Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aangevuld 16/3 Mijn aanbod en wensen MTF 2013 (Weknow)

weknow

Recommended Posts

Te geef:

Zaad van rode bieten (ras onbekend)

zaad van gele peultjes (ras is hoogst waarschijnlijk "golden sweet")

zaad Chinese bieslook (Allium tumentosum)

zaad Sofiekruid

zaad van Barbarakruid

zaad goudsbloemen

zaad van zuring (over van verleden jaar)

Ik kan wat bonte zevenblad scheuren, die wil ik toch verpotten.

knolletjes Speenkruid in de groei

peterselieplantjes: fijne krul (zaai september 2012, nu ca. 8 cm. Zullen in juni gaan bloeien, voor die tijd oogsten)

Egyptische ui (aan de groei)

Toegevoegd op 15 maart.

Tomaten zaailing:

Ace 55 VF (ca. 8 stuks over)

Silvery Fir Tree (varenblad) ca. 3 a 4 over.

Zaailingen van doorlevende prei/oerprei (nog klein en iel, probeersel)

Zaailingen paprika:

- rode punt paprika "Corno di toro rosso" (Mooie naam trouwens: Hoorn van de rode stier)

- Paprika rood: California Wonder

- Een paar "minbel red"

Op bestelling (moet ze even verspenen dan): potje met 6 a 8 basilicum genovese

Belangstelling voor (Ik zoek):

stek van herfstframboos, diverse soorten/kleuren (Als het kan met rasnaam)

stek van kruisbes (nieuwere resistente rassen)

stek van druif (nieuwer resitent ras, geschikt voor ons klimaat)

zelfgeteelde biologische zaden voor kiemgroenten die voor gebruik in salades geschikt zijn (prei? koolsoorten? radijs? ......? Vooral om mee kennis te maken naast alfalfa en tuinkers. Ik kiem vrij veel, maar kan hier in de verre omtrek maar een paar soorten kopen.

Een scheut of stekje van "Malabar spinazie".

Scheut van Japanse anemoon (Anemone Japonica)....zoek wat verschillende bloemkleuren voor (half-)verwildering.

Bospinda (Amphicarpaea bracteata) Enkele zaden of een bewortelde "noot"-scheut....

Hier komen alle ruilafspraken

Jorieke123 heeft voor mij: Welsh union en muskaataardbeitjes

Voor appelvrouw: peterselieplantjes en potje bont zevenblad (weer voor Dennis) + puntpaprika stierenhoorn + varenbladtomaat Ze geeft: gele kornoelje

Voor Eva: bont zevenblad + zaad sofiekruid + gele peulen . Zij geeft: daslook en bloemetjeszaad (en akelei?)

Voor Kruidje: Bont zevenblad. Hij of zij geeft: herfstframboos.

Voor Piroska: Egyptische ui + paprikaplantjes. Zij geeft: zaad van Friese koolrapen

Voor Helen: zaad van chinese bieslook en egyptische ui. Ik koop van haar 100 potjes.

Eelzuhtjuh geeft zomerprei. Zij krijgt....???

Angela geeft zaad van gele zonnehoed.

Dennis geeft stukje appelbes en kruisbes en krijgt zaailingen en een plant van oerprei.

Thessa geeft vingerhoedskruid en krijgt paprikaplantjes

Edited by Guest

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

@ Appelvrouw

Ik ga met het beloofde betere weer van volgende week meteen wat peterselie plantjes in flinke potjes zetten met goede potgrond. Ik weet niet zeker natuurlijk of/wanneer ze gaan bloeien, maar ze ze staan er mooi op (buiten overwinterd) en zijn in de groei. Mijn ervaring is dat ze rond juni in bloei gaan schieten, maar dan heb je er waarschijnlijk al flink van kunnen plukken en rond die tijd is de voorjaars-zaai-peterselie ook wel bijna plukbaar vermoed ik... Ze voelen zich zeer vereerd dat ze mee mogen naar je Franse koninkrijkje

Ga ik voor zorgen, Eva. Het blad begint uit te lopen.

Op het "wilde" stukje staat ook bij ons bont zevenblad nog niet boven. Daarnaast hebben we een pot van 15 x 30 cm propvol, die toch wat gedeeld moet worden. Daar zijn wat kleine blaadjes te zien. Daar zal ik wat stukjes afsteken en die in bloempotten met potgrond in de platte bak zetten...dus het zal wel lukken. Nooit gedacht dat bont zevenblad zo gewild zou zijn Dit is al de 3e bestelling

Ik zou broccoli en rode kool willen proberen om te kiemen.

Handig dat je het in een pot hebt. Bij mij staat het "ergens"..maar ik kan het nog niet vinden..en met de kou hier en nu gaat het ook nog niet gebeuren. Op deze manier kan ik mijn ruil met Dennis weer compleet maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Goed idee, Piroska!

Dat is een grappige en makkelijke plant. In de bloemknop komen kleine uitjes, die ook weer stengels vormen (en soms daarop nog eens nog kleinere uitjes). Die bolletjes kun je opeten of in de grond steken in de zomer/najaar en er groeien weer dikke en lange buisvormige bladeren uit die je als bieslook kunt gebruiken. Toen het verleden week wat warmer was, heb ik al wat van die "hele grote bieslook"-bladeren kunnen oogsten voor op de boterham met kaas. Lekker! De eerste verse voorjaarsoogst, ondanks de koude winter

We hebben de plant al 20 jaar in de gewone tuin, steeds een paar bolletjes op een ander plekje. Sinds vorig jaar heb ik daarnaast een aparte moestuin en daar heb ik in september een 30 a 40 bolletjes uitgeplant her en der op verloren plekjes. Ik steek er enkele voor je uit en doe ze in kleine potjes. Als het niet te koud blijft, kun je er in de week na de MTFdag ook al wat van oogsten.

Hallo Weknow,

Heb even zitten googelen wat wat precies is

Maar ben wel geïnteresseerd in de zaadjes van de chinese bieslook en de Egyptische ui, die vind mijn vriend helemaal gaaf! En ik ook! (normaal is hij totaal niet geïnteresseerd in mijn moestuintje, kent het verschil nog niet van een wortel en een biet als alleen het loof boven staat )

Wat vind je een eerlijke ruil?? Voor 50 of 100 potjes?? Heb geen idee wat de "waarde" is van wat jij aanbied Je kunt ook altijd extra potjes overnemen hoor! Doet Huub ook naast het ruilen

Edited by Guest

Groetjes uit de Betuwe

Dank je voor de hint, Conny!

De lijst is nu uitgebreid met gezaaide plantjes ( o.a.tomaten, paprika's)

Leuk. Ik zou graag willen: Silvery Fir Tree tomaat en de rode punt paprika. Op zich zou ik graag meer Silvery`s willen, er is hier een man die heirloom tomatenrassen verzameld.

Ik heb dan nog voor jou extra:radijskiemenzaad en rucolakiemenzaad.Als je wilt. Je kunt nog Fenegriekzaad krijgen ( dat maak ik de hele winter..heel lekker) maar dat is van de indiase winkel..het doet het heel goed, maar ik heb geen idee van de biologisch-heid...

Laat je het even weten?

Edited by Guest

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• Create New...