Lonaa Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Hallo! Is er iemand die nog wat peperzaadjes heeft liggen? Eventueel ook te ruil (moet nog even inventariseren) Ik hoor het graag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Hoi Lonaa Je kan ook een pepertje in de winkel kopen en daarvan het zaad vangen.Of ben je echt op zoek naar een bepaald soort pepper? Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonaa Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Niet speciaal. Cayenne peper lijkt me wel fijn, en nog iets "leuks", maar er is zoveel keus! Zelf zaad vangen lijkt me lastig, nog nooit gedaan, als groentje zijnde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Men neemt een rode peper, snijd deze open, haalt de zaadjes eruit (wat je meestal doen voor je hem gebruikt als je niet van heel pittig houdt) en voila... Klaar! Het is echt super simpel! Zo kun je ook paprika's zelf zaaien! Het enige is, je weet niet hoe zaadvast de pepers zijn, dus misschien krijg je een andere vrucht. (vorm, scherpte, etc...) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 heb wel wat hot peper voor je.picante de cayena. zaad afkomstig uit Spanjehet is een lange rode peper. misschien ruilen tegen een buiten komkommer zaadje, maar geen chinesche slangen. hoor het wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Ik woon ook in Enschede, ik heb nog wel een aantal peperzaadjes voor je. In welke wijk zit je? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonaa Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Mede-Enschedeer! Tof! Ik woon in Stadsveld, op de rand met Pathmos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonaa Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 heb wel wat hot peper voor je.picante de cayena. zaad afkomstig uit Spanjehet is een lange rode peper. misschien ruilen tegen een buiten komkommer zaadje, maar geen chinesche slangen. hoor het wel Heb geen komkommerzaad, helaas. Wel interresse in de peper! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 heb je een pb gestuurd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 zijn onderwegdoei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Loona, ik aan de rand van Deppenbroek dus niet ver bij elkaar uit de buurt. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Anne-Marie van BP, haar echtgenoot eigenlijk, heeft ook veel pepersoorten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1974 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Hoi, Ik heb ongeveer 300 verschillende pepersoorten. Stuur meveen PB dan zal ek een pakketje voor je samenstellen. Ik ben zelf nog op zoek naar zaden voor mijn moestuin, heb je wat te ruilen (als dat niet zo is ook niet erg) Groeten uit Eindhoven, Dennis Quote Eindhoven de gekste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts