appelsientje 60 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Gisteren omdat het zou gaan regenen de komende dagen snel gezaaid: radijs, sla, winterbloemkool, veldsla, winterpostelijn, winterbietjes, bosui en spinazieOok de laatse lading voorgezaaide sperziebonen geplant.Is het voor bosui niet te laat om te zaaien? De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Oudholland Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Dennis,Bij jou weet ik niet hoe diep je moet gaan voor een grondwaterbron, je moet in ieder geval in het niet-zoute grondwater zitten. Maar een bedrijf dat grondwaterbronnen aanlegt heeft daar meestal wel ervaring mee. Maar ik verwacht niet dat het bij jou een groot probleem zal zijn. Er zijn 2 manieren om een bron aan te leggen: spuiten en boren/pulsen.Bij spuiten 'steken' ze een pijp die aan een pomp zit de grond in, en spoelen ze het zand weg, en daarmee maken ze een bron. Relatief goedkoop, maar zeer onnauwkeurig. Je ziet grond naar boven komen, maar weet niet in welke grondlaag je precies zit.De 2e manier, boren/pulsen, is veel beter. Er is precies te zien wat voor grond je naar boven haalt, en dus of je in de juiste laag zit. Is wel duurder, maar de kwaliteit is over het algemeen beter.Al is er natuurlijk nooit garantie, je bent afhankelijk van wat er bij jou in de bodem zit... Ik heb de bron laten boren, en dat kostte mij zo'n 400 euro.Ik heb het niet puur gedaan voor het geld, want om 400 euro aan kraanwater te sproeien, dan ben je wel eventjes bezig. Voor mij was het vooral een milieupunt, want waarom kwalitatief goed water gebruiken en het eerst zuiveren (wat ook veel energie kost en waarbij chemische troep gebruikt wordt) als je ook met lokaal grondwater kunt sproeien? Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Conny Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Ik heb Ik heb er Butterhead all year around, Pluksla, Sugar-bon, Roodbloemige Peultjes, Heilige Boontjes, Spinazie en Andijvie gezaaid.De Sugar-bon en de Roodbloemige Peulen staan aan weerszijden van de stokken.Het zal wel te laat zijn, maar ik zie wel wat het word. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Rijtje andijvie uitgeplant gekocht bij een hele chagrijnige dikke bioboerin sjongejongejonge, ik hoop dat ik van de andijvie`s straks wat vrolijker wordt.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Rijtje andijvie uitgeplant gekocht bij een hele chagrijnige dikke bioboerin sjongejongejonge, ik hoop dat ik van de andijvie`s straks wat vrolijker wordt.. Dat je dan nog plantjes koop bij zo'n persoon. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Ze was de enige met groenteplantjes op de jardinades...hier kan ik er verder niet aankomen..en ze had ook aardappels die ik wilde ( bleue d`artois...) OT: vanmorgen een Jiagolan-plant in 7 stukken gescheurd en opgepot..mooi ruilmateriaal voor de MTFD We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Rijtje andijvie uitgeplant gekocht bij een hele chagrijnige dikke bioboerin sjongejongejonge, ik hoop dat ik van de andijvie`s straks wat vrolijker wordt.. Had ik hier maar een chagrijnige dikke bio-boerin die plantjes verkoopt
RobO Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 ja, anders hier wel, de vaste plantjesleverancier heeft niks meer, einde seizoen zegtie, en nu nog zaaien duurt te lang ben ik bang. Weet iemand nog een chagrijnige dikke bio-boerin in de buurt van Haarlem?(OT: trouwens ook wel een aardig uitscheldwoord.... )
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Dan heb ik het van de week beter getroffen er was nog sla en andijvie te koop en ik kreeg boerenkool en nog wat andere dingen gratis mee omdat het al zo laat in het seizoen was.
Inez Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Aardbeien, komkommers, uien, knoflookbieslook, sla mix, tomaten gezaaid Vandaag komt mijn moestuinbak aan Dus als het van de week droog is, ga ik weer lekker zaaien Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
RobO Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 tsja, ik ga juist zaaien (spinazie, veldsla, oeprei planten, ) als het weer een beetje nat is...hier weer eens een recordje voor september, 33 graden in de tuin ...
Erny Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Geplaatst: 5 september 2013 Oja... spinazie... had ik ook gezaaid en wel op 1 september alweer. Verschillende soorten: Bazaroet/Resistoflay/Merlin/Matador
geedee Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Vandaag tomaatjes zongedroogd....morgen 2e ronde....lekker weer
Inez Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 tsja, ik ga juist zaaien (spinazie, veldsla, oeprei planten, ) als het weer een beetje nat is...hier weer eens een recordje voor september, 33 graden in de tuin ... Na een lange tijd wen je er wel aan hoge temperaturen hoor Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Inez Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Vandaag tomaatjes zongedroogd....morgen 2e ronde....lekker weer Gewoon in de zon? Of heb je er een speciaal apparaat voor? Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
geedee Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Partjes gesneden.....vocht en zaad eruit....droogdeppen met keukenrol en dan gewoon op een rooster in de zon zetten met insectengaas eroverheen
Inez Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Top Gaan we ook eens proberen Wist niet dat het zo makkelijk kon hihi! Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Indy Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Ik zag dat mn oerprei al boven komt ,wordt dus tijd om te planten.Ik heb nog wat boerenkoolplantjes geplant,die stonden als reserve nog steeds in een kweekkastje,slakken vreten ze steeds op. Nu nog ff olifantenlook scoren,en planten.
RobO Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 gisteren: sla en chocolademunt uitgeplantstraks: winterroggemorgen: oerpreibolletjes en soloknoflook
maggy Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 winterbloemkolen en spruitjes plantjes geplant en winterspinazie gezaaid
bio-fee Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Spinazie Matador gezaaid, en veldsla Vit. Oh en nog een beetje groene postelein.
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Ik heb een nieuw aardbeien veld gemaakt met uitlopers van mijn eigen aardbeien. En nog een klein stukje met uitlopers van de buurman die een andere soort heeft.
Aanbevolen berichten