Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is een niet veredelde notenboom?

aardbeijim

Aanbevolen berichten

Ja, dat is een notenboom uit zaad of stek. Veredeld staat op een onderstam, en daar betaal je bij een walnoot flink voor. Bij mij kost een walnotenboom 63,50. En ik ben er niet duur mee.

aangepast door Gast

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veredeld wil zeggen een gekweekte vorm door mensen geselecteerd toch, meestal met eigenschappen die beter ons mensen van pas komt,

niet veredeld is de wilde vorm van de boom of plant.

Ik dacht dat geent hier niet mee te maken had, ookal kan een veredelde boom natuurlijk geent zijn ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,ik 2 notenbomen staan maar ik heb denk ik 2 soorten.1 soort geef noten dat net perzikpitten zijn(dus echt heel groot) en de andere soort geeft gewoon normaal formaat.

Voordat ik met mijn moestuin begon is er een hele tijd niks geweest en nu heb ik van nature daar een pad van notenbomen.Wat zou ik daar dan het beste mee doen?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veredeld wil zeggen een gekweekte vorm door mensen geselecteerd toch, meestal met eigenschappen die beter ons mensen van pas komt,

niet veredeld is de wilde vorm van de boom of plant.

Ik dacht dat geent hier niet mee te maken had, ookal kan een veredelde boom natuurlijk geent zijn ?

In principe heeft de ent er niets mee te maken, en heb je gelijk. Maar een veredelde walnoot, zonder onderstam zou ten eerste een beetje vreemd zijn. En ten tweede wordt hij dan alsnog gigantisch!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een notenbomen zijn dat Jim, walnoten of amandel ofzo ?

Waarom zou een walnoot zonder onderstam vreemd zijn Frank, je hebt toch een aantal verschillende soorten walnoot ?

Een veredelde walnoot zonder onderstam. Als je een walnoot neemt voor de vruchtproductie, wil je er meestal ook 1tje die niet te groot wordt. Dus als je een veredelde neemt, neem je er ook 1 op een onderstam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat soorten walnoten gezien in mijn leven. Veredelde of niet.

De lekkerste noten daar gaat het om. En ik kan het weten want ik ben een liefhebber.

Bij een oude boerderij stond een boom met walnoten zo groot als een kleine tennisbal, niks mis met de smaak maar door de dunne schaal bijna niet te bewaren. En dat is waar ik naar op zoek was een goede bewaarnoot.

Onze walnoten zijn relatief klein en in een jaar met veel noten (zoals verleden jaar) waren het echte mini's. Ze hebben een harde schaal en zijn na twee jaar nog goed eetbaar.

Zijn er trouwens nog mensen die tips hebben voor het bewaren van kastanjes (niet als puree in de vriezer oid). De enige oplossing was in een plastik zak, zo nu en dan luchten anders beschimmelen ze, maar ze mogen beslist niet uitdrogen. Dit gaat echter maar enkele maanden goed en wat moeten we dan de rest van jaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jos:

Ik las op een site over zelfvoorziening:

Bewaren :

Om kastanjes te bewaren kun je beter eerst alle vruchten die wormpjes hebben eruit halen, anders vreten ze je hele voorraad op. Dit doe je door de kastanjes in een bak met voldoende water te dompelen en ze zo een dag te laten staan. Alle kastanjes die boven komen drijven, gooi je weg. Wil je het helemaal goed doen, dan vervang je nu het water en laat je de kastanjes nog een week helemaal ondergedompeld staan. Dan weet je zeker dat alle beestjes en eitjes vernietigd zijn. Dan goed laten drogen voordat je ze opslaat.

Kastanjes zijn ongeschild goed en lang te bewaren op een droge en donkere plaats (bv hangend in een netje op zolder of in een schuur), en zelfs eventueel in te vriezen gewoon in de schil. Je kan ze ook in een fles op alcohol zetten of inkisten met zand. Als je genoeg kastanjes hebt verzameld, dan kan een heel gezin er met gemak het hele jaar van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net over de grens in de Eiffel, richting Moezel staan de walnoten massaal langs de openbare weg, wel even uitkijken ik heb me laten vertellen dat de raap-rechten verpacht zijn.

Vroeger had nagenoeg elke boerderij of huis met tuin in een dorp hier in het zuiden een walnootboom en enkele hazelnootstruiken.

HANS: ik eet kastanjes liefst vers/rauw. Daarnaast eventueel geroosterd op de kachel.

JORIEKE: het probleem is dat de kastanje gewoon zijn specifieke smaak verliest als hij uitdroogt of ingevroren wordt.

Ik wil hem liefst zolang mogelijk "vers" houden. Het moet kunnen want ze liggen vrijwel het hele jaar in de winkel in de schappen.(kunnen natuurlijk ook buitenlandse zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 years later...

Ik las dat de kastanjes uit de supermarkt behandeld zijn met een insecticide, want allerlei beestjes lusten er ook wel pap van

Verder schijn je ze goed te kunnen bewaren als je ze kookt en daarna vacuüm verpakt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...