citroen Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 kan ik een frambozenstruik op een bepaalde hoogte houden in mijn geval op plus min 1,50 m ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Als je hem gaat leiden als een soort klimplant tegen draden/een hek/een schutting is dit met snoeien heel goed te doen. Als 'struik' (dus gewoon zonder aanbinden laten groeien) gaat het wat moeilijker. Maar het kan zeker. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 als je de wortelgroei in toom wil houden , hoe diep moet er dan een anti wortelbescherming aangebracht worden,en kan dat ook met anti worteldoek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Ik schoffel het zelf altijd weg, maar er zijn hier op het forum wel mensen die zulke bescherming aanleggen, dus ik denk dat iemand dat wel hieronder gaat posten Ik gok dat het zo'n 30/40cm. diep moet, en anti-worteldoek moet prima werken. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Ja , ik stek die ook gewoon een paar keer per seizoen weg. Gaat vrij vlot , en voor mij hoeft dat gedoe met worteldoek of rubber boorden enzo ook niet.Maar ieder zijn zin natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 ok,ik zou het maar doen omdat de wortels niet in andere aanplantingen ondergronds de kop gaan opsteken of overwoekeren ,dan zijn ze moeilijk weg te halen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Gaat dit topic nou over snoeien op hoogte, of wortelbeperking? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 ik ben leek met frambozen , beide heren hebben ervaring met frambozen vandaar mijn 2de vraag over de wortelbeperking .aan wie had ik het beter kunnen vragen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 2 aparte topics was dan beter geweest Dan kunnen anderen het antwoord ook terugvinden. Â Hier nog een topic over het inperken van wortels van frambozen: Â frambozen-ingraven-in-pot-t5321.html? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 ach jorieke , alles is al tig keer besproken , met de search waren beide antwoorden al te vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts