Dennis29 Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 (aangepast) Dit is m'n ruillijst, is nog niet helemaal compleet want weet niet of alles de winter overleeft Muntsoorten:AppelBonte appelAardbeienWolligePepermuntMarokkaanseLavendelLimoenBasilicum Stekken:Rode bes 'Jonkheer van Tets' , 'Redlake' en 'Rovada' (appelvrouw)JostabesKruisbes 'hinnonmaki red en geel.Witte bes 'witte hollander' en 'witte parel'Zwarte bes 'black reward' en 'ojebyn' appelvrouwAppelbes 'hugin' Tomatenplantgoed:Osu Rose de BernBrown BerryMillefleurBlack CherryTiny TimCoeur de boefGreat WhiteGreen grapeSiberian Egg Augergineplantgoed:Rosa BiancaFenguyan Purple UkkiePukkie Overig:Zaailingen stinkende gouwe.Zaden van doornappel, fenegriek, lijnzaad, boekweit.Verschillende soorten droogbonen.Smeerwortel 'Bocking 14' Wat ik zoek: Bonte eeuwig moesBonte zevenblad Gele vlinderstruikEetbare KornoeljeVijgenstekjes (andere soorten dan Brown Turkey)Zaailingen platte perzik & amandelAardamandelBospinda (Amphicarpaea bracteata)AardakerBerglook en andere eetbare vaste allium soorten. (sint jans ui)Meloenpeer (pepino) Lijstje van wat ik met wie ruil: AppelvrouwKrijgt:Zwarte bes 'ojebyn'Rode bes 'rovada'Rode bes 'Red lake'Jostabes Salvia lavendufolia (als de plant de winter overleeft)Geeft:Chayote knotwilg bonte zevenblad (misschien)KornoeljePerzikplant (misschien) EvaKrijgt:Astrantia JostabesSlangenlookGele framboosWieringer boontjesgele woudbonenReade krobbeTurtle beanspronkboon Painted LadyBorlottibonen (klimmende)Dog beansFlageolet Geeft:wichterEeuwig moesTrinidad scorpion butch T Kruidjekrijgt:Rode kruisbesAppelbesGeeft:Hertshoorn weegbree. Joriekekrijgt:levensmiddelen geeft:Sint jansuibonte zevenbladbonte eeuwig moesAardamandel aardaker TheaKrijgt:Rode bes 'Jonkheer van Tets'Rode bes 'Redlake'Witte bes 'witte hollander'Witte bes 'witte parel' geeft:Gele vlinderstruikbonte eeuwig moes PiroskaKrijgt:jostabes appelbes Weknowkruisbes 'hinnonmaki' geeltomaat 'millefleur'appelbes geeft: bont zevenbladoerprei 17 maart 2013 aangepast door Gast
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Dennis, ik zou graag een ribes nigrum ojebyn en een aalbes rovada willen. Is de rovada minder meeldauwgevoelig dan de red lake? Want hier aan de beek is het vaak vochtig... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 19 januari 2013 Auteur Geplaatst: 19 januari 2013 Is goed Jet. Geen idee, ik heb nog nooit meeldauw gehad in de rode bessen.
appelvrouw Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 OK, want de Red lake trekt me wel aan vanwege de smaak!Mag ik dan ook een Red Lake? Ik ga mijn best doen voor een bonte zevenblad voor jou, volgens mij heeft een vriendin van mij die...De eetbare kornoelje..je bedoeld toch de cornus mas? Die in februari prachtig bloeit? Die heb ik, ik heb er wel een jam van gemaakt.Weet jij of je die kan stekken? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Ik zou wel een rode kruisbes willen. Alleen zie ik niet iets wat ik terug kan geven Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Eva Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 oh Dennis...mag ik de appelbes van je? die heb ik nog niet en staat wel op mn verlanglijstje...ik hoop maar dat ik dan snel weer wat voor jou heb want met al die bonensoortjes erbij ben ik waarschijnlijk je grootste afnemer! heb jij de butch T al? daar heb ik vast wel een zaailing van over...ze staan nu te kiemen!
