Erny Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 (edited) Hierbij ook mijn ruillijst, wordt ook naar gelang aangevuld. TER RUIL AANGEBODEN ZADEN: PEPERS:Cayenne grootCayenne kleinJalapeno Pimento de Padron (favoriet afgelopen jaar!)Piment de la BressePrairie Fire TOMATEN:Black ZebraIda GoldMeluaMoneymakerOSU Blue San MarzanoTigerellaYellow Pear ShapedYellow Taxi (favoriet vorig jaar) OVERIG:Andijvie - Breedblad Volhart WinterAubergine - Lange VioletteAugurk - Chrystal LemonAugurk - Kampino - niet bitter - Inmaak - grootChinese Broccoli - KailanGele MosterdKikkererwtenKomkommer - Chinese Slang - buitenteeltMexicaanse Munt - Agastache ssp.Mosterdkool - Red Giant - Jap. GreenPaksoi - Mini - Dwarf Green StemPaksoi - Mini - Hok DuPapayaPolycress Lipidium en Breedblad TuinkersRadijs - rood/witRode TuinmeldeRucolaSmalle WeegbreeSpinazie - Bazaroet - (zomer)Spinazie - Scherp zaad (voorjaar)Tomatillo - PurpleWortels - Berlikumer 2Yugoslavian Fingerfruit Pompoen BLOEMEN:Goudsbloem - dubbele - gemengdNicandra - ZegekruidZonnebloem - Avondrood TOEGEVOEGD: Rode Aardpeer (als de grond tenminste niet weer bevriest...) ===============================================================Voor Eva neem ik mee:- Augurk - Kampino - Komkommer - Chinese Slang - Mexicaanse Munt - Agastache ssp.- 6 Prei - Olifant - Pillen- Breedblad Tuinkers- Blauwe popcornmais- Yugoslavian Fingerfruit Pompoen- Peper Paper LanternEn de bestelling van vdWal 2x aardbeien, 1x pootaardappelen en zakjes zaad. Eva neemt voor mij mee:- Hop's- Russische dragon- Oost-Indische kers mix - Bindsla Freckles - Citroen tijm- Hopi red dye- Liatris spicata- Aardbeimais- Quinoa- Taro knol- Wichter Doornloze Braam krijgen - Jet en DennisLP (en Thea)Voor Jet zaai ik diverse pepers en ze krijgt Gele Mosterd(zaad). Van Jet krijg ik:- Zeepkruid (Saponaria ocymoides)- Lorrainse knoflookbieslook- Muurleeuwenbek (Cymbalaria muralis)- Chayote- Polei-Munt Ik krijg in ruil voor Amazing Oriental shopping:van Jorieke:- Aardbei Frau Mieze Schindler- Aardbei Framboosaardbei- Oerprei- Sint Jans Ui- Franse Wintertijm- Duitse Wintertijm- Allium senescens subsp. montanum- Allium senescens glaucum- Ananasaardbei - 4 schouderkarbonaadjes - 4 speklapjes- Ganze-eieren- Als ie overblijft Roedjaksaus O.v.b.: Van Gemma- sperzieboontjes en nog meer ananasaardbei. Van Eezuhltje een Paars Cayenne plantje. Retour een tak van de Doornloze Braam. Van Huub krijg ik 10x Ananaskers.Voor Huub heb ik Mini-Paksoi's (NMTM) Van Helen koop ik 100 P9potjes voor 3 euro.Voor Helen neem ik Winterandijviezaad mee. Voor Conny neem ik Nicandra mee. Voor Jootje neem ik Yugo Fingerfruit zaden mee. Drosera van Henk. Bit neemt 50 P7 potjes voor mij mee. Als ik iets vergeten heb te noteren, graag melden. ---------------------------------------------------------------------------------------- Edited March 18, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Erny, leuke lijst. Ik neem aan dat het zaden zijn waar je over spreekt?Mag ik een beetje gele mosterd? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Hey Erny, idd een leuke lijst mag ik van jou:Augurk - Kampino - niet bitter - Inmaak - grootKomkommer - Chinese Slang - buitenteeltMexicaanse Munt - Agastache ssp.6 Prei - Olifant - PillenBreedblad Tuinkers kijk maar even bij mijn lijst wat je terug wilt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 Staat genoteerd dames. Eva... je krijgt half breedbladcress en half polycress... weet niet meer welk zakje wat is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Erna, Ik heb wel lekkere stam sperziebonen voor je.Gewone groene en paarse...Laat maar weten Groetjes Gemma http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Gemma heeft álles wat ik wil... én in diverse kleuren! Van allebei dan een paar boontjes graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Ik had je mijn zadenlijst gePBt.Als daar verder nog wat voor je tussen zit.. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Ja, die had ik gisteren al gezien.... én beheersing getoond! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Je weet dat je me kan PBen als je nog wat leuks ziet... ( do not be ) http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Shy... ikke... never Maar net als met een bord vol eten... is zonde als je teveel opschept en het niet opeet. Moet allemaal wel in de tuin passen... enne... je zit vlakbij... een dagje post away... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Staat genoteerd dames. Eva... je krijgt half breedbladcress en half polycress... weet niet meer welk zakje wat is... perfect!het staat nu allemaal op m'n lijstjes op mijn pagina 1 van de mtfd ruillijst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Nieuw in de aanbieding: de Yugoslavian Fingerfruit (info bij Vreeken's) Weet helaas niet of de zaden zaadvast zijn... stonden ook courgettes en pompoenen en Patisson in de buurt.Maar de Yugo was erg lekker. Ook rauw hapje van geproefd en die had een beetje een "oranje meloen smaak". Erg goed te bewaren. Ben erg benieuwd hoe deze pompoenen het zullen doen bij diverse mensen met diverse groeiomstandigheden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Dag Erny,Hoe groot wordt de vrucht.Hou me aan bevolen?Wat wil je terug? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Bij mij werd ie dit jaar niet zo groot, maar wie weet kan ie wel groter worden. Staat genoteerd Thea, hoef er per direct nog nix voor in ruil... dat komt vanzelf wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hallo Erny,Mag ik van jou Nicandra - Zegekruid.Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Dat is goed. Staat genoteerd.Heb je mijn verzoekje in jouw ruiltopic al gelezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 ja ik heb ook al gereageerd. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Hoi Erny! Heb net even in je lijst gesnuffeld en het één en ander gegoogled De winter andijvie lijkt mij wel wat. Ongeveer 10 zaden is genoeg hoor voor ik mijn kleine tuintje Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 (edited) Te zijner tijd wil ik graag paksoi in ruil voor de 10 ananaskers, maar dat mag op op de NMM. Dat is beter voor mij dan peper, of je moet al een heel lichte soort hebben? Edit: NMM van gemaakt Edited March 14, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 @Helen: Staat genoteerd. @Huub: Niét scherpe pepers heten: Paprika's (gniffel gniffel) De Jalapeno's zijn bijvoorbeeld gewoon lekker pittig en niet overdreven scherp. En heb ook nog de Jalapeno Fooled You (ziet eruit als Jalapeno, maar smaakt niet scherp, als paprika dus ). Misschien is het mini-peperstruikje Prairie Fire ook wel wat voor jou... neemt heel weinig ruimte in (maar is dan wel weer een scherp rakkertje met hele kleine pepertjes).Die mini-paksoi's zijn om dezelfde reden erg handig.Staat allemaal op mijn lijstje genoteerd.Volgende maand neem ik wel wat mee naar de NMTFMBT.... (of was het nou NMM?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Dank je voor de uitleg, en ja natuurlijk, gewoon NMM.Peper lust ik wel hoor, maar de heel scherpe soorten kan ik niet verdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 amandel eten (bij last van de maag)dan gaat het goed? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Is dat zo? Dat ga ik zeker uitzoeken/uitproberen, dank je, dit is nieuw voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Heb altijd amandellen bij me,bij last 1 of2 eten Heelfijn kauwen.Help bij mij,zo hoeft ik geen tabelten van de Dokter. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ik heb m'n jas al aan, boodschappenlijstje voor me: 'amandelen', maar welke soort, met of zonder bruine vel etc? Ik koop ze anders nooit en wil direct de juiste kiezen... Edit: sorry Erny, beetje off topic in je ruildraadje, maar ik heb al uitgezocht welke amandelen en waar te kopen, bij de Turks groenteboer alhier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts