Geplaatst: 7 april 201312 j ja dennis...zo gaat het als er geen grenzen meer zijn, alhoewel die vlaamsen mogen hier wel zijn toch? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 12 april 201312 j Vandaag voor het eerst sinds ik hier woon - een jaar of acht - een sijs gezien. In de gauwigheid niet echt goeie foto's van kunnen maken, maar toch het bewijs:
Geplaatst: 12 april 201312 j Auteur Hoi Huub je had toch al foto's gemaakt van Sijsjes ???Dit lijkt meer op een Vink.Of heb ik het nou fout ? Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 12 april 201312 j Conny, klopt als een bus!Een vink dus!Bedankt! Vandaag voor het eerst sinds ik hier woon - een jaar of acht - een VINK gezien. In de gauwigheid niet echt goeie foto's van kunnen maken, maar toch het bewijs:
Geplaatst: 12 april 201312 j Anders was het misschien een SLA VINK Op mijn tuin veel duiven (kolen moeten dus onder de netten) merels en spreeuwenmusjes (wel minder dan afgelopen jaren)en eksters. kauwen ok wel eens
Geplaatst: 12 april 201312 j Auteur Nee Knarfvries,Aan Sla vink doen we niet in de tuin.Alleen als ze op ons bord liggen met een prakje erbij. Maar heb jij zo weinig kolen, dat je ze niet eens wil delen met je gevleugelde tuinhulpjes?Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 18 april 201312 j Een specht 0,50 van onze raam op het voederplank/onder Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 april 201312 j Deze week gezien in de tuin: Schreeuwende fazant iedere ochtend en avondKoekoek (alleen gehoord, niet gezien)zwarte roodstaartjesboeren zwaluwen, die helaas telkens het huis invliegen om te nestelen, de katten worden helemaal gek!bonte spechtwitte kwikstaartmus met nest in nok van kippenhokBonte kraaienkoolmeespaartje ennnnn sinds gisteren eindelijk: de wielewaal! Die komt altijd rond Koninginnedag en blijft de hele zomer zingen Als ik heel goed kijk zie ik ook 8 kippen waarvan de koppies net boven het gras uitkomen
Geplaatst: 30 april 201312 j Gisteren kwam er een ooievaar langsvliegen. Op zich valt dat moeilijk op, omdat hier veel reigers zitten, maar op een gegeven moment dacht ik : wat een rare reiger komt daar aan. Was dus de ooievaar. Er zit trouwens ook een nachtegaal nabij in wat ouder geboomte ( om ons complex heen is het vooral lager elzen en wilgenhout en es ) . Die zingt echt al weken nu elke dag, grote delen van de dag maar vooral tot een uur of half 10. Een soort merel geluid eigenlijk, alleen wat complexer en gevariëerder: érg helder en mooi. Verderop zit ook een koekoek, maar geen peil op te trekken wanneer die roept. De papagaaien hebben zich nog helemaal niet laten zien.
Geplaatst: 30 april 201312 j Ohhh een nachtegaal, wij hoorden gister een vogel heel mooi zingen, ietwat Merelachtig inderdaad, misschien is het een nachtegaal inderdaad, leuk!
Geplaatst: 30 april 201312 j Pfff even denken hoor:roodborstjes, PimpelmezenKoolmezenZwarte meesKuifmeesStaartmezenGlanskopjeVerschillende soorten mussenMerelsBoomkleverEchte vinkGroenlingPutterSpechtVlaamse gaaienHuiskraaiEksterKoperwiekBijeneterBuizerdTorenvalkverschillende soorten zwaluwenVleermuizen waarvan er verschillende op mijn zolder wonen:)En soms wat vreemde trekvogels die ik niet altijd herken....Dit is mijn buurman, op weg langs mijn raam, naar het dal om voeding te halen voor zijn jongen die wat later in het seizoen duikvluchten ter oefening boven mijn hof en kippen ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 30 april 201312 j Mooie lijst! Gelukkig vliegt er nog heel wat rond hier en daar. Koekoek (alleen gehoord, niet gezien) Ook gehoord, Hier zegt men, als je de Koekkoek voor het eerst hoort in het voorjaar, en je hebt veel geld op zak, dan kan je nog weleens rijk worden. Mij is het helaas nog niet gelukt om 1 stuiver op zak te hebben bij het eerste koekkoek geluid.. De nachtegaal ga ik vanavond eens beluisteren, ik weet een bosje waar ze in de avond zingen.Enne een Wielewaal! Ik ben jaloers . Die heb ik ooit alleen in Spanje aan een rivier gezien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 april 201312 j Hier woon ik natuurlijk midden in de natuur dus dan heb je veel bezoek op een redelijk groot goed en langs de bosrand...in de winter heb ik tegenwoordig op verschillende plaatsen voederbakken staan en vooral die voor het raam aan de voorkant wordt ernstig bezocht... Ow en net zag ik nog een winterkoninkje...prachtig vogeltje en iets met een koperkleurige rug die ik nog steeds niet echt kan thuisbrengen maar ik ben dan ook geen vogelaar ) In de zomer bij ene lange warmteperiode schijnen er ook wel eens vale gieren onze kant uit te komen maar zelf nog niet gezien..wel andere bezoekers in de vorm van slangen, herten, zevenslapers en deze mooie meneer die ik voor het fotograferen even vast heb gezet in een emmer ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 30 april 201312 j Het is een vuursalamander. Die staat op t punt van uitsterven in Nederland..zorg er maar goed voor We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 april 201312 j Ow en net zag ik nog een winterkoninkje...prachtig vogeltje en iets met een koperkleurige rug die ik nog steeds niet echt kan thuisbrengen maar ik ben dan ook geen vogelaar ) MVG Danuta Misschien het goudhaantje? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 april 201312 j Nee geen goudhaantje, die ken ik, lijkt in vorm op een bijeneter maar is verder bruinig met een roodkoperkleurig oplichtende rug....geen idee.maar ik ga straks even mijn vogelboek erbij pakken.... Hi Appelvrouw, hier komen ze in de Alpen best wel vaak voor alleen je ziet ze niet vaak want ze verkiezen natuurlijk rustige enigzins vochtige omgeving, deze was verdwaald in mijn houthok op zoek naar een overwinteringsplaats.....ik heb iets meer kans om ze te zien aangezien ik een beek over mijn grond heb lopen...waar trouwens binnenkort de zoetwaterkreeftjes weer rondrommelen en in mijn waterbuis naar de trog terecht komen en vandaar in mijn pan ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 30 april 201312 j Vandaag dan ook die koekoek gezien. Best een grote vogel toch. Hij vloog al roepend over de tuin. Wist ik niet dat die ook rustig koekoek roept in de vlucht. Het klonk geeneens anders tijdens het vliegen. apart.Verder, net voor dat roepen, maakte hij een gorgelend geluid. Heel raar. Wist niet wat ik meemaakte. Leek wel alsof ie moest kokhalzen. Ik schrok er zelfs van. Die vuursalamander heb ik een keer gezien tijdens het maaien van de helling in N-Fr. Groot beest wel. Leeft in ook een best fors hol in de helling ( mergelhelling )Mooi ding he ?
Geplaatst: 30 april 201312 j Echt? dan zou ik hem hier ook moeten kunnen zien. We hebben hier wel zo`n grote groene salamander/lizard. Bij mijn buurvrouw in de tuin woont er een. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 mei 201312 j Wow Danuta, mooie vuursalamander! die heb ik nog niet gezien hier. Ai Appelvrouw, ik had natuurlijk ook nog geen forintje op zak toen ik de koekoek hoorde voor het eerst, dat wordt weer geen rijk jaar (qua geld dan) Gisteren 2 puttertjes gezien, vorig jaar nestelden ze in de perenboom, ik hoop dat ze dat dit jaar weer doen.
Geplaatst: 1 mei 201312 j Ik heb de mijne gevonden Gekraagde roodstaart.......... Naja, weer wat geleerd MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 25 mei 201312 j Zat opeens wel een heeeeel groot meesje van de pinda's te smikkelen... De Vlaamse Gaai was wel heeeel erg oplettend, want elke keer als ik net bij het raam was geslopen had ie me in de smiezen en smeerde hem weer... maar als ik dan weer weg was zat ie er zo weer...Later ging ie ook nog een pinda voeren aan een tweede Gaai in de boom...Maar dat is wel een erg vage foto geworden...
Geplaatst: 25 mei 201312 j Hier kweekt een boomkruiper in de dakgoot. http://fruitberg.wordpress.com/2013/05/20/vogelbestand/
Geplaatst: 25 mei 201312 j De koolmeesjes in het kastje hadden jullie al gezien....vandaag heb ik het nest van de merel (mevrouw heeft gebouwd in de Clematis....riant uitzicht dus ) ontdekt en toen ze ff weg was, kiekje gemaakt: (de haflinger Jolie is op vakantie want ze mag bij een aardige buur het gras maaien ) Boven op het balkon zit ook nog een klein bruin vogeltje ...geen idee wat het is... Ze zitten op een stukje muur vlak onder de dakspanten dus ik kan geen goede foto maken....
Geplaatst: 25 mei 201312 j misschien een zwaluw, die broeden altijd onder de dakspanten etc. Bij ons zaten de halsbandparkieten weer lekker van de pinda's te snoepen
Geplaatst: 25 mei 201312 j De koolmeesjes in het kastje hadden jullie al gezien....vandaag heb ik het nest van de merel (mevrouw heeft gebouwd in de Clematis....riant uitzicht dus ) ontdekt en toen ze ff weg was, kiekje gemaakt: (de haflinger Jolie is op vakantie want ze mag bij een aardige buur het gras maaien ) Boven op het balkon zit ook nog een klein bruin vogeltje ...geen idee wat het is... Ze zitten op een stukje muur vlak onder de dakspanten dus ik kan geen goede foto maken.... Winterkoninkje of een mus soort maar ik neig maarde eerste. groetjes Sandra
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.