Ga naar inhoud

Kailan, wie heeft er ervaring mee /info over?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Maar wie weet ligt het straks ook bij Van Der Wal, heb de beste man aangeraden om zich in de Kailan/Chinese Broccoli/Bimi etc. te verdiepen en aan zijn collectie toe te voegen. Wie weet.

Hij heeft blijkbaar naar je geluisterd Erny .

Ik had een gratis zakje zaden Kailan bij mijn bestelling van Van der Wal zitten maar het komt vreemd genoeg niet voor in de zadengids 2018.

Foutje ?

IMG253424461519922412.JPG

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Oh wat leuk Frans, misschien krijgt iedereen (of vaste klanten) een zakje als test?

Ik heb dit jaar niet hoeven bestellen bij vd Wal dus geen zakje binnen.

En alles is eetbaar maar je oogst dus de okselscheuten (incl. de kleine blaadjes daaraan). Zie uitvoerige oogstbeschrijving met foto's op bladzijde 4 van dit topic.

Je kunt de Kailan, net als de andere kolen, nu al zaaien, dan heb je straks best snel wat te oogsten, de planten worden dan ook wat mooier/groter omdat het nog niet zo warm is.

Je zou dan ook nog een tweede ronde kunnen zaaien later in het voorjaar.

• Thanks 1
Geplaatst:

Heeeee ik had in mijn pakket van Van der Wal ook kailan gekregen...

Ik doe er niets mee dus het pakje zaden gaat naar iemand anders van het forum....ik vind de opbrengst niet in verhouding met de grootte van de koolplant maar rauw is het wel lekker....we hebben afgelopen seizoen een paar planten gehad en daar maar een paar keer twee of drie trosjes kunnen plukken.

Geplaatst:

Ja graag Cis, had ook al bij Frans gebedeld.

Ben benieuwd voor wat voor soort vd Wal gekozen heeft en dat is zo te zien niet vermeldt op het pakje dus kun je pas aan de plantengroei zien.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Dit jaar voor het eerst kailan gezaaid. Binnen op de vensterbank. Wanneer kunnen ze naar buiten? Vensterbank is vol haha

Mijn moestuin avontuur vind je ook op Instagram

Stuur me zeker en berichtje op Instagram als je ook lid bent van het forum

Geplaatst:

Kailan is een koolsoort dus die kunnen wel tegen een stootje. Je kunt ze net als de andere kolen nu buiten zetten, wel even afharden.

• 5 maanden later ...
  • 6 years later...
Geplaatst:

Sprouting broccoli en kailan (ook wel bekend als Chinese broccoli of gai lan) lijken op elkaar, maar ze zijn niet hetzelfde. Sprouting broccoli heeft slanke stelen en kleine bloemetjes, terwijl kailan bredere, donkergroene bladeren en dikke stelen heeft. De smaken verschillen ook; sprouting broccoli heeft een milde, zoete smaak, terwijl kailan een lichte bittere smaak heeft.

Zelfde botanische soort zoals vele koolsoorten (brassica oleracea) maar andere variëteit (var. italica voor (sprouting) broccoli en var. alboglabra voor kailan)

• Thanks 1
Geplaatst:

Ik haal in het voorjaar van elke koolplant die wil gaan de bloeien de scheuten uit de bladoksels. Stomen of roerbakken. De allerlaatste zijn heel dun en laat ik lekker bloeien voor de insecten.Maar dat is in vollegrond, waar ik voor dat stukje niet persé al iets moet.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...