Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Binnenhuis meloen telen

Recommended Posts

Mijn pas gezaaide watermeloen plantje (Sugar Baby) is nu zo'n 4 centimeter hoog (na 8 dagen van zaaien tot nu). Ik ben van plan de meloen volledig binnen in een grote pot te houden (heb geen kas) en in de zomer op warme dagen buiten te zetten. Ik heb ook een suikermeloen geplant maar er komt nog niets boven de potgrond uit. Deze ontkiemen dus duidelijk langzamer dan de watermeloen. Ik heb ook nog 2 reserve watermeloen en suikermeloenen gezaaid. Just in case.

Ik vind het spannend!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Dat is een goede tip! Had mijn oog al laten vallen op een grote (en hoge) rieten mand met plastic binnenzijde met afwatering. Ik kan er dan los zo'n onderzetter met wieltjes onder kopen. Zo kan ik hem makkelijk van binnen naar buiten rollen in de zomer.

Zo zien ze er nu uit:

dsc0356573411327954309.JPG

is het niet te vroeg om die te zaaien of word de oogst zo juist beter.

voor 'normaal' gebruik is nu zaaien veel te vroeg.

je maakt op deze manier tere en ziekte gevoelige planten die je

niet zomaar buiten kunt zetten.

ik geloof dat missmass een binnenhuis teelt gaat uitproberen.

ben benieuwd!

En nummer 3 van de watermeloenplantjes heeft zijn kopje boven de grond uitgestoken! Hartstikke leuk allemaal, maar de 3 zaden van de Charentais meloen die ik gelijktijdig had gezaaid doen nog helemaal niets! Ik had 1 van die zaden meteen in de grond geplant (in kasje) en de overige 2 zaden eerst laten ontkiemen met vochtige watten alvorens ze te planten, maar geen van de zaden lijkt omhoog te komen.

Weet iemand of dit normaal is en of ik misschien meer geduld moet hebben dan met de watermeloenzaden, of dat er echt iets mis is?

Maar is het niet een beetje veel te vroeg voor meloenen om nu al te zaaien? Hebben heel veel warmte en licht nodig of heb je zo'n kweeklamp?

Je hebt helemaal gelijk Rantje. Ik zou nog zeker twee maanden wachten voor je , al of niet m.b.v. een kweeklamp , aan het kweken van meloenen begint.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 1 year later...

@Missmass,

Hoe is het binnen telen van de watermeloen verlopen?

Ik heb in een opwelling watermeloenzaden gekocht maar lees nu overal dat die het alleen in een kas doen Vraag me dus af hoe het binnen is verlopen.

Anders gebruik ik mijn zaden niet aangezien ik geen kas heb

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Nou, dat is helaas niet zo goed verlopen. De planten groeiden binnen erg hard, en ik zag al snel in dat ik enorme potten nodig zou hebben om ze te kunnen huisvesten. Daarop besloot ik ze buiten uit te planten (het was toen mei) en dat hebben ze niet overleefd.

Geen succes dus! Maar dit jaar ga ik aan de slag met de Minnesota Midget meloen, een meloensoort die het in ons klimaat (en dus zonder kas) goed zou doen. Ik ben dus benieuwd! Ik ben van plan in april binnen voor te zaaien.

Vorig jaar dit topic gemist *oeps*. Ik heb ook een poging gedaan om meloenen in de vensterbank te kweken. Bij mij is het deels wel gelukt! Ik heb 1 mooi meloentje eruit gekregen (uiteraard heb ik vanalles fout gedaan als beginner en als ik had geweten wat ik aan het doen was waren er vast meer uit gekomen!) Ik heb de soort Takii Gem watermeloenen gebruikt, dat plantje bleef heel mooi klein. De minesota midget heb ik ook geprobeerd, maar dat is niets geworden, het lukte niet om de bloemen uit te laten groeien tot meloenen.