Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doe wat van bak 1 in bak 2 en vul deze daarna langzaam bij.

Ik geef slechts 1 keer per week GFT, wel een ruime portie maar puur op gevoel met wat ik zie liggen in de bak. Leer je wel met tijd hoe ze bij jou reageren op de hoeveelheden.

Misschien te veel eten voor de wormen, ze hebben dan niet de behoefte om naar de andere bak te gaan. Als je wat van de ene bak in de andere doet, voelen ze zich wss vlugger thuis in bak2.

• Like 1
Geplaatst:

Ik had enkele! wormen gehaald uit de te zeven compost uit een oude hoop bij een verhuisde buurman, die jarenlang had gedumpt, maar denk niet dat ze het overleefd hebben in het bakje compost/potgrond waar ik ze had ingedaan voor de volgende dag. In de zak met gewoonnen compst kom ik er ook geen meer tegen, ondans dat ik ze tijdens zeven in de kruiwagen had gelegd. Dus ik verwacht niet van mijn emmer met natte papiersnippers koffiefilters en drie zwarte banaantjes.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Wauw jongens ik had me toch een massa ontsnapping op het balkon. Ik til de gieter op, klontje wormen. Ik check voor de zekerheid onder alle schalen en het groenbakje. Massa's wormen! Het heeft hier gister wel even keihard gegoten en het kan zijn dat er water in de bak is gekomen, ondanks dat hij redelijk beschut staat. Gelukkig leefde de meeste nog en was alles nog goed vochtig. 

• Like 2
Geplaatst:

Gelukkig dat je scherp was @Lsjr33, iedereen weer binnenboord gelukkig!

bij mij ontstaan er massa’s kiemplantjes in de wormenbak (uit de pompoenpitten denk ik die ik erin had gedaan). Kan dat kwaad? Wormen zijn levendig dus wat dat betreft niets anders hand. 

nog geen wormenpercolaat te bekennen overigens. Hoe is dat bij de andere starters?

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Inmiddels hebben we een aardige bak met wormencompost (gaat wel echt een heel stuk langzamer dan ik dacht) maar nog steeds geen percolaat. Zou dat door de droogte komen? 
Ze doen het verder goed, ze zijn nu niet zo actief vanwege de warmte maar er zijn massa’s babywormen te vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...