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Uuh Dennis, had ik van jou niet vorig jaar een polletje bont zevenblad? Ik zie het nu op je 'wat ik zoek' lijstje staan? Ik zal eens kijken hoe die van mij het doet. Kan je daar een stukje van krijgen.En bonte eeuwig moes heb ik ook voor je. Mijn plant is nog jong, maar er zitten al weer wat stekken aan. Aardamandel heb ik hopelijk ook wel voor je, ik moet even kijken hoe de knolletjes zich houden. Zelfde verhaal over de aardaker. Heb je mijn allium-soortjes gezien? Sint Jansui bijv.? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Rode bes 'Jonkheer van Tets' , 'Redlake'Witte bes 'witte hollander' en 'witte parel' Wat ik zoek: Bonte eeuwig moesGele vlinderstruik Deze heb:en ik heb ook de witte en Donker rode vlinderstruik, http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Kruidje Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Heb ik de appelbes nou over het hoofd gezien? Die heb ik ook op mijn verlanglijstje staan... Als je er nog van over hebt zou ik er ook graag nog een van willen - en anders lukt het misschien volgend jaar Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Dennis29 Geplaatst: 22 januari 2013 Auteur Geplaatst: 22 januari 2013 @Appelvrouw, is goed! Ik heb geen idee om of je die kunt stekken. Op google is er niet veel over te vinden, hij staat wel in de stekkalender van de houtwal:http://www.houtwal.be/vakartikels/vermeerdering/stekken/stekkalender_fruitsoorten.htm @Kruidje, is goed! Ik zie dat je hertshoorn zaailingen aanbied? Daar zou ik er wel een van willen, de mijne is doodgevroren vorig jaar. @Eva, is goed. Ik heb de appelbes nog nooit gestekt, dus weet niet zeker of het gaat lukken. En de butch T wil ik heel erg graag @Jorieke, De bonte zevenblad kwam niet van mij. De sint-jans ui lijkt me wel leuk! @Thea, is goed! De andere kleuren vlinderstruik heb ik al dus die hoeven niet.
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Ah, ik dacht van wel, stom van mij Ik zal eens kijken of er een stuk af kan. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Dennis ik heb op tuinadvies opgezocht hoe je deze winterstekken moet nemen. Ik ga het van de week doen, en zet ze dan in een pot(in een bundel) en dan beschermd in de kas.Ze moeten dan wondweefsel maken, en dan kan jij ze later uitplanten om te wortelen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 23 januari 2013 Geplaatst: 23 januari 2013 Dan hoop ik maar dat de hertshoornzaailingen hier de winter overleven. Ze zijn goed opgeborgen onder de sneeuw dus ik denk dat het zou moeten lukken. Genoteerd bij deze. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Eva Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 als hij het niet overleefd heeft moet je maar even een gil geven, ik heb volgens mij nog genoeg!
Chana Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 Dennis ik weet niet of je ze nog hebt, maar ik zou graag besstekken willen.
weknow Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Beste Dennis, Ik heb belangstelling voor een stek van de gele kruisbes (Hinnonmaki) Wat ik voor jou heb....? In ieder geval kan ik zorgen voor een scheut van bonte zevenblad. Had ze in de tuin, maar ze woekerden toch iets meer dan me lief was en heb ze naar een flinke pot verplaatst. Kleine moeite om van die "klomp" wat te scheuren. Kijk verder eens op mijn ruillijstje misschien....daar komen nog wat weggeef-dingenbij, maar voor de zekerheid wacht ik w.b. de zaaiplantjes liever even tot kort voor de MTF-dag.... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Dennis de pitten van de ufo 4 waren helaas alle 5 verrot. Volgend jaar moet ik dat anders doen.Het bonte zevenblad, daar krijg ik een stukje van van Weknow, dat gaat dan naar jou We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 maart 2013 Geplaatst: 15 maart 2013 Dennis heb je voor mij een Hot apple?
Dennis29 Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Geplaatst: 15 maart 2013 Dennis ik weet niet of je ze nog hebt, maar ik zou graag besstekken willen.Wat voor soort bessen? @weknow, heb gereageerd op je pb @Appelvrouw, jammer dat ze zijn weggerot, de mijne zitten in een potje in de kas maar die zijn nog niet ontkiemd of weggerot, @Angela, nee sorry de Hot Apple is niet opgekomen, blijkbaar is het zaad te oud. Er is maar 1 soort peper opgekomen. Ik zal morgen het lijstje even bijwerken.
Dennis29 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Ik heb dit toegevoegd aan het lijstje: Zaailingen stinkende gouwe.Zaden van doornappel, fenegriek, lijnzaad, boekweit.Verschillende soorten droogbonen.Smeerwortel 'Bocking 14'
Piroska Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Hoi Dennis, Ik zou heel blij worden van een stek van de jostabes en de appelbes. Ik weet niet of je daar nog voldoende van hebt? Ik heb geen planten te ruil, alleen maar zaden, maar misschien zit er wat voor je tussen? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten