires!Foodprocessor, pastamachine, ijsbereider, citruspers enz. Mengkom van 4,6 liter, goed voor 2,18kg deeg.1400 watt. http://www.kenwoodchef.nl/assortiment/15.Kenwood_Chef_Titanium_met_Timer
Geplaatst: 11 augustus 201411 j kenwood (of KitchenAid) is zeker iets om in de toekomst voor te sparen. maar voor nu is het ver boven budget. ook wat overkill voor een 2persoons huishouden, 1 brood tegelijk is voldoende.
Geplaatst: 11 augustus 201411 j Wij zijn ook maar met zn tweeën Ik maak er brood mee maar ook cakebeslag, taartdeeg, muffins, cupcakes maar met de blender die erbij zit ook smoothies enzo. Inderdaad duur apparaat maar wel veelzijdig.
Geplaatst: 11 augustus 201411 j dat kan gelukkig ook allemaal met de bosch mum die ik nu op het oog heb alleen zoek ik nog ervaring met de rasp/snij functie...geen negatieve ervaringen gevonden dus dat lijkt me al positief maar toch.
Geplaatst: 11 augustus 201411 j Bedenk wel dat soms 900watt niet genoeg is om deeg te draaien.Als het apparaat er teveel moeite mee heeft kan ie kapot draaien. Zit er geen grote kookwinkel bij je in de buurt?Misschien doen ze daar demo's enzo
Geplaatst: 11 augustus 201411 j nee helaas geen demo's met deeg of groente. ik mocht wel de machine aanzetten en alle onderdelen uitproberen. dat zegt wel wat over het gebruiksgemak maar weinig over de prestaties. watt zegt ook niet alles. de Kitchenaid die velen zo geweldig vinden voor deeg heeft maar 300watt. volgens de ervaringen van anderen is de bosch met 900watt prima voor 1 brooddeeg (er mag zelfs 2kilo deeg in). de 700watt is wel wat weinig als ik de zo zie. (filmpje van de 900 watt kan ik niet terug vinden, maar die bleef stabiel bij 1kg deeg) denk dat er niets anders op zit dan de knoop doorhakken en zelf testen.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Loes, gewoon kopen en proberen (en dan hier laten weten hoe het bevalt ). Maar serieus, het klinkt alsof je er goed over hebt nagedacht en al goed weet wat je wilt in zo'n apparaat. Soms moet je gewoon de knoop doorhakken en de gok wagen. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 12 augustus 201411 j haha klopt. het zit al sinds een tijdje in de planning om een keukenmachine aan te schaffen. het is geen bedrag wat ik zomaar ff kan weggooien. zal mijn verjaardagsgeld alvast gaan uitgeven. kan ik de keukenmachine dan ook gebruiken lekker taart enzo te maken en dan natuurlijk hier vertellen hoe het snijden bevalt. de snijbonen liggen al te wachten.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j tip: de oude Braun k1000 950W heeft een deksel met snijboongat, errug handig, werkt veel beter dan door de vulopeningverder lukt 1,5 kg deeg net, 2 kg niethet is fijn als je zelf het toerental kunt instellen, de magimix bijv. denkt voor je, we vinden dat hier niet fijn
Geplaatst: 13 augustus 201411 j braun was ook zeker een goede.mijn ouders hebben een 40jaar oude braun (km32?). dat is ook een uitstekende machine.heeft idd ook een snijbonengat. zul je altijd zien dat je bonen te breed of te krom zijn voor dat gat de braun die jij noemt is helaas nog maar slecht verkrijgbaar. de braun machines die ik in de winkels nog kon vinden hadden niet de kwaliteit die ik van een braun verwacht.
Geplaatst: 16 augustus 201411 j de Bosch MUM54230 is binnen Direct maar de snijfunctie uitgetest met snijbonen(+ een paar gewone bonen die te groot waren geworden).het resultaat:Best netjes toch?het is even wennen en de juiste snelheid zoeken maar dan gaat het prima.het worden meer plakjes bonen dan de bekende wiebertjes. voor mooie gelijkmatige wiebertjes kan je misschien beter een speciale snijbonenmolen gebruiken. maar dit gaat veel sneller doordat ik een hele hand vol bonen tegelijk in het vultrechter kan steken. voor de smaak maakt de vorm ook niet uit dus goedgekeurd schoonmaken van de onderdelen gaat ook makkelijk. de onderdelen kunnen ook in de vaatwasser maar die hebben we niet.
Geplaatst: 16 augustus 201411 j Fijn, dit topic. Ben ook al een tijdje aan het denken over een keukenmachine. Krijg alleen al keuzestress bij het idee . Hopelijk bevalt hij je een beetje (veel). Altijd zo fijn als je uiteindelijk de knoop hebt doorgehakt! 'One of the healthiest ways to gamble is with a spade and a packet of garden seeds.'
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.