citroen Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 ik zou met verleden jaar van mijn tagetes afgenomen zaad ,nieuwe plantjes binnenhuis willen voorzaaien ,in een kweekbakje .is dit nu te vroeg of niet ? het is de eerste keer dat ik binnen huis voorzaai .bestaat er een zaaischema voor bloemen binnenhuis ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Toevallig heb ik vanmiddag een zakje zaadjes gekocht.Daarop staat buiten zaaien van maart tm juni. Ik gok dat het dan mogelijk moet zijn nu binnen te zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ik zaai ze zelf altijd eind februari - begin Maart binnenshuis (tegelijk met de tomaten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ik zaai ze ook altijd begin maart binnenshuis. Voor het geval citroen er nog geen ervaring mee heeft leg ik even uit hoe ik dat doe. Ik vul een kweekbakje met potgrond , strooi daar de zaden overheen en maak het geheel vochtig met een plantenspuit. Daar overheen strooi ik nog een heel dun laagje gezeefde potgrond. Tagetes is een lichtkiemer dus vooral de zaden niet teveel bedekken ! Om uitdroging zoveel mogelijk tegen te gaan de eventueel bijhorende kap plaatsen of er huishoudfolie over spannen waar een paar gaatjes in geprikt zijn . Bij kamertemperatuur en voldoende licht ontkiemt tagetes snel maar in het begin is het een langzame groeier. Zijn ze een paar cm hoog dan kun je ze naar aparte potjes verspenen. Buiten uitplanten doe je pas als er geen kans op nachtvorst meer bestaat want daar zijn ze erg gevoelig voor. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ik doe het ook begin maart, met tomaat. Maar ik maak er een leuk spelletje van. Ik steek de zaadjes met de punt naar beneden in de grond, met het parapluutje boven de grond, en dan maak ik een mooie struktuur, je kan zo mooi en ritmisch die zaden insteken.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts