Amigo Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Kan er iemand wat meer vertellen over dit aardbeienras? Ik weet dat dit ras al heel lang bestaat, maar ik vind er nochtans niets, of vrijwel niets van terug op het internet... borsalino, enige ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=browse&action=search&searchfor=aardbei%20kent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Nee nog niet gehad, er zijn zoveel aardbeirassen dat ik wellicht niet zo lang leef om ze allemaal eens geprobeerd te hebben Er zijn zoveel veredelaars dat die elk jaar nieuwe rassen op de markt gooien. Maar neem nu een fictief aardbeiras als voorbeeld volgende rasbeschrijving: "Fragaria Borsalino® "Geeft dieprode zoete aardbeien met een fris zuurtje.Zo groot als meloenen.Tolerant tegen alle ziektes.Geeft zelfs in de winter bij vriestemperaturen de zoetste aardbeien.Geeft makkelijk 3.5kg per plant.Je kan ze buiten of in de serre kweken, ook in Bato bakken, zelfs in je oude afgedragen schoen, zelfs sandalen. Wedden dat er een Prof kweker of een hobbyist erin trapt en er een serre of veld mee volzet..................kassa kassa, maar voor wie he!? Een licentie ® brengt geld in het laatje............... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Daar ben ik het wel mee eens, je moet goed oppassen met licentierassen. 'Kent' ken ik trouwens ook niet, Erwin Duivenvoorden al gevraagd? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ik heb er vandaag maar eens 6 gekocht daar ik wel wil weten hoe ze smaken(en ik deze nog niet heb gehad in mijn verzameling van aardbeien). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 ik had er vorig jaar 24 plantjes van in mijn Batobakken en dit jaar zijn het er nog 24 extra geworden via stekjes van die eerste dus nu 48 in totaal. Was er wel tevreden van want heb enkel van degene waarvan ik tevreden was stekjes genomen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts