Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas niet. Nog even wachten of anders even bellen denk ik maar.

Pfff wachtenduurtzolang haha.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Hier nog niks ontvangen contact met post nl. Ir zegt dat nepomuk contact op moet nemen. Aangezien ik niks kan doen als ontvanger. Kan de verzender contact opnemen met post nl.

Zou je dit willen doen nepomuk?

Alvast bedankt

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:
Zouden jullie niet beter een pakket van persoon op persoon kunnen doorgeven net zoals er bij de zaden-carrousel gebeurt ???

En als iemand dan te ver weg woont, het pakket versturen, dan krijg je bij het postkantoor een track en trace nummer.

of een brievenbus doos gebruiken ipv een envelop.

Geplaatst:

Brievenbuspost is altijd een risico. Ik zie niet in wat het zou uitmaken of het in een brievenbusdoos zit of in een luchtkussenenvelop zoals nu.

Zie hier wat sommige postbodes doen

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3536774/postbode-verbrandde-post-.html

Ik denk dat het een volgende keer het beste kan via www.dhlforyou.nl en dan aanklikken ophalen op servicepunt, zelf etiket printen, dan kost het 4,00 per keer. En met PostNL zou brievenbuspost nu al 3,00 worden (5 postzegels) dus zo veel scheelt het niet. En met Dhlforyou heb je tenminste trackentrace dus dan weet je in ieder geval waar het pakket is.

Geplaatst:

het verschil met een doos is dat het beter verpakt zit.

enveloppen gaan regelmatig kapot. zeker de grotere, vol verpakte enveloppen. als alle zaden naar 1 kant schuiven is de envelop weer te dik voor de machines enzovoort.

ik heb veel betere ervaring met een brievenbus doos dan met een envelop.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hoi ik heb een vraagje hoe werkt dit precies. Kan iemand me dit uitleggen, Heb al wel wat stukjes gelezen maar snap het nog niet helemaal. Als ik het snap wil ik best meedoen. Groetjes jessica

Geplaatst:

iemand begint met een envelop met zaden en die word van persoon naar persoon gestuurd en iedereeen pakt er iets uit en stopt er weer wat in de een meer als de ander

pak niet teveel van een soort zodat de anderen ook nog leuke zaden kan kiezen

Geplaatst:

Oke dan wil ik wel meedoen leuk. Ik weet niet hoe ik me hiervoor op moet geven. Groetjes jessica

Geplaatst:

Ik wil ook wel meedoen. Als het geen probleem is dat ik in België woon natuurlijk.

Als ik de enige ben en het is een probleem, maakt niet uit dan hoor .

Geplaatst:

Ok dus als ik het goed begrijp begint dit 'treintje' bij Monika.

1. Zij krijgt van de mensen die mee willen doen een pm met hun adres en telefoonnummer.

2. Daar maakt Monika een lijstje van, dat ook weer niet te lang moet worden (15 man ofzo?).

3. Er komt een brievenbusdoos, die vult Monika met een x-aantal soorten (30 las ik eerder. Gaat dat lukken Monika?)

4. Zij stuurt de doos naar nummer 1 in de lijst die er wat uithaalt en wat er wat anders voor terugstopt.

5. Die krijgt van Monika een pm met het adres van nr. 2, frankeert de doos en stuurt hem op.

Etc. etc. Uindelijk komt een (heel ander samengestelde) doos weer terug bij Monika.

Heb ik het zo goed begrepen?

De suggestie de doos zelf rond te brengen zou voor mij niet werken, aangezien ik niet beschik over een auto en het aan ov kosten een behoorlijk bedrag gaat worden dan. Het lijkt me nogal een klus om de route die de doos/envelop aflegt zó te plannen dat het goed te doen is voor iedereen om hem naar de volgende te brengen. Dus, post dan maar?

P.S> Even een tip/waarschuwing: PostNL heeft recent de tarieven aangepast (ik had geen idee?? Spotje/foldertje gemist denk ik) en slingert nu allerlei mensen op de bon die hun post 5 ct. te laag frankeren omdat ze 'oude' postzegels gebruiken

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...