geedee Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 1 kg Vastkokende aardappel nét gaar koken(die vinden wij het lekkerst)2 eidooiers erdoorpeper zout en peterselie De hele boel prakken en warm balletjes van draaien (hoe kouder het word hoe meer het aan je handen plakt!!) het wit van het ei stijf kloppen met beetje water daar de balletjes door halen en dan door paneermeel klaar! TIP: Omdat ik ook niet zo van knoei houd, maak ik meestal 3 kg tegelijk, snel draaien wel maar er kan dan een hele portie de vriezer in....gaat prima....na het ontdooien haal ik ze nog even opnieuw door het paneermeel omdat het laagje dat er al opzat een beetje vochtig is geworden en dat spat zo Ik dacht : dit kun je vast met aardpeer ook proberen......aardpeer is wel erg zacht na t koken, dus zal het resultaat wel anders zijn Quote
Claudia69 Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Aardpeer is wateriger na het koken, een beetje zoals schorseneren. Ik weet niet of dat goed tot kroketjes te verwerken is. In aardappelkroketjes doe je nl. al geen vocht om ze niet te laten openbarsten bij het bakken. Wat ik wel lekker vind is aardpeer als bijgerecht bij vis (ook scampi en Sint-Jacobsnoten): in blokjes snijden en op een zacht vuurtje laten garen in een grondje licht gezouten water met een laurierblaadje erin (afdekken met een boterpapiertje om vocht- en smaakverlies te beperken). Pureren met wat noten- en olijfolie (verhouding 1 deel notenolie, 3 delen olijfolie) en op smaak brengen met peper en zout. Lekker met gestoofde champignons. Zou ook lekker zijn met een zoete garnituur zoals frambozen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Quote
eva1986 Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Ja hoor kan wel! Gewoon de kaas-/vleeskroket manier gebruiken! Gelatine oplossen in je puree, op een plaat uitstrijken en af laten koelen. Dan snijden in de vorm die je wil, door ei en paneermeel en frituren maar! De gelatine verdwijnt weer uit je kroketjes vanwege de hoge temperatuur, maar door de korst blijft je kroket wel bijeen! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.