Sharwien22 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Ik heb gister deze pakje zaad gekocht voor thuis snijselderij op de venster in bak. Wie weet hoeveel plantje ik kan krijgen met dit pakje ? Zitten heel veel kleine bruine zaadjes in. Ik zou het echt niet weten, als het aan mijn ligt gooi ik me hele pakkie erin haha heb echt geen verstand. mijn bak is 50 a 60 cm breed, 12 cm diep en verticaal 12 cm. zie foto. Quote
ilse Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 staat er niks op de achterkant van het zakje? Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
RvO Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Snijselder: 1 gram zaad = ca. 2000 zaadjes.Zaaien 0,1 g/m2, van april tm juli, ter plaatse, later uitdunnen.Bron: handboek ecologisch tuinieren (uitgegeven door VELT), ik heb zelf geen ervaring met dit gewas. Quote
Rozen Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Geplaatst: 24 februari 2013 Hoe zit het met sla? Je zou 4 kroppen in een vak van 30x30cm kunnen doen, maar ik heb eens mini plantjes van de Ranzijn gehad en in een ronde bak van 30cm doorsnee gedaan. Die krop had uiteindelijk toch echt 20-25 cm ruimte nodig en op de verpakking staat ook 30cm tussenruimte...Gaan ze dan meer de hoogte in groeien (ovaal) als ze minder ruimte hebben? Quote
Mamoes Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 stokbonen, erwten, sugarsnaps en peultjes 8 per vak in twee rijen van 4. Hoe doe je dat dan? 2 rijen van 4? Ze moeten wel allemaal tegen het frame aan kunnen komen toch? Staat er ook iets over aubergines in? Ik heb daar zaadjes voor en wil ik eigenlijk ook in de mm. Quote
helen Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Jee, hoe leg ik dat uit.... zo'n boek met plaatjes is in dit soort gevallen wel heel handig om voor je neus te hebben Maar zal mijn best doen het uit te leggen Je moet het zien als dat je je vierkant indeeld in 16 vakjes van 4x4 zoals bij radijsjes en in ieder vakje een radijsje zaait..alleen om voor de boontjes 2x4 te zaaien doe je het zoals het voorbeeldje hier onderbij de o een plantjeen bij de x de ruimte vrij laten. x x x xo o o oo o o ox x x x Ik denk dat je ze gemakkelijk naar het klimrek kan begeleiden.. Ik moet het ook maar uitproberen dit seizoen Hoop dat het zo duidelijk genoeg is En anders maar het boek van Jelle kopen Ik heb er veel aan En tja... de aubergine.. Ik ga er 1 in 1 vierkant planten denk ik... Zag vanavond dat mijn zaadje is gekiemt Quote Groetjes uit de Betuwe
Mamoes Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Top! Dit is heel duidelijk! Dank je wel! Heb er weer heel veel aan ! Quote
Nynkef Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 ik zaai vaak in verband, net zoals je soesjes op een bakplaat doet, dus : x o x o x o x oo x o x o x o x Zo hebben de plantjes dezelfde afstand to elkaar Quote
Mamoes Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ja! Dat is eigenlijk ook wel slim! Dan hoeven ze ook niet over elkaar heen naar het klimhek! Quote
Nynkef Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ja! Dat is eigenlijk ook wel slim! Dan hoeven ze ook niet over elkaar heen naar het klimhek! Inderdaad Quote
Rozen Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Geplaatst: 7 maart 2013 Ik heb een kweekbak vol gezaaid en binnen 2-3 dagen kwamen de eerste plantjes op. De ruccola lijkt het goed te doen, maar de rest zie ik nog niet.. Is de rest dan mislukt? Verder is er schimmelvorming in de bak. Wat moet ik hiertegen doen? Moet ik dan nu al de ventilatie rooster open zetten, terwijl de helft nog niet opgekomen is? Quote
sunny82 Geplaatst: 23 maart 2013 Geplaatst: 23 maart 2013 Het is eigenlijk de bedoeling dat het klimrek in het midden van een vak komt, zodat je aan beide kanten van het klimrek 4 plantjes kunt zetten, las ik in het boek. Quote
Indy Geplaatst: 23 maart 2013 Geplaatst: 23 maart 2013 Aubergine heeft het in nederland vrij moeilijk,het lukt vaak alleen in hele warme zomers,of gewoon in een kasje. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.