Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welke vogels zie je in je tuin of op je balkon?

Featured Replies

Geplaatst:

IMG_9437.jpeg

Ok niet mijn eigen tuin… maar zo bijzonder! Gisteren hoorde ik de luikjes al piepen en vandaag zag ik ze. 2 hoopjes dons. Ooievaars zijn zo bijzonder. Al was het alleen maar hoe ze een baby in een doekje langs de huizen brengen. Onbegrijpelijk ☺️

Geplaatst:

Hier liep een jonge (?) patrijs bij de kippenwei. Hij/zij was niet echt bang, of gewoon nog onwetend, en liep wat zoekend rond. Ik kon aardig dichtbij komen terwijl ik varkens en kippen voerde.

Ik ga daar ergens nog maar even een extra bakje water zetten.

Geplaatst:

@Mellie Dat is best wel laat voor ooievaars. Hier in de omgeving zijn de meeste al bijna van het nest.

Geplaatst:

Dat dacht ik ook @woldistel , hier in de buurt (waar heel veel ooievaars nestelen) zijn ze ook bijna allemaal al uitgevlogen. Deze foto kreeg ik echter van mijn zwager een paar dagen geleden. Bij hen in de tuin nestelt ook nog een paar, wat ik ook al laat vond. Dit is tegen de Duitse grens aan.

4e872978-8d86-4678-bab5-279e140330ab.jpeg

Geplaatst:

Nou moe, een rietzanger in mijn rvs kom! (die staat buiten, bij een raam, misschien is ie tegen het raam gevlogen en in de kom gedonderd?)

Ik kon uitgebreid foto's maken, en daarna heb ik de kom voorzichtig scheef gehouden bij een beetje water, maar het vogeltje vloog meteen weg.

161649509.jpg

Geplaatst:

Wat een mooi vogeltje is dat. Misschien dacht hij door de weerspiegeling dat het water was? Maar dan vlieg je toch weg als blijkt dat je gefopt bent.

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

misschien is ie tegen het raam gevlogen en in de kom gedonderd?)

Dat zou maar zo eens kunnen. Soms zitten ze dan een tijdje wat verdwaasd rond te kijken. Maar ze zijn ook wel eens bewusteloos.

Heb je geen afdruk op het raam? Heb ik ook wel eens gehad. Stoffige merel.

Geplaatst:

Oh ja, zo'n afdruk, ik ga eens kijken. Hebben we hier eens gehad van een vette/stoffige duif. Echt een bol met 2 vleugels als afdruk lol

Geplaatst:

Zo’n witte vlek na botsing op een ruit komt door zgn. poederdons. Afkomstig van poederdonsveren die sommige vogels (waaronder duiven) hebben. Die veren groeien altijd door en verpulveren aan de uiteinden in een poeder. Dat poeder gebruiken de vogels om hun verenkleed waterdicht te maken en hun andere veren schoon te houden. Je ziet het ook weleens op water liggen als ze een waterbad hebben genomen. (tot zover Juffrouw Ooievaar)

Geplaatst:

Zondag een Vlaamse gaai naar het nabijgelegen natuurhulpcentrum gebracht. Zat in de tuin en reageerde amper, liet zich zomaar pakken wat niet normaal is. Volgens het centrum waarschijnlijk slag door de hitte, leek ook magertjes, vermoedelijk volgens hun door een gebrek aan beschikbaar voedsel, ook een gevolg van de hitte/droogte. Nog wat extra drinkplaatsen in de tuin gezet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.