HuubvG Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Goedemorgen, Afgelopen herfst heb ik bij de stichting NME tuin in Hoogezand, waar ik vrijwilliger ben, een 'Virginische Rosenapfel' gekocht, omdat ik graag wat fruitbomen/struiken in de tuin wilde en het me wel leuk leek een oud ras aan te schaffen. Bij de NME worden de oude rassen aangeboden. Op het label stond verder nog 'druifappel'. Nu kan ik erg weinig, bijna niks vinden over dit ras, alleen dat het een sterk ras is en uit Rusland komt, de vruchten zijn zachtzoet. Verder weet ik niet waar de term 'druifappel' op slaat. Kan iemand mij op weg helpen? Bvhd! Huub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Nog nooit van gehoord, maar aan de foto's te zien een prachtige appel! Superaankoop Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Bedankt voor de reactie, aan welke foto's kun je dat zien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 heb deze link voor je gevonden Huub , Misschien is bedoel je deze appel? http://www.hoogstamfruitnh.com/contentfiles/nieuws/olv1.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Daar ging ik vanuit ja, en op de foto vind ik het een prachtige appel. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Nee volgens mij is dat hem op de link niet, ik denk dat dit hem is: http://www.feuerbrand-bodensee.org/schwerpunkte/sorten/kernobst/virginischer-rosenapfel Veel meer info is er dus kennelijk niet voor handen, nou misschien kan ik daar in de toekomst zelf voor zorgen, in het Nederlands dan... En volgens mij is op de foto van de link van Persica een Lieve Vrouwe appel. Nu nog uitzoeken waarom er "Druifappel" op het etiket stond, misschien was iemand gewoon wat in de war toen 'ie dat opschreef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Misschien omdat hij in trosjes groeit, zoals ook die lieve vrouwenappel? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 O, dat zou best kunnen, maar dan zou je eerder denken aan 'trosappel', zoals bij trostomaten.Dus ik laat de vraag toch nog even open staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 http://library.wur.nl/speccol/fruitvrij/aepfel/Aepf1/Ae046.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Ja dat is een heel goeie, veel info ook, bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